Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Στον Καλογρίτσα τμήμα του δρόμου Πάτρα - Πύργος με απόφαση Σπίρτζη

Στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων του Χρήστου Καλογρίτσα, κατακυρώνεται με απόφαση του υπουργού υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, η εργολαβία για το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, από τα Δουναίικα έως τον Πύργο. 

Ο υπουργός υποδομών υπέγραψε την σχετική απόφαση μετά από την απόρριψη ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή εταιρεία Cyfield Development. Σύμφωνα με την ένσταση, η προσφορά των εταιρειών του Χρήστου Καλογρίτσα ήταν αθέμιτη διότι ήταν "υπερβολικά χαμηλή σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου και μάλιστα κάτω του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής του". 

Ωστόσο, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου υποδομών έκανε δεκτές τις εξηγήσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα σχετικά με τις υψηλές εκπτώσεις, διαπιστώνοντας μεταξύ άλλων πως "η ενιστάμενη προσφέρει ποσοστά έκπτωσης παραπλήσια με τα αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης του μειοδότη". 

Ο αρχικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του τμήματος Δουναίικα - Πύργος, μήκους 8 χιλιομέτρων, ανήλθε σε 67,2 εκατομμύρια ευρώ, με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να προσφέρουν έκπτωση ύψους 53%. 

Πλέον, μετά την ανάθεση του τμήματος στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, η συνολική δαπάνη του έργου μαζί με το ΦΠΑ ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ. 

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την τράπεζα Αττικής, η οποία στις αρχές του 2017 απείλησε να τον θέσει σε καθεστώς εποπτείας. Η τράπεζα μάλιστα έχει διαμηνύσει στην οικογένεια Καλογρίτσα πως δεν προτίθεται να εκδώσει για λογαριασμό της νέες εγγυητικές επιστολές. 

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι κουμπάρος του γιου του Χρήστου Καλογρίτσα, Γιάννη, στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, αναμένεται να κατακυρωθεί και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα. Ο υπουργός υποδομών υποστήριξε πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αιτιολογήσει τις υψηλές εκπτώσεις που έχει προσφέρει, οι οποίες υπερβαίνουν το 50%, για το τέταρτο τμήμα. 

Παρά τους ισχυρισμούς του υπουργού υποδομών, ο οποίος είχε εκτιμήσει πως τα έργα στον αυτοκινητόδρομο θα είχαν ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2018, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί έως το τέλος του έτους. Είναι ενδεικτικό πως τέσσερις φορές η αναθέτουσα αρχή έχει ζητήσει από τους συμμετέχοντες να παρατείνουν τις οικονομικές τους προσφορές και κατ'επέκταση τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής. 

Tags
Back to top button