Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

TikTok: Η μηχανή που γεννά χρήματα – Αυτή είναι η μυστική συνταγή του (tweet + vid)

Το κατά πόσο είναι επιτυχημένο το TikTok, μπορεί να μετρηθεί -βασικά- μέσα από αριθμούς…

Μέσα σε μόλις 4 χρόνια έφτασε το 1 δισ. χρήστες, ο μέσος χρήστης στις ΗΠΑ περνά περισσότερο χρόνο στο TikTok παρά αθροιστικά στο Facebook και το Instagram και το πιο δημοφιλές βίντεο, ένα κλιπάκι 18 δευτερολέπτων ενός άντρα να «πετά» πάνω σε μία μαγική σκούπα, έχει 2,2 δισεκατομμύρια views.

Τελικά, η μαγική συνταγή του TikTok, προκειμένου να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει τους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Meta και η Google, δεν είναι και τόσο μυστική – αφού έχει δισεκατομμύρια views: πρόκειται για ένα δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο έχει ασπαστεί η μητρική της στην Κίνα, η ByteDance.

TikTok - ΗΠΑ: Μέλος της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών ζητά από Apple και Google να το μπλοκάρουν

Η στρατηγική της, σύμφωνα με το Bloomberg, έχει στο επίκεντρο έναν αλγόριθμο ο οποίος έχει τη δυνατότητα εντοπισμού των προτιμήσεων του χρήστη μέσω της δραστηριότητάς του στην πλατφόρμα – δηλαδή, ανάλογα με το πόσον χρόνο περνά σε μία ανάρτηση. Ακριβώς το ίδιο μοντέλο χρησιμοποιείται και για τις διαφημίσεις, αλλά και το προωθητικό περιεχόμενο, βοηθώντας την TikTok να εμφανίζει διαφημίσεις που προσελκύουν περισσότερο κόσμο.

Αυτό σημαίνει πως τα έσοδά του τριπλασιάζονται από διαφημίσεις και φτάνουν στα, περίπου, 12 δισ. δολάρια. Και αυτό, μόνο για τη φετινή χρονιά.

Και δεν είναι μόνο αυτό… Υπάρχει κι άλλο ένα άλλο υλικό σε αυτή τη μαγική «συνταγή»: το branding. Οι πιο δημοφιλείς διαφημιστικοί λογαριασμοί στην πλατφόρμα προωθούν επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται περισσότερο να χτίσουν το δικό τους brand παρά να αποσπάσουν άμεσες πωλήσεις. Και εξηγούμε…

ΚΕ.Π.ΚΑ: Καταγγελία στο TikTok- Tα αποτελέσματα

Για παράδειγμα, η McDonald’s δεν βασίζεται στο TikTok για να πουλήσει μπέργκερ, αλλά θα εκμεταλλευτεί την πλατφόρμα προκειμένου να προσελκύσει τους νέους χρήστες που τη χρησιμοποιούν. Το TikTok συνδέει μάρκες με influencers και τους βοηθά να φτιάξουν viral δοκιμασίες. Εξ ου και λέγεται πλέον συχνά «μην κάνετε διαφημίσεις. Κάντε TikToks».

Επίσης, μία από τις πιο κερδοφόρες τακτικές της TikTok είναι ότι διείσδυσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η πλατφόρμα δημιούργησε ένα market place εντός της εφαρμογής σε ορισμένες περιοχές, εκεί όπου οι χρήστες μπορούν να μεταπηδήσουν από τα live stream και τα σύντομα βίντεο σε πλατφόρμες για ψώνια, χωρίς κανένα εμπόδιο. Η ιδέα από πίσω είναι η δημιουργία ενός ιστοχώρου, όπου το TikTok διαχειρίζεται κάθε βήμα, από την ανακάλυψη ενός καινούργιου προϊόντος μέχρι την αγορά του, αντί να παραπέμπει τους χρήστες σε εξωτερικά καταστήματα.

Βέβαια, το TikTok και η ByteDance έχουν ακόμη πολλές δοκιμασίες, σύμφωνα πάντα με το Bloomberg. Για να επιτύχει κάποιος εμπορικά σε ολόκληρο τον κόσμο απαιτεί διείσδυση σε κλειστές αγορές, οι οποίες έχουν διαφορετική κουλτούρα, προτιμήσεις, κανονισμούς ή τεχνολογικές υποδομές. Ταυτόχρονα, η πολιτική παραμένει μεγάλο ρίσκο, ακόμη και αφότου απέφυγε το σενάριο αποκλεισμού από την κυβέρνηση Τραμπ.

Μιλώντας για την άλλη άκρη του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ οι ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνουν. Αλλά και ποιος μπορεί να είναι βέβαιος για το τι ακριβώς συμβαίνει σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

 

Tags
Back to top button