Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Με τα πιο εξελιγμένα συστήματα παγκοσμίως για ασφαλείς μετακινήσεις είναι εξοπλισμένο το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ η κυκλοφορία 110 λεωφορείων στους δρόμους είχε ως αποτέλεσμα να εξοικονομήσει ο ΟΑΣΘ 3 εκατ. ευρώ, όπως επισημάνθηκε στο πάνελ του συνεδρίου Mobility Next που ήταν αφιερωμένο στην ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο διευθύνων σύμβουλος «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, το κέντρο ελέγχου εντοπίζει πέντε με δέκα φορές το δευτερόλεπτο την θέση κάθε τρένου στο σύστημα, με ακρίβεια ενός μέτρου.

Επισήμανε δε, ότι έπρεπε και η πόλη να αποκτήσει μετρό, καθώς η Λυών στη Γαλλία, με παρόμοια έκταση και μικρότερο πληθυσμό (550.000 έναντι 800.000 στη Θεσσαλονίκη), έχει 4 συστήματα μετρό με 46 σταθμούς.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, τα πρώτα στοιχεία της επιβατικής κίνησης είναι ενθαρρυντικά και ο αριθμός των επιβατών φτάνει κατά μέσο όρο τις 90.000 την ημέρα. Με την επέκταση στην Καλαμαριά, πρόσθεσε, αναμένεται να χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά 260.000 επιβάτες.

Περαιτέρω, τόνισε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έκδοση εισιτηρίου του μετρό με τη χρήση τραπεζικής κάρτας και στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η υλοποίηση της λειτουργίας NFC για κινητό και «έξυπνο» ρολόι.

15 νέα τρένα στο μετρό Θεσσαλονίκη

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με 15 νέα τρένα (έχει ήδη έρθει το πρώτο), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν τόσο στην επέκταση στην Καλαμαριά, όσο και στη βασική γραμμή.

Την πεποίθηση ότι η κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων στην πόλη άλλαξε το τοπίο των μετακινήσεων εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης. Πρόσθεσε δε, ότι μέσα σε ένα 11μηνο ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε 3 εκατ. ευρώ και αξιόπιστες μετρήσεις της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης καταγράφουν βελτίωση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας.

Ο ίδιος επισήμανε ότι οι οδηγοί τα χαρακτηρίζουν «θηρία» γιατί είναι αποτελεσματικά, εύχρηστα και ξεκούραστα και οι επιβάτες τα χαίρονται γιατί είναι ποιοτικά.

Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια άλλων 50 ηλεκτρικών λεωφορείων, που εκτιμάται ότι θα παραληφθούν τον Ιούνιο του 2026. Ο κ. Ταγγίρης υπογράμμισε ότι έως το τέλος του 2027 το σύνολο των λεωφορείων του Οργανισμού θα είναι ηλεκτροκίνητα.

Το κόστος, οι αναγκαίες υποδομές και η αναδιάρθρωση του δικτύου είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ένταξη των ηλεκτρικών λεωφορείων στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών, επισήμανε η διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου.

Υπογράμμισε, εξάλλου, ότι ο «πόλεμος» στα αστικά κέντρα θα διεξαχθεί για τον δημόσιο χώρο, ο οποίος μετά την έλευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης του μετρό πρέπει να δοθεί στους πεζούς. «Δεν πρέπει να δίνουμε το μήνυμα ότι υποχωρούν τα άλλα μέσα και κερδίζει το αυτοκίνητο», συμπλήρωσε.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BrainBox ΑΕ, Γιώργος Βουλγαρούδης, τόνισε ότι έξι δήμοι περιφερειακά της Θεσσαλονίκης διαθέτουν 3.000 καινούργια ηλεκτρικά ποδήλατα τα οποία πρέπει να έρθουν κοντά με σταθμούς μετεπιβίβασης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, τονίζοντας ότι το υπουργείο κατάφερε να βάλει όλους τους φορείς σε ένα τραπέζι για να συζητήσουν για το μέλλον της πόλης. Για τη λειτουργία του Μετρό, ο κ. Γκιουλέκας υπογράμμισε ότι έχει αλλάξει η πόλη σελίδα, ενώ με την επέκτασή του στην Καλαμαριά θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η καθημερινότητα.
 

Tags
Back to top button