Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τι μπορεί να σημαίνει ο εκσυγχρονισμός των F-16 για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΙΤΣΙΛΙΑΝΟΥ*


Επιτέλους, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κατόρθωσε να συνεννοηθεί και μετά από μεγάλη καθυστέρηση στο παραπέντε – στις 30/4 έληγε η LOA ( Letter of Offer and Acceptance ) της κυβέρνησης των ΗΠΑ- αποφάσισε την ηλεκτρονική αναβάθμιση των 84 αεροσκαφών F-16 Peace Xenia III & IV σε Viper που αγοράστηκαν επί κυβερνήσεων Σημίτη και Καραμανλή .
Τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη F-16 με το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA ( Active Electronically Scanned Array ) που είναι το ίδιο με το ραντάρ του F-35 και το σύστημα δικτυοκεντρικής επικοινωνίας LINK 16 θα δημιουργήσουν ένα αξιόπιστο όπλο στην αντιμετώπιση των τουρκικών F-16 και παράλληλα να μπορέσει σε ικανοποιητικό βαθμό να ανταποκριθεί των τριάντα F-35 που μάλλον θα παραλάβει η Τουρκία μέχρι το 2022 αφού ήδη τα έχει πληρώσει.

Βεβαίως για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ορατότητας του stealth , θα πρέπει να γίνει η αναβάθμιση του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου ( ΣΑΕ ) που θα δίνει τις κατάλληλες πληροφορίες στα συστήματα αεράμυνας της χώρας και στα F-16 Viper ώστε να αποκτήσουμε την δυνατότητα εντοπισμού των σε λογικό επιχειρησιακό χρόνο .
Το κόστος της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,37 δις δολάρια ( 1,11 δις ευρώ) εκ των οποίων τα 180 εκ. δολάρια θα έρθουν στην εγχώρια βιομηχανία – ΕΑΒ .Συνεπώς το τελικό κόστος θα είναι κοντά στο 1,1 δις ευρώ. Με την υπογραφή της σύμβασης η χώρα θα πληρώσει 57 εκ. δολάρια , ενώ στα τρία πρώτα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης η χώρα θα πληρώνει διαδοχικά για κάθε έτος 200 εκ. δολάρια περίπου. Ο κύριος λόγος είναι γιατί η Lockheed Martin και οι υποκατασκευαστές αυτής θα προβούν στην μαζική παραγωγή όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων τα τρία πρώτα χρόνια .

Η εγχώρια αμυντική βιομηχανία θα υλοποιήσει όλες τις φάσεις ( integration ) του προγράμματος στην Ελλάδα πλην της σχεδίασης και ανάπτυξης , της προμήθειας των επί μέρους ηλεκτρονικών συσκευών ( LRUS) και της ανάπτυξης του λογισμικού που θα πραγματοποιηθούν από την Lockheed Martin στις ΗΠΑ.

Οι εργασίες που θα γίνουν στην εγχώρια βιομηχανία και κυρίως στην ΕΑΒ κόστους 180 εκ.δολαρίων θα έχουν ως αποτέλεσμα:
• Αρκετές νέες θέσεις εργασίας τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού.
• Παροχή πρόσθετης Τεχνογνωσίας και εκμετάλλευση ανεπτυγμένων υποδομών .
• Συνέχιση της συμπαραγωγής F-16 και C-130J .


• Δυνατότητα διεκδίκησης από την ΕΑΒ παρόμοιων συμβολαίων αναβαθμίσεων σε άλλες χώρες , εφόσον υπάρξει ο ανάλογη σχεδίαση και ο απαραίτητος συντονισμός ενεργειών.
Η εν λόγω συμφωνία θα δώσει νέα ζωή και άλλη δυναμική στην ήδη καθηλωμένη με πολλά προβλήματα αμυντική μας βιομηχανία και είναι δυνατόν να επιφέρει μελλοντικά καρπούς στην οικονομία μας, εφόσον αξιοποιηθεί κατάλληλα και δεν προκύψουν στο δρόμο πολιτικές λογικές απαξίωσής της όπως στο παρελθόν.
Μπορεί δε, να γίνει ένα ζωντανό κύτταρο που εφόσον συνδεθεί με την πανεπιστημιακή κοινότητα σε σχεδίαση μελετών και προγραμμάτων αμυντικού χαρακτήρα – έχουμε τα μυαλά – μπορεί να δώσει μακροπρόθεσμες οικονομικές λύσεις στην αμυντική θωράκιση της χώρας.

*Ο Γιώργος Τσιτσιλιάνος είναι ο Πολιτικός Υπεύθυνος του Τομέα Άμυνας στο Ποτάμι

Tags
Διαβάστε Επίσης
Close
Back to top button