Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

«Αγόρασε τώρα – Πλήρωσε αργότερα»: Η νέα υπηρεσία πίστωσης που «παρακάμπτει» τις τράπεζες

Λύση κατά του «τοξικού δανεισμού» μέσω πιστωτικών καρτών που επιβαρύνουν τον καταναλωτή με «κρυφές χρεώσεις», όπως ο εκτοκισμός του συνόλου του ποσού όταν κάποιος αποπληρώνει μέρος μόνο της οφειλής τους κάθε μήνα, φιλοδοξεί να αποτελέσει η υπηρεσία «Αγόρασε τώρα – Πλήρωσε αργότερα» (Buy Now Pay Later – BNPL) που έχει ξεκινήσει να παρέχεται και στην Ελλάδα από εξειδικευμένους παρόχους πίστωσης. 

Η υπηρεσία προσομοιάζει με το σύστημα των άτοκων δόσεων που παρέχουν οι τράπεζες με τη διαφορά ότι πλέον η πίστωση δεν περνά από την τράπεζα, αλλά από τον έμπορο και ανεξάρτητους παρόχους που εξειδικεύονται σε αυτές τις λύσεις και οι οποίοι «υπόσχονται» σωστή ενημέρωση των πελατών, που αποτρέπουν την υπερχρέωση του καταναλωτή. 

Μιλώντας στο Digital Banking Forum που διοργάνωσε χθες η ethosEVENTS ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της finloup Αντώνης Πρέντζας ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας της νέας αγοράς, που «παρακάμπτει» τις τράπεζες, καθώς η συμφωνία γίνεται απευθείας μεταξύ της εταιρείας και του εμπόρου. Μέχρι σήμερα η finloup έχει εξασφαλίσει συνεργασία με 40 εμπορικές επιχειρήσεις και στόχος είναι το δίκτυο των συνεργαζόμενων εμπόρων να διευρυνθεί με την ένταξη τόσο φυσικών όσων και ηλεκτρονικών σημείων πώλησης. 

Νοσοκομείο Παπανικολάου: Από τσιγάρο ασθενή ξεκίνησε η φωτιά

Η εταιρεία αξιοποιεί την ανοιχτή τραπεζική, δηλαδή τη δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα των καταναλωτών έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογεί αποτελεσματικότερα τον πιστωτικό κίνδυνο, ενώ ο έμπορος μπορεί να εισπράττει τα χρήματα είτε εφάπαξ κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής είτε σε δόσεις, ανάλογα με το είδος της συμφωνίας που έχει κάνει με την εταιρεία – πάροχο. Όπως δήλωσε ο κ. Πρέντζας η εταιρεία δεν χρεώνει τον καταναλωτή με upfront fees ή συνδρομή για τη χρήση της κάρτας, εξασφαλίζοντας πίστωση χωρίς κρυφές χρεώσεις, ενώ χρησιμοποιεί reminders για την έγκαιρη αποπληρωμή της οφειλής από τους καταναλωτές έτσι ώστε να αποφεύγουν τον ανατοκισμό της οφειλής τους και να αποτρέπεται η υπερχρέωση. 

Η υπηρεσία BNPL αποτελεί την νέα τάση στις συναλλαγές που αναμένεται να αναπτυχθεί και στην χώρα μας από ανεξάρτητους παρόχους, όπως η σουηδική Klarna που αποτελεί τον μεγαλύτερο πάροχο πίστωσης στην Ευρώπη, ενώ σε φάση εκκίνησης είναι και άλλες εταιρείες, που επιδιώκουν να ανταγωνιστούν τις τράπεζες στον τομέα. Το μοντέλο BNPL θα αναπτύξει και η νέα ψηφιακή τράπεζα που θα δημιουργήσει η τράπεζα Πειραιώς σε συνεργασία με την εταιρεία Natech σε συνδυασμό με λύσεις, όπως το banking-as-a-Service και το digital onboarding.

Η αγορά των καρτών

Ο τομέας των καρτών συνέχισε να αναπτύσσεται και το 2021 με υψηλούς ρυθμούς της τάξης του 26% σε όρους πλήθους συναλλαγών, φθάνοντας το 1,5 δισεκατομμύριο συναλλαγές και 23,5% σε όρους αξίας, φθάνοντας τα 44,5 δισ. ευρώ για το σύνολο της αγοράς. Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε στο Digital Banking Forum ο εμπορικός διευθυντής της Cardlink Αντίγονος Παπαδόπουλος από το σύνολο του τζίρου των 44,5 δισ. ευρώ, τα 38 δισ. ευρώ είναι οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από Έλληνες κατόχους καρτών, ενώ άλλα 6,5 δισ. ευρώ πραγματοποιήθηκαν από κατόχους καρτών που εκδόθηκαν από ξένες τράπεζες, δηλαδή από τουρίστες, μετά και την ανάκαμψη του τουρισμού την προηγούμενη χρονιά.

Ενδεικτικό της μεταστροφής των συνηθειών των καταναλωτών στις digital πληρωμές, δηλαδή χωρίς την χρήση του πλαστικού είναι το γεγονός ότι, το 5% των ανέπαφων συναλλαγών, πραγματοποιήθηκε μέσω wallets.

Ο τζίρος του e-commerce ανήλθε το 2021 στα 6,1 δισ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο  40% σε σχέση με το 2020, ενώ το πλήθος των συναλλαγών την ίδια περίοδο αυξήθηκε κατά 20% και ανήλθε στα 125 εκατομμύρια.

Με βάση τα ίδια στοιχεία 1 στις 4 συναλλαγές (δηλαδή το 25%) που γίνεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κάτω των 10 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο νούμερο στις συναλλαγές μέσω καρτών είναι 50%. Η τάση διεύρυνσης των ηλεκτρονικών πληρωμών ακόμη και για μικρής αξίας συναλλαγές ενισχύθηκε τα δύο τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας και έχει οδηγήσει στη μείωση της μέσης αξίας των συναλλαγών που γίνεται στο e-commerce στα 56 ευρώ, ενώ σε ότι αφορά στις κάρτες η μέση αξία των συναλλαγών διαμορφώνεται στα 33 ευρώ.

Tags
Back to top button