Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το θρυλικό «5»: Ένα λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία

Ήταν αρχές του 1965, όταν ο λεωφορειούχος Προκόπης Γαβριήλ παρουσίασε στη Σαλαμίνα το «5», ένα από τα καλύτερα μοντέλα αστικών λεωφορείων, κατασκευής του εργοστασίου των αδελφών Σαρακάκη. Επρόκειτο για ένα Volvo SB85, που είχε σχεδιαστεί και παραχθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα!

Μεταξύ όσων έχουν «τρέλα» με τα λεωφορεία (ναι, υπάρχουν και αυτοί), το «5» έμεινε στη συνείδηση τους ως ασυναγώνιστο, τόσο για την ομορφιά, όσο και για την αντοχή του.

Αυτό το Volvo είχε έναν από τους καλύτερους κινητήρες λεωφορείων που είχε κατασκευαστεί ποτέ και ως εκ τούτου δεν σταμάτησε να κυκλοφορεί στα ΚΤΕΛ Σαλαμίνας παρά μόνο το 1994, δηλαδή 29 χρόνια μετά την κατασκευή του.

Είναι από εκείνα που οι παλιοί οδηγοί αναφέρουν συχνά στις διηγήσεις τους και με τα χρόνια έλαβε μυθικές διαστάσεις, γράφοντας τη δική του σελίδα στην ιστορία των ελληνικών λεωφορείων. Ακόμα και λεωφορεία που κατασκευάστηκαν δεκαετίες μετά απ’ αυτό, μειονεκτούσαν στη σύγκριση μαζί του.

Δεν είναι τυχαίο ότι το «5» είχε «πρωταγωνιστικό» ρόλο στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Χαμένες Αγάπες» του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Αυτός ήταν και ο λόγος που το συγκεκριμένο τραγούδι συζητήθηκε και αγαπήθηκε στους κύκλους των… πωρωμένων με τα λεωφορεία.

Όταν κάποια στιγμή το λεωφορείο ενεπλάκη σε ένα ατύχημα, μεταφέρθηκε άμεσα στο εργοστάσιο Σαρακάκη για επισκευή και ο Προκόπης Γαβριήλ παρακάλεσε τον Τάκη Σαρακάκη να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται η δουλειά, ώστε το λεωφορείο να βγει ξανά για δουλειά.

Tags
Back to top button