Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Το Αζερμπαϊτζάν «γλυκοκοιτάζει» το κινεζικό μαχητικό 4,5 γενιάς J-10CE-Γιατί κινδυνεύει η Αρμενία

Κατά την διάρκεια της πρόσφατης κινεζικής αεροπορίας επίδειξης Zhuhai Air Show, ο αρχηγός του γενικού επιτελείου της αζέρικης πολεμικής αεροπορίας, αντιπτέραρχος Ναμίγκ Ισλαμζαντέχ (Namig Islamzade), εθεάθη να εξετάζει με προσοχή το κινεζικό μαχητικό J-10CE.

Ο φακός της κάμερας «έπιασε» τον αξιωματούχο να κοιτά με ενδιαφέρον το υπερσύγχρονο αεροσκάφος, για αυτό και πολλοί στρατιωτικοί παρατηρητές εικάζουν πως το Αζερμπαϊτζάν ίσως ήδη έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για την συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Ο αντιπτέραρχος φαίνεται πως ενημερώθηκε από κινεζικό στέλεχος της αεροναυπηγικής εταιρείας Chengdu Aircraft Industry Group για τις τεχνικές προδιαγραφές και τις δυνατότητες του μαχητικού J-10CE.

Αργότερα αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο πρόσθετες φωτογραφίες που δείχνουν αζέρικο επιτελείο να συνομιλεί με εκπροσώπους της κινεζικής εταιρείας. Αυτές οι εικόνες αποτελούν περαιτέρω ενδείξεις ότι ίσως βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη συνομιλίες για την απόκτηση του αεροσκάφους από το Αζερμπαϊτζάν.

Η εικασία πως το Αζερμπαϊτζάν ίσως ενδιαφέρεται να αποκτήσει το αεροσκάφος έχει μία λογική βάση. Να σας υπενθυμίσουμε πως η αζέρικη πολεμική αεροπορία ήδη επιχειρεί μαχητικά αεροσκάφη κινεζικής παραγωγής, συγκεκριμένα τον τύπο J-17 Thunderbolt.

Ίσως το Μπακού ενδιαφέρεται να επεκτείνει τον εναέριο στόλο του με μία νέα κινεζική πλατφόρμα. Αφορμή για αυτήν την απόκτηση θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα πρωτοφανή εξοπλιστικά προγράμματα της Αρμενίας, η οποία το τελευταίο διάστημα είδε τις σχέσεις της με την Γαλλία και την Ινδία να ενισχύονται σημαντικά.

Αυτήν την στιγμή το Μπακού επιχειρεί 11 μαχητικά MiG-29 της σοβιετικής εποχής και 3 εκπαιδευτικές εκδόσεις του αεροσκάφους. Δεδομένου αυτού, είναι αρκετά πιθανό πως σύντομα η αζέρικη κυβέρνηση θα αποφασίσει την αντικατάστασή τους με μία πιο σύγχρονη πλατφόρμα.

Ποιο Είναι το J-10CE;

Το J-10CE θα αποτελούσε το φαβορί σε ένα τέτοιο πρόγραμμα-διαγωνισμός του Αζερμπαϊτζάν. Είναι πολύ πιο προηγμένο από το MiG-29 και μπορεί να μεταφέρει βαρύτερο οπλισμό.

Το εκσυγχρονισμένο J-10C (το E υποδεικνύει ότι προορίζεται για εξαγωγή) διαθέτει υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά, συμπεριλαμβανομένου ενός κινεζικού AESA ραντάρ. Έρχεται με εγκατεστημένο ένα πολύ ιδιαίτερο πολυλειτουργικό σύστημα ελέγχου όπλων, το οποίο επιτρέπει συμβατότητα με διάφορους πυραύλους αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και βόμβες. Από το οπλοστάσιό του ξεχωρίζουμε τον πύραυλο αέρος-αέρος PL-15, ο οποίος μπορεί να πετάξει με ταχύτητα μαχ 5 σε μέγιστη απόσταση 300 χιλιομέτρων.

Δεδομένων όλων αυτών, οι Κινέζοι προωθούν την εκσυγχρονισμένη έκδοση J-10C ως ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων 4,5 γενιάς, αντίστοιχο του Eurofighter, του Rafale και του F-16 Viper.

 

Tags
Back to top button