Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Υπάρχει λόγος που πληρώνουμε ακριβότερο ρεύμα-Τι γίνεται τελικά με τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδος-Βουλγαρίας ICGB;

Στελέχη του ενεργειακού τομέα ασκούν μεγάλη κρητική για τον τρόπο λειτουργίας του αγωγού διασύνδεσης φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), αποκαλύπτοντας ότι βλάπτει τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας, ανέφερε το βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων  

Ο εξέχων επιχειρηματίας Γιάννης Βαρδινογιάννης, επικεφαλής της Motor Oil, υποστήριξε κατά τη διάρκεια δημόσιας συνεδρίασης της ελληνικής ρυθμιστικής αρχής ενέργειας (RAAEY), ότι ο αγωγός ICGB εξυπηρετεί ουσιαστικά μόνο τις ανάγκες της Βουλγαρίας, χωρίς κανένα όφελος για τους Έλληνες καταναλωτές. 

Ο ίδιος επικέντρωσε την κριτική του στην έλλειψη επιλογής αντίστροφης ροής, που σημαίνει ότι το φυσικό αέριο μπορεί να ρέει από την Ελλάδα στη Βουλγαρία, αλλά όχι το αντίστροφο. 

Τα μετρητά θα μείνουν στα βιβλία της ιστορίας! Η Λαγκάρντ με την ΕΚΤ φέρνουν από Οκτώβριο το ψηφιακό ευρώ!

Ως αποτέλεσμα, εάν οι ελληνικές εταιρείες θέλουν να έχουν πρόσβαση σε φυσικό αέριο που προέρχεται από τη Βουλγαρία, αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν τον Αγωγό (TAP), αλλά τότε επιβαρύνονται με πρόσθετα τέλη. 

Αυτή η ρύθμιση, σημείωσε ο κ. Βαρδινογιάννη , θέτει τους Έλληνες καταναλωτές σε μειονεκτική θέση και καθιστά τον αγωγό εμπορικά αναποτελεσματικό για τους συμμετέχοντες στην ελληνική αγορά. 

Στον κόμβο της Κομοτηνής, όπου ο IGB συνδέεται με το ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου, δεν υπάρχει προς το παρόν λειτουργικό σημείο εισόδου στην Ελλάδα.

Αυτός ο τεχνικός περιορισμός μειώνει σημαντικά το εμπορικό δυναμικό του αγωγού στην ελληνική πλευρά. 

Παρόλο που ο αγωγός Ελλάδος-Βουλγαρίας (IGB), έχει σχεδιαστική δυναμικότητα 106 γιγαβατώρες την ημέρα, λειτουργεί μόνο στο ένα τρίτο αυτής,  περίπου 35 γιγαβατώρες, υπογραμμίζοντας μια σοβαρή υποαξιοποίηση της υποδομής. 

Η Gastrade του Ομίλου Κοπελούζου, ένας άλλος παράγοντας στην ελληνική αγορά ενέργειας, επανέλαβε τις ανησυχίες της Motor Oil. 

Η εταιρεία τόνισε επίσης τη σημασία της δυνατότητας αντίστροφης ροής για την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού του διασυνδετήριου αγωγού και για τις δύο χώρες.

Το  πρόβλημα έχει ιστορία σε παλαιότερη απόφαση της χώρας μας  να μην συμμετάσχει στο έργο του αγωγού TurkStream. 

Η απόφαση αυτή τότε απέκλισε την δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε φθηνότερο ρωσικό φυσικό αέριο. 

Ως αποτέλεσμα, η Ελλάδα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ρωσικό φυσικό αέριο, αλλά σε υψηλότερη τιμή και μέσω έμμεσων διαδρομών που περιλαμβάνουν μεσάζοντες. 

Παρά τις δημόσιες δηλώσεις σχετικά με τη μείωση της εξάρτησης από τη ρωσική ενέργεια, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο, επίσημα, πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ελλάδας εξακολουθούν να είναι ρωσικής προέλευσης. 

Ο αγωγός IGB ανήκει και λειτουργεί από την κοινή εταιρεία ICGB Ltd., η οποία ιδρύθηκε στη Βουλγαρία το 2011. 
Η εταιρεία κατανέμει ισόποσες ποσότητες αερίου μεταξύ της Bulgarian Energy Holding (BEH) και της ελληνο-ιταλικής κοινοπραξίας IGI Poseidon. 

Ο IGI Poseidon ανήκει από κοινού στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων Ελλάδας και την ιταλική Edison S.p.A. 

Ο αγωγός εκτείνεται σε 182 χιλιόμετρα από την Κομοτηνή στην Ελλάδα έως τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία, με διάμετρο 32 ίντσες και χωρητικότητα σχεδιασμού έως 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, με μελλοντική δυνατότητα κλιμάκωσης στα 5 δισεκατομμύρια εάν προστεθεί σταθμός συμπίεσης. 

Όσο για τον αγωγό TurkStream, παραμένει η μόνη ενεργή διαδρομή παράδοσης ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μετά τη διακοπή των προμηθειών μέσω Ουκρανίας. 

Με δυναμικότητα 31,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως, ο TurkStream παρέχει φυσικό αέριο στην Τουρκία και σε μεγάλο μέρος της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Αυτός λοιπόν είναι πιθανότατα και ένας λόγος της αυξήσεως των τιμολογίων του ρεύματος, εκτός από την αδήριτη ανάγκη των παρόχων να κρατήσουν το κέρδος τους σταθερό.

Tags
Back to top button