Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

Αγώνας δρόμου των ασφαλισμένων για ένα ζευγάρι γυαλιά οράσεως- Τι χορηγεί ο ΕΟΠΥΥ

Νέος γύρος ταλαιπωρίας και προβλημάτων ξεκινά με το νέο έτος για όσους ασφαλισμένους χρειάζεται να αποκτήσουν γυαλιά οράσεως και γενικά είδη οπτικών.

Ο κλάδος των οπτικών (συνεχίζει να) απορρίπτει κατηγορηματικά τη διαδικασία που κατήρτισε το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ με τις βεβαιώσεις πληρωμής (voucher) από τους οφθαλμιάτρους καθώς και την υπογραφή συμβάσεων με τον Οργανισμό, κατά το πρότυπο των άλλων παρόχων υγείας.

Το νέο σύστημα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ τον περασμένο Οκτώβριο, ωστόσο υπό το βάρος των πιέσεων των οπτικών αλλά και των ασφαλισμένων, η διοίκηση έδωσε μεταβατικό διάστημα τριών μηνών. Στη διάρκεια αυτών οι ασφαλισμένοι μπορούσαν να αγοράζουν τα γυαλιά και να προσκομίζουν στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕΔΙ) τα σχετικά παραστατικά προκειμένου να απιζημιωθούν.

Πλέον, η προμήθεια γυαλιών οράσεως και οπτικών ειδών γίνεται με τη διαδικασία των βεβαιώσεων πληρωμής (voucher) που θα λαμβάνουν, μαζί με την ηλεκτρονική συνταγή, οι ασφαλισμένοι από τον οφθαλμίατρο.

Ωστόσο, στην πράξη το σκηνικό διαμορφώνεται πολύ διαφορετικά, καθώς σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συλλόγων Οπτικών και Οπτομετρών Ελλάδος, οι συμβεβλημένοι οπτικοί οι οποίοι δέχονται τα voucher είναι ελάχιστοι.

«Οι οπτικοί που έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ ανέρχονται μόλις σε 6(!) πανελλαδικώς, αριθμός πολύ μικρός για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των 10 εκατ. ασφαλισμένων» αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους. Βεβαίως, από τον Οργανισμό αναφέρουν πως πρόκειται για έξι αλυσίδες με κάποιες δεκάδες καταστήματα, αλλά σε κάθε περίπτωση παραδέχονται πως προκύπτουν εμπόδια στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Τι ίσχυε μέχρι με το παλαιό σύστημα αποζημίωσης οπτικών

Μέχρι και τον περασμένο Οκτώβριο οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ μπορούσαν να αγοράζουν γυαλιά με ηλεκτρονική συνταγή από οφθαλμίατρο προπληρώνοντας όλη την αξία του είδους στο κατάστημα οπτικών και καταθέτοντας στη συνέχεια την απόδειξη στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕΔΙ) του ΕΟΠΥΥ. Βάσει του Κανονισμού Παροχών οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ μπορούν να ανανεώνουν τα γυαλιά τους κάθε τέσσερα χρόνια και τους δικαιολογείται δαπάνη ύψους έως και 100 ευρώ.

Βεβαίως η διαδικασία της αποζημίωσης ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα – η αναμονή για την εξόφληση και την πίστωση των χρημάτων στους λογαριασμούς των δικαιούχων ξεπερνούσε τους 12 μήνες. Κατά μέσο όρο υποβάλλονται στον ΕΟΠΥΥ κάθε μήνα 30.000 αιτήματα για αποζημιώσεις οπτικών ειδών.

Τι προβλέπεται με το νέο σύστημα

Πλέον οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού θα λαμβάνουν από τον οφθαλμίατρο την ηλεκτρονική γνωμάτευση για το οφθαλμικό πρόβλημα και τη σχετική βεβαίωση πληρωμής για το είδος που πρέπει να λάβουν.

Με αυτά τα δύο έντυπα θα απευθύνονται σε ελεγκτή γιατρό για έγκριση και στη συνέχεια σε κατάστημα οπτικών όπου θα δίνουν το voucher και θα παίρνουν τα οπτικά τους. Την όποια διαφορά από τη συνολική αξία θα την καταβάλλουν οι ίδιοι.

Έχοντας συμβάσεις με απειροελάχιστο αριθμό καταστημάτων ανά την επικράτεια ( έξι αλυσίδες σε σύνολο περίπου 2.500 καταστημάτων οπτικών) ο Οργανισμός μετέθεσε κατά τρεις μήνες, από την 1η Ιανουαρίου 2019, την εφαρμογή του συστήματος, επιχειρώντας να κερδίσει χρόνο και τυχόν νέους συμβαλλόμενους οπτικούς.

Το…πλήρωμα του χρόνου όμως βρίσκει και πάλι τους οπτικούς αντίθετους σε οποιαδήποτε σύμβαση και παραλαβή voucher και τους ασφαλισμένους ακάλυπτους. Στην πράξη οι ασφαλισμένοι θα διαπιστώσουν πολύ σύντομα πως έχουν μία επιλογή: να πληρώνουν μόνοι τους τα γυαλιά τους ή άλλο οπτικό είδος που θα χρειαστούν. Στην πράξη δηλαδή θα λειτουργούν χωρίς να έχουν ασφαλιστική κάλυψη.

Tι υποστηρίζουν οι οπτικοί

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συλλόγων Οπτικών και Οπτομετρών Ελλάδος, ο ΕΟΠΥΥ και το Υπουργείο Υγείας προχώρησαν τον Αύγουστο του 2018 στην καθιέρωση του voucher ως τρόπου πληρωμής, μονομερώς και δίχως να προηγηθεί τελική συμφωνία με τους οπτικούς και τους οπτομέτρες.

«Θα δεχόμαστε ‘χαρτιά’’ αντί χρημάτων, αλλά υποχρεωτικά θα πληρώνουμε τοις μετρητοίς όλα τα πάγια έξοδά μας. Επίσης, είναι βέβαιο ότι θα εισπράττουμε μειωμένα χρήματα λόγω κουρέματος, ενώ εμείς θα έχουμε φορολογηθεί και πληρώσει ΦΠΑ προκαταβολικά για το σύνολο του ποσού» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Οπτικών και Οπτομετρών Ελλάδος, κ. Θωμάγγελος Μιχαλάκης.

Παράλληλα, θεωρείται δεδομένο από την Ομοσπονδία πως όποιος οπτικός συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ, θα βρεθεί αντιμέτωπος με διπλό υποχρεωτικό «κούρεμα» των χρημάτων του, μέσω της εφαρμογής του claw back και του rebate, χωρίς να ξέρει καν το ποσό που τελικά θα εισπράξει από τα εκατό (100) ευρώ της κάθε συνταγής, όπως συμβαίνει διαρκώς σε όλες τις κατηγορίες ιατρικών επαγγελμάτων που δέχθηκαν ανάλογες συμβάσεις.

Tags
Back to top button