Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Τα περισσότερα χρήματα οι Έλληνες τα ξοδεύουν για σούπερ μάρκετ

Τις δαπάνες τους για αγορές ειδών από τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ αύξησαν οι Έλληνες καταναλωτές από τις αρχές Μαρτίου έως και τα τέλη Αυγούστου, γεγονός που συνδέεται άρρηκτα με τις αλλαγές που έφερε στις καθημερινές τους συνήθειες η έξαρση του ιού και η επιβολή του lockdown. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ίδιων των καταναλωτών, στο πλαίσιο έρευνας του ΙΕΛΚΑ που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο δέκατο συνέδριο σελφ σέρβις Food Retail Ceo Forum, η μέση εβδομαδιαία δαπάνη για είδη σούπερ μάρκετ ανά νοικοκυριό αυξήθηκε από τον Μάρτιο έως τα τέλη Αυγούστου κατά 15 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε έρευνα που διεξήγαγε το ΙΕΛΚΑ την περίοδο 9-12 Μαρτίου, η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό ανήλθε, την εβδομάδα εκείνη, στα 68,76 ευρώ, ενώ την περίοδο 1-3 Απριλίου, όταν είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα, αυτή αυξήθηκε στα 86,40 ευρώ. Έκτοτε παρατηρήθηκε μια μικρή αποκλιμάκωση, με τους καταναλωτές να εκτιμούν ότι προς τα τέλη Μαΐου (22-24 Μαΐου) δαπάνησαν περί τα 81,5 ευρώ την εβδομάδα για αγορές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, για να φθάσουν να δαπανούν τελικά στα τέλη Αυγούστου (29-31 Αυγούστου) 82,74 ευρώ. Πέραν από την «καταναλωτική φρενίτιδα» που παρατηρήθηκε τις πρώτες ημέρες για προϊόντα υγιεινής (χαρτιά, αντισηπτικά κ.λπ.), η αύξηση της δαπάνης ανά νοικοκυριό συνδέεται με την αναστολή λειτουργίας πολλών κέντρων εστίασης και τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών στην παρασκευή φαγητών μέσα στο σπίτι. 

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, καταγράφεται μια αυξημένη τάση παρασκευής και μαγειρικής στο σπίτι, κυρίως στο φαγητό (αύξηση 31%), στον καφέ (25%) αλλά και σε γλυκά, σπιτικά σνακ και ψωμί. Επίσης, αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν συστηματικά την προμήθεια τροφίμων και άλλων προϊόντων εξ αποστάσεως (delivery), αύξηση που ανέρχεται στο 2% σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, μείωση καταγράφεται στην εστίαση, με την επίσκεψη σε εστιατόριο και ταβέρνα να παραμένει στο -38% και το delivery στο -19%. Τα οικονομικά κριτήρια, σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία, επανέρχονται στις επιλογές των καταναλωτών, καθώς για τους περισσότερους δεν μετράει τόσο η ποιότητα όσο τα χρήματα που δίνουν για την αγορά βασικών ειδών όπως είναι τα τρόφιμα. 

Tags
Back to top button