Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το υπουργείο Παιδείας αμετακίνητο στη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ως «μητρικής» στη Θράκη!

Αναταράξεις προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΘΕΜΑ» για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία της Θράκης, την ώρα που το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ιδρύει έδρες καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, καθώς και Μουσουλμανικής Θρησκείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του, σε συνεργασία με τουρκικά πανεπιστήμια.

Ενώ οι δάσκαλοι της περιοχής αντιδρούν στην εισαγωγής της τουρκικής στα νηπιαγωγεία, αμετακίνητο εμφανίζεται το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση του για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ως μητρικής σε σχολεία της Θράκης.

«Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν», είναι η απάντηση στο «ΘΕΜΑ» του προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Γεράσιμου Κουζέλη.

Άμεση ήταν η αντίδραση της ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις εξελίξεις σχετικά με την προσχολική αγωγή στην περιοχή της Θράκης και τονίζει:

«Υπάρχει υπαρκτός κίνδυνος να αποτελέσει το πρόγραμμα δούρειο ίππο για τη γενίκευση της τουρκικής γλώσσας ως μητρικής και να οδηγήσει στη μετατροπή των νηπιαγωγείων από μονόγλωσσα σε δίγλωσσα».

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ροδόπης «Τρεις Ιεράρχες», από την πλευρά του, επισημαίνει: «Εισάγει στο δημόσιο σχολείο προσωπικό με αδιευκρίνιστες εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα».

Ο δε Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης τονίζει: «Δεν διευκρινίζονται ο ρόλος του συνεργάτη, οι εργασιακές σχέσεις, η ειδικότητα και τα δικαιώματά του. Υποβαθμίζεται ο ρόλος της/ του νηπιαγωγού».

«Το ΑΠΘ έχει αυτή τη στιγμή σε ισχύ συνεργασίες με 160 πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκ των οποίων οι έξι αφορούν συνεργασίες με τουρκικά πανεπιστήμια», παραδέχεται στην ανακοίνωσή του το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας «ΘΕΜΑ».

Το ΑΠΘ επιχειρεί να απαντήσει στο δημοσίευμα της εφημερίδας για δημιουργία έδρας Τουρκικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του χαρακτηρίζοντάς το αναληθές, επιβεβαιώνοντας όμως ουσιαστικά ότι συνεργάζεται με πανεπιστήμια της Τουρκίας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «οι συμφωνίες στοχεύουν στην ενίσχυση της ερευνητικής κυρίως συνεργασίας και προβλέπουν ολιγοήμερες ανταλλαγές διδασκόντων, φοιτητών, ερευνητών και προσωπικού, αλλά όχι τη διδασκαλία μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών του ΑΠΘ».

Δηλαδή παραδέχονται μόνοι τους ότι έρχονται και Τούρκοι καθηγητές στο ίδρυμα, εννοείται με τη μορφή της ανταλλαγής (έρχονται και φεύγουν), ενώ η εφημερίδα Πρώτο Θέμα επισημαίνει ότι ουδέποτε ανέφερε ότι έχουν ήδη προσληφθεί από το ελληνικό πανεπιστήμιο, αλλά εστίασε στην ουσία ότι οι καθηγητές από τη γείτονα θα έρχονται σε επαφή με τους εδώ φοιτητές.

Tags
Back to top button