Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Τριπλός “Σταυρός” για τον προκαθήμενο της Σερβικής Εκκλησίας

Σε μια πρώτη θέσαμε επί τάπητος τις προτεραιότητες του νέου Σέρβου Πατριάρχη αποκρυπτογραφώντας το προφίλ του.

“Ο νέος Πατριάρχης Πορφύριος και ολόκληρη η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία (SOC) αντιμετωπίζουν ως μέγιστο ζήτημα την προστασία των ιερών στο Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια, καθώς και το σχίσμα στο Μαυροβούνιο και τη Βόρεια Μακεδονία”, δήλωσε ο ειδικός αναλυτής Ντούσαν Προρόκοβιτς από το Σερβικό Ινστιτούτο Διεθνούς Πολιτικής και Οικονομίας.

"Η SOC έχει πολλά εσωτερικά ζητήματα, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσει. Αρκετές επισκοπές έμειναν χωρίς επικεφαλής, συμπεριλαμβανομένου του θανάτου Επισκόπων από τον κορονοϊό. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν οι οργανωτικές δομές μετά την άνοδο του νέου Πατριάρχη στο θρόνο, συμπεριλαμβανομένου, του να σχηματίσει τη γραμματεία του. Αυτό στην εκκλησία μας μπορεί να διαρκέσει έως και ένα χρόνο,"είπε ο Προρόκοβιτς.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Πατριαρχείο Σερβίας έχει επί του παρόντος τουλάχιστον τρεις επείγουσες καταστάσεις. Πρώτον το θέμα της προστασίας των ιερών από τους Αλβανούς στο Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια, το σχίσμα που υποστηρίχθηκε από τις αρχές της Βόρειας Μακεδονίας και την ακόμη τεταμένη κατάσταση με την απειλή κατάσχεσης εκκλησιαστικών περουσιών στο Μαυροβούνιο.

“Ο αμφιλεγόμενος νόμος για το καθεστώς των θρησκευτικών κοινοτήτων στο Μαυροβούνιο έχει πράγματι αλλάξει, πράγμα που αποτελεί μεγάλη νίκη. Αλλά το να σκεφτεί κανείς ότι μετά από αυτό η Δύση θα σταματήσει, είναι απολύτως λάθος. Θα προσπαθήσουν είτε να εμπλέξουν τον σέρβικο κλήρο στο Μαυροβούνιο με το Βελιγράδι ή νομιμοποιήσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία του Μαυροβουνίου, μη αναγνωρισμένη στον Χριστιανικό κόσμο. Είναι σαφές ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις εκεί”, είπε ο ειδικός.

Σημείωσε ακόμη ότι μετά από δεκαετίες προσπαθειών της ηγεσίας της πΓΔΜ να επιτύχει ανεξαρτησία για την μη αναγνωρισμένη Ορθόδοξη Εκκλησία της Μακεδονίας (MOC), ένας νέος παράγοντας ήταν η συμπεριφορά του Οικουμενικού Πατριάρχη σε σχέση με την Ουκρανία.

“Είναι παράδοξο το γεγονός ότι οι σημερινές αρχές - οι Σοσιαλιστές της πΓΔΜ, οι χθεσινοί κομμουνιστές και οι άθεοι, γράφουν επιστολές στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και του ζητούν αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Μακεδονίας. Η Σερβική Εκκλησία είχε προηγουμένως διευρύνει την επικοινωνία με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, αλλά τώρα αυτή είναι υπό αμφισβήτηση λόγω της θέσης της SOC στο Ουκρανικό. Η εκκλησία μας δεν υποστήριξε το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, αλλά τη Μόσχα”, τόνισε ο Προρόκοβιτς.

"Προηγουμένως, η SOC διαπραγματεύτηκε με τις αρχές της πΓΔΜ και συζήτησε τι θα μπορούσε να γίνει με την εκκλησία εκεί. Θα μπορούσαν να υπάρχουν τέσσερις σερβικές επισκοπές, και παράλληλα να υπάρχει μια αυτόνομη, όχι αυτοκέφαλη, “Μακεδονική Εκκλησία”. Υπάρχει κάτι παρόμοιο στην Πολωνία και την Τσεχική Δημοκρατία. Το ερώτημα είναι πόσο αποδεκτό θα ήταν κάτι τέτοιο στις τοπικές αρχές ", δήλωσε τέλος ο αναλυτής.

Tags
Back to top button