Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τερεζάκης για Τέμπη: «Δεν έχουν ξαναγίνει τόσες παραβιάσεις ταυτόχρονα»

«44 χρόνια στα τρένα, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη να γίνονται ταυτόχρονα όπως τη βραδιά εκείνη». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την περιγραφή των μοιραίων λαθών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Ο κ. Τερεζάκης εξήγησε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής και ότι ήταν υποχρεωμένος να χαράξει αυτόματα τη διαδρομή, πράγμα που δεν έπραξε.

«Φεύγοντας από τη Λάρισα βρίσκεται μπροστά σε δύο ομάδες κλειδιών. Είχε διευθετήσει το κλειδί 117 για να περάσει το Intercity. Κάτι μεσολάβησε που του τράβηξε την προσοχή και δεν έκανε τη χάραξη, έστω χειροκίνητα.

Ο πίνακας του έδειχνε τα σημεία που ήταν αλλαγές» είπε ο κ. Τερεζάκης, προσθέτοντας ότι «αν παρακολουθούσε τον πίνακα θα το είχε καταλάβει ακόμη και πριν τα κλειδιά. Εδώ είναι και θέμα σιδηροδρομικής παιδείας, το μάτι πέφτει στην αλλαγή, οι αλλαγές είναι ο φόβος και τρόμος όλων των σιδηροδρομικών».

Αναφερόμενος στη διαχείριση της κατάστασης από τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, έχοντας προηγουμένως χαρακτηρίσει τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας ως «το απόλυτο εργαλείο», τόνισε ότι «κατά τον Κανονισμό, αν διαπιστώσει ο μηχανοδηγός ότι πηγαίνει σε τροχιά που δεν είναι εντεταλμένος, οφείλει να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη».

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, από τις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγού προκύπτει ότι ο δεύτερος όταν είχε καταλάβει ότι πηγαίνει ανάποδα ρώτησε: «Για που είπαμε πάει η 62» αντί να προσθέσει «τη μαγική λέξη: με οδηγεί στη γραμμή καθόδου». Όπως είπε ο κ. Τερεζάκης, «θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης, δυστυχώς δεν ακούστηκε ποτέ».

Ο κ. Τερεζάκης δεν έκρυψε τη συγκίνησή του για τα θύματα του δυστυχήματος και αφηγήθηκε συναισθηματικά φορτισμένος ένα πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, όταν ήταν 9 ετών, από το οποίο γλίτωσαν μόνο ο ίδιος και η οικογένειά του. «Από τότε έβαλα σκοπό της ζωής μου να μην ξαναγίνει τέτοιο πράγμα, για αυτό αφιέρωσα τη ζωή μου στον σιδηρόδρομο» είπε δακρύζοντας.

Παρά τις έντονες πιέσεις που δέχτηκε από τον βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κόκκαλη, ο κ. Τερεζάκης επέμεινε ότι η τηλεδιοίκηση δεν χαρακτηρίζεται εγκατάσταση ασφαλείας και ότι το απόλυτο εργαλείο για την κυκλοφορία των τρένων είναι ο ΓΚΚ,όπως αναφέρει το newsbomb.gr.

Ταυτόχρονα, υποστήριξε ότι ακόμη και με την εγκατάσταση προηγμένων τεχνικών συστημάτων, η κατάληξη πιθανότατα να ήταν η ίδια εάν ο σταθμάρχης είχε κάνει τους ίδιους χειρισμούς, που σημαίνει ότι τίθενται εκτός τα συστήματα ETCS.

Tags
Back to top button