Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

To Facebook προσλαμβάνει δημοσιογράφους: Δεν είναι επανάσταση λένε οι αναλυτές

Η απόφαση του Facebook να στρατολογήσει δημοσιογράφους ώστε να μην επαφίεται πλέον αποκλειστικά στους αλγορίθμους για να διανέμει την επικαιρότητα είναι ένα θετικό βήμα, όμως δεν θα αρκέσει για να φέρει την επανάσταση στον τομέα των μέσων ενημέρωσης που βρίσκεται σε κατάρρευση, προειδοποιούν οι αναλυτές.


Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε την Τρίτη πως θα σχηματίσει μια μικρή ομάδα επαγγελματιών δημοσιογράφων για να επιλέγουν τις κύριες ειδήσεις της ημέρας. Αυτό θα γίνει «για να εξασφαλίσουμε ότι προβάλλουμε τα σωστά άρθρα», εξήγησε.

Τα άρθρα θα εμφανίζονται σε μια «στήλη Επικαιρότητα» (News Tab), που θα είναι ξεχωριστή από τον παραδοσιακό χώρο στο Facebook στον οποίο εμφανίζονται τα περιεχόμενα που αναρτώνται από τους φίλους του χρήστη (News Feed).

Οι δημοσιογράφοι του Facebook θα επιλέγουν τις ειδήσεις από διάφορους ενημερωτικούς ιστότοπους, όμως δεν θα παράγουν ούτε θα επιμελούνται οι ίδιοι οποιοδήποτε περιεχόμενο. Η πολιτική αυτή είναι σύμφωνη με την πεποίθηση της καλιφορνέζικης εταιρείας, η οποία ανέκαθεν αρνούνταν να θεωρηθεί μέσο ενημέρωσης και να επωμισθεί τις συντακτικές ευθύνες που αυτό συνεπάγεται.

«Επαναστατικό βήμα»

«Θεωρητικά πιστεύω πως είναι ένα αληθινά θετικό γεγονός. Είναι κάτι που υπόσχεται αρκετά», λέει η Ντάνα Γιάνγκ, καθηγήτρια Επικοινωνίας στο πανεπιστήμιο του Ντέλαγουερ.


Η στήλη «Επικαιρότητα» θα είναι η πρώτη λειτουργία του Facebook για την οποία θα χρειάζονται άνθρωποι διαχειριστές, αφότου έκλεισε πέρυσι το αμφιλεγόμενο τμήμα «Trending Topics». Οι ομάδες αρμόδιες για τη διαχείριση αυτών των «δημοφιλών κατηγοριών» (είναι διαθέσιμες μόνο σε ορισμένες χώρες) κατηγορούνταν συχνά για μεροληψία και για λογοκρισία.

Μόνο το τμήμα «Top News» της στήλης θα στελεχώνεται από δημοσιογράφους με σάρκα και οστά. Για το σύνολο των άρθρων ολόκληρου του τμήματος των πληροφοριών, η επιλογή θα εξακολουθήσει να καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από αλγορίθμους με βάση τις υποτιθέμενες προτιμήσεις που προκύπτουν από το ιστορικό πλοήγησης των χρηστών.

«Στόχος μας μ’ αυτή τη στήλη ‘Επικαιρότητα’ είναι να προσφέρουμε μια εξαιρετικά προσωποποιημένη και εύστοχη εμπειρία», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Κάμπελ Μπράουν, υπεύθυνη συμπράξεων του Facebook για τις πληροφορίες.

To Facebook και οι άλλες μεγάλες πλατφόρμες του διαδικτύου κατηγορούνται από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης ότι πλουτίζουν σε βάρος τους, επωφελούμενες από τη δαπανηρή και δύσκολη εργασία της συγκέντρωσης και του ελέγχου της πληροφορίας, ενώ παράλληλα παίρνουν τη μερίδα του λέοντος της διαφήμισης στο Ίντερνετ. Ο ρόλος του Facebook στη διάδοση ψευδών ειδήσεων επικρίνεται εξάλλου τακτικά.

Η πλατφόρμα χρηματοδοτεί επίσης προγράμματα «ελέγχου των πληροφοριών» (fact-checking) σε όλον τον κόσμο.

Όμως ακόμη κι αν το Facebook άρχιζε να αμείβει εκδότες για να δημοσιεύει το περιεχόμενό τους με άδεια, όπως ορισμένοι λένε πως προτίθεται να κάνει, αυτό δεν θα ωφελήσει αναγκαστικά τις επιχειρήσεις του Τύπου που το έχουν περισσότερο ανάγκη, προειδοποιεί ο Μάθιου Ίνγκραμ, ειδικός στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης του Columbia Journalism Review.

«Υποθέτω πως οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν θα είναι αυτές που τα πάνε ήδη καλά. Αυτό θα τους προσφέρει λίγα μετρητά, όμως δεν πιστεύω πως θα προσελκύσει μια γιγάντια κυκλοφορία γι’ αυτές», λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο θάνατος της τοπικής πληροφορίας

Περίπου 2.000 εφημερίδες έχουν κλείσει στις ΗΠΑ μέσα στα 15 τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας. Ως εκ τούτου εκατομμύρια Αμερικανοί έχουν στερηθεί τις επαγγελματικής ποιότητας τοπικές πληροφορίες.

Πάντα στις ΗΠΑ, ο αριθμός των δημοσιογράφων μειώθηκε κατά 47% στο διάστημα από το 2008 εώς το 2018, σύμφωνα με μελέτη του Pew Research Center που δημοσιεύθηκε πέρυσι.

Tags
Back to top button