Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας ξεκίνησε να σπουδάζει Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 2008 και βρέθηκε γρήγορα να αναζητά νέες τεχνολογικές λύσεις στην εξέλιξη της βιομηχανίας στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Οχημάτων, των γνωστών σε όλους μας drone.
Μια παγκόσμια αγορά που βρίσκεται σε πορεία ραγδαίας ανόδου αφού, ενδεικτικά, μόνο στις ΗΠΑ περισσότερα από 770.000 Μη Επανδρωμένα Οχημάτα (σ.σ drone) έκαναν αίτηση για να καταγραφούν από την αμερικανική ΥΠΑ τους τελευταίους μήνες ενώ, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του διοικητή της Υπηρεσία Michael Huerta, 3.5 εκατομμύρια καταγεγραμμένα drone αναμένεται να πετούν μόνο στους ουρανούς της χώρας της Βορείου Αμερικής μέχρι το 2021.
Η συγκεκριμένη παγκόσμια αγορά έχει τζίρο δισεκατομμυρίων με τις τεχνολογικές καινοτομίες είναι πάντα το ζητούμενο κάτι που οδήγησε το νεαρό Έλληνα Μηχανολόγο αρχικά στη θέση του αρχηγού της ομάδας σχεδιασμού του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους Hermes ΙI, που κατέκτησε τη 9η θέση παγκοσμίως στην Πορτογαλία το 2013.
Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας αποφάσισε όμως στη συνέχεια να αναζητήσει μια λύση που ταιριάζει και στις ανάγκες της Ελλάδας όταν το 2016 προχώρησε στο σχεδιασμό ενός καινοτόμου drone μεταφοράς βοήθειας, του DM-II Titan, του "Τιτάνα".
Το επαναστατικό όχημα ξεχωρίζει καθώς δύναται να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα σαν ελικόπτερο αλλά στη συνέχεια να πετά σαν αεροσκάφος είναι δηλαδή ένα χαρακτηριζόμενο ως "Κάθετης Προσγείωσης (VTOL)" σκάφος. Το DM-II Titan διακρίθηκε στο διαγωνισμό του ευρωπαϊκού κολοσσού, της εταιρίας Airbus όπου στο διεθνές Cargo Drone Challenge έλαβε την πρώτη θέση με την υψηλότερη βαθμολογία του κοινού αλλά και 6η θέση της συνολικής κατάταξης μεταξύ 429 συμμετοχών από όλο τον κόσμο και ανήκει πλέον στη φαρέτρα των τεχνολογιών της πολυεθνικής κορυφαίας στο χώρο της αεροδιαστημικής εταιρίας.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ