Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Τα εκκεντρικά πολεμικά οχήματα του 19ου αιώνα (φωτό)

Αν νομίζετε ότι μπορεί, εκ πρώτης όψεως, να μην αντιληφθήκατε το περίεργο μαραφέτι της φωτογραφίας πιο πάνω με το vintage τετράτροχο που διαθέτει πυροβόλο μπροστά, που το καβαλάει ένας καλοντυμένος κύριος με καπέλο, ησυχάστε. Αυτό ακριβώς είναι.


Το όχημα Motor Scout του Βρετανού εφευρέτη Frederick Richard Simms ήταν ένα πρότυπο τετράτροχο μεγάλης ισχύος, θωρακισμένο, με πολυβόλο Maxim τοποθετημένο στους εμπρός τροχούς.

Ένα τετράκυκλο με πυροβόλο De Dion του 1900

Το Maxim, τοποθετημένο σε σημείο που κανονικά είναι για το χειρισμό από δεύτερο αναβάτη, ήταν -θεωρητικά- ικανό να ρίξει χιλιάδες φυσίγγια σε όποιον έμπαινε εμπόδιο στο δρόμο του Motor Scout. Αλλά το όχημα μπορούσε να λειτουργεί μόνο σε καλής ποιότητας δρόμους και δεν μπορούσε να περάσει εύκολα σε ανώμαλο έδαφος, όπως καλλιεργήσιμες εκτάσεις, περιορίζοντας σημαντικά την αποτελεσματικότητά του κατά των εχθρικών στρατευμάτων που βρισκόταν, για παράδειγμα, στα χωράφια. Παρόλα αυτά, ήταν το πρώτο όχημα με πυροβόλο που τροφοδοτούνταν από βενζινοκινητήρα.

Με 1,5 ιπποδύναμη, η πατενταρισμένη αυτόματη πετρελαιοκίνητη μηχανή με μαγνητο-ηλεκτρική ανάφλεξη του Simms έδινε στο Scout εμβέλεια 120 μιλίων. Το πολιτικού τύπου ομόλογό του ήταν διαθέσιμο χωρίς το πολυβόλο.


Ενθαρρυμένος από την επιτυχία του ενόπλου Motor Scout, ο Simms έβαλε στόχο ένα μεγαλύτερο βραβείο. Το 1899, σχεδίασε το πρώτο θωρακισμένο αυτοκίνητο του κόσμου, το οποίο κατασκευάστηκε από τους Vickers, Son και Maxim σε ένα κλασσικό Daimler με ένα γερμανικής κατασκευής κινητήρα Daimler (πάνω).

Με μήκος 28 πόδια, 6 χιλιοστά θωράκισης και δύο Maxim πολυβόλα, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία από την αρχή ότι αυτό είναι το πρώτη θωρακισμένο όχημα και ήταν έτοιμο να γίνει ο καταστροφέας του κόσμου.

Ονομασμένο εύστοχα "Motor War Car", αφήνοντας ελάχιστες ασάφειες ως προς το σκοπό του, κατασκευάστηκε μόνο ένα πρωτότυπο. Το γαλλικό Charron, Girardot et Voigt 1902 (κάτω) τα πήγε λίγο καλύτερα, με την κατασκευή δύο οχημάτων. Αλλά, όσο εκκεντρικά και αν ήταν αυτά τα πρώιμα οχήματα μάχης, άνοιξαν το δρόμο για τα ιδιαίτερα καταστροφικά άρματα μάχης και τεθωρακισμένα του σήμερα.

Tags
Back to top button