Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Το click away απέτυχε: 60% κάτω ο τζίρος της Χριστουγεννιάτικης αγοράς

Μειωμένος κατά περίπου 60% εκτιμάται ότι θα είναι φέτος σε σύγκριση με πέρυσι ο χριστουγεννιάτικος τζίρος, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μοντέλο click away μέρος μόνο των απωλειών από τη μη κανονική λειτουργία των φυσικών καταστημάτων μπορούν να υποκαταστήσουν. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, ο εορταστικός τζίρος αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ έναντι 3,5 δισ. ευρώ το 2019, γεγονός που σημαίνει ότι το λιανεμπόριο, ακόμη και όταν επαναλειτουργήσει κανονικά, θα είναι βαθιά λαβωμένο από αυτή τη νέα κρίση. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ήδη κατά τα χρόνια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης χάθηκε πολύτιμος τζίρος την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς προ 2009 αυτός κυμαινόταν περίπου στα επίπεδα των 6 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, η εφαρμογή του μοντέλου click away είχε ως συνέπεια να διασωθεί μέρος του τζίρου από 5% έως και 20% των περυσινών ημερήσιων πωλήσεών τους. Υπολογίζεται δε πως περίπου τρεις στους δέκα καταναλωτές έκαναν αγορές αυτές τις ημέρες με αυτό τον τρόπο, προτιμώντας δηλαδή το click away από το να περιμένουν πότε θα παραδοθεί η παραγγελία τους από μια εταιρεία ταχυμεταφορών. Εκτός από τα προϊόντα τεχνολογίας, κλάδος που συγκαταλέγεται στους κερδισμένους όλης της χρονιάς, σημαντικό μέρος των πωλήσεων λόγω του click away φαίνεται ότι διέσωσε, έστω στο παρά πέντε, και ο κλάδος λιανικής πώλησης παιχνιδιών.

Το γεγονός, πάντως, ότι με το μοντέλο click away διασώθηκε ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των πωλήσεων φέρνει στο προσκήνιο αφενός την κριτική που ασκείται από την πλευρά του εμπορικού κόσμου για το ότι δεν εφαρμόστηκε αυτό το μοντέλο ήδη από την έναρξη του lockdown, όπως είχε συζητηθεί ήδη από τις αρχές του φθινοπώρου με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, και αφετέρου τι μέλλει γενέσθαι, καθώς όλες οι πλευρές συμφωνούν ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το λιανεμπόριο επ’ άπειρον με αυτό τον τρόπο. Στις προθέσεις των εμπόρων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, να προτείνουν τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων τουλάχιστον στις περιοχές με χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο ή την καθολική επαναλειτουργία των καταστημάτων ακόμη και με πολύ αυστηρότερα μέτρα, ειδικά σε ό,τι αφορά τον μέγιστο αριθμό ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται μέσα στο κατάστημα ταυτόχρονα. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι στις 11 Ιανουαρίου 2021 ξεκινούν τυπικά οι χειμερινές εκπτώσεις, περίοδο την οποία ο κλάδος σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί να «χάσει».

Tags
Back to top button