Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αφού χάθηκαν τρία χρόνια να προσπαθούν να μας πείσουν για τα LCS τώρα κινδυνεύουμε να μην έχουμε φρεγάτες

Αυξάνουν οι σκέψεις και εισηγήσεις προς την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και το ΓΕΕΘΑ, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, για την ενεργοποίηση της «option» για την τέταρτη φρεγάτα κλάσης «Κίμων».

Σίγουρα δεν είναι άσχετο πως από τις 21 έως τις 23 Απριλίου ο  Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, πραγματοποίησε επίσκεψη στο ναυπηγείο στη Λοριάν της Γαλλίας όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Πάντως μέχρι την στιγμή αυτή, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δεν υπάρχει επίσημο αίτημα προς την κατασκευάστρια εταιρεία από ελληνικής πλευράς.

Με την Τουρκία να προχωρά ακάθεκτη στο ναυπηγικό της πρόγραμμα που θα της αποδώσει μέσα στα επόμενα χρόνια τουλάχιστον 8 νεότευκτες φρεγάτες κλάσης «Ιστανμπουλ» και πιθανότατα 4-6 μεγάλα πυραυλοφόρα αντιτορπιλικά κλάσης μέσα από το πρόγραμμα «TF-2000» ενώ έχει ήδη ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός αεροπλανοφόρου σχεδόν διπλάσιου από το Anadolu, η Ελλάδα αναζητά ακόμα τις επιλογές που έχει με τα περιθώρια να στενεύουν επικίνδυνα.

Η Ελλάδα πρέπει μέσα στα επόμενα χρόνια να αποσύρει τις περισσότερες αν όχι όλες τις φρεγάτες κλάσης «S» και να τις αντικασταστήσει.

Η Αθήνα αναζήτησε ενδιάμεσες λύσεις όπως η φρεγάτες ANZAC από την Αυστραλία. Φρεγάτες που επί της ουσίας είναι αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ. Σαν την «Ύδρα» δηλαδή που έχουμε στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα όμως με τις υπάρχουσες πληροφορίες, λόγω των ανοικτών θαλασσών στις οποίες κλήθηκαν να επιχειρήσουν, η κατάστασή τους είναι πολύ μακριά από αυτό που θα ήθελαν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.

Η υπόθεση επίσης των «φρεγατοκορβετών» LCS που θα παραχωρούνταν από τις ΗΠΑ, κρίθηκε σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες ως μη αποδοτική για το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς πέρα από τις αρνητικές εισηγήσεις που υπήρχαν, το κόστος που θα χρειαζόταν να καταβληθεί από Ελληνικής πλευράς προκειμένου να μπορούν αυτά τα πλοία να «επιβιώσουν» στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο απέναντι στις προδιαγραφόμενες απειλές, ήταν τέτοιο που κρίθηκε ως ασύμφορο.

Όταν δε έγινε στις αρχές Απριλίου γνωστό πέρα από τον Ατλαντικό πως το πρόγραμμα των φρεγατών Constellation για τις οποίες έχει μιλήσει και ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, θα πάει πίσω περίπου τρία χρόνια, τότε στην Αθήνα χτύπησαν όχι απλά… «καμπανάκια» αλλά «καμπάνες» καθώς ο χρόνος αυτός είναι υπερπολύτιμος.

Δεδομένο είναι επίσης πως αν υπάρξει τέτοιο αίτημα προς την Γαλλική πλευρά, το κόστος του 4ου πλοίου δεν θα είναι στην «ευνοϊκή» τιμή που το Πολεμικό Ναυτικό «έκλεισε» τα τρία πρώτα. Εάν και εφόσον δε υπάρξει συμφωνία, η κατασκευή του θα ξεκινήσει καλώς εχόντων των πραγμάτων από το φθινόπωρο του 2025 και μετά και η παράδοσή του θα γίνει προς το 2028. Η Αθήνα πάντως θα προσπαθήσει γιατί επί της ουσίας έχει ξεμείνει από επιλογές...

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές πολύ σύντομα αναμένεται νέα «παρέλαση» κατασκευαστριών εταιριών στο ΥΠΕΘΑ που θα προσφέρουν πακέτο που θα περιέχει πέρα από κορβέτες και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ, κάτι που ενδέχεται να σημαίνει πως οι Γάλλοι προκειμένου να «κλειδώσουν» την 4η FDI θα προσφέρουν σε σχετικά καλή τιμή αυτή και αριθμό κορβετών μαζί με εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι χάθηκαν 3 πολύτιμα χρόνια προκειμένου ορισμένοι να επιμένουν να πείσουν πως τα σκάφη LCS που φτιάχτηκαν για να αντιμετωπίζουν πειρατές και παράκτιες απειλές και τώρα τα αποσύρουν οι ΗΠΑ, ήταν η πλέον ενδεδειγμένη λύση για το εν δυνάμει επικίνδυνο επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Τεχνικές προδιαγραφές φρεγάτας κλάσης «ΚΙΜΩΝ»:

  • . Εκτόπισμα: 4.500 τόνοι
  • . Μήκος: περίπου. 122 μέτρα
  • . Πλάτος: 18 μέτρα
  • . Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
  • . Εγκαταστάσεις για εναέρια Μέσα: ελικόπτερο κλάσης 10 τόνων, μη επανδρωμένο αεροσκάφος VTOL (UAV)

Κύριος οπλισμός φρεγατών κλάσης «ΚΙΜΩΝ»:

  • . 32 αντιαεροπορικοί πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς Aster 30
  • . 8 πύραυλοι Exocet MM40 B3C
  • . Αντιαεροπορικοί Πύραυλοι μικρού βεληνεκούς RAM
  • .Ανθυποβρυχιακές Τορπίλες MU 90
  • .Ναυτικό πυροβόλο 76 χλστ
  • . 4 τορπιλοσωλήνες
  • . Αντιμέτρα CANTO
Tags
Back to top button