Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Άγιος Αριστείδης ο Αθηναίος – Ο συγγράψας την αρχαιότερη απολογία

Η Ορθοδοξία τιμά στις 13 Σεπτεμβρίου τη μνήμη του Αγίου Αριστείδη του Αθηναίου.

Ο Αριστείδης ο Αθηναίος ήταν Χριστιανός απολογητής που έζησε τον 2ο αιώνα μετά Χριστόν και καταγόταν από την Αθήνα. Επίσης είναι Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Για τον Αριστείδη δεν γνωρίζουμε παρά πενιχρές πληροφορίες.

Ο Ευσέβιος Καισαρείας μας πληροφορεί πως ήταν σύγχρονος του Κοδράτου και συντάκτης μιας Απολογίας, ενώ τον παρουσιάζει ως φιλόσοφο.

Η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 13 Σεπτεμβρίου και αναφέρεται ότι κρεμάστηκε από τους συμπολίτες του στο κέντρο της αθηναϊκής Αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φέρεται ως συντάκτης Απολογίας με αποδέκτη τον αυτοκράτορα Αδριανό (117-138). Στη συριακή του μετάφραση αποδέκτης της είναι ο Αντωνίνος Πίος διάδοχος του Αδριανού. Πρέπει να γράφτηκε γύρω στα 140. Θεωρείται η αρχαιότερη σωζόμενη χριστιανική απολογία.

Ξεκινά θέτοντας το ζήτημα του ενός Θεού. Από την παρατήρηση της κοσμικής αρμονίας οδηγείται στην ιδέα του Θεού.

Ο χριστιανικός θεός είναι ο μόνος ακίνητος, άναρχος, και αληθινός. Η απόλυτη αυτή μονοθεΐα είναι και το κριτήριο της θρησκευτικής συμπεριφοράς των ανθρώπων.

Την ανθρωπότητα τη διακρίνει σε τρεις ομάδες θρησκευτικώς: τους ειδωλολάτρες, τους ιουδαίους και τους χριστιανούς. Εκθέτει τα μειονεκτήματα των λατρειών των Χαλδαίων, Αιγυπτίων, Ελλήνων και Ιουδαίων.

Έτσι αν οι πρώτοι λάτρευσαν τα άστρα, οι δεύτεροι τα ζώα και οι τρίτοι τις εκδηλώσεις της ζωής και τα πάθη, οι τελευταίοι λόγω του μονοθεϊσμού τους πλησίασαν την αλήθεια. Όμως κι αυτοί λάτρευσαν πιο πολύ κι από τον Θεό τους αγγέλους και απολυτοποίησαν τις θρησκευτικές διατάξεις.

Tags
Back to top button