Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη οικονομική ζημιά στις τουριστικές περιοχές

Ανησυχία επικρατεί στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και ειδικότερα στην Κρήτη που είναι τουριστικός προορισμός και καταγράφηκε πτώση πωλήσεων που έφτασε έως και το 19,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αν και ο κλάδος των σούπερ μάρκετ θεωρείται γενικότερα από τους «κερδισμένους» της πανδημίας, οι μειωμένες αφίξεις τουριστών το φετινό καλοκαίρι φαίνεται ότι έχουν επιδράσει αρνητικά στον τζίρο των επιχειρήσεων στις τουριστικές περιοχές.

Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI,  στην περιοχή της Κρήτης που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, καταγράφηκε πτώση πωλήσεων που έφτασε έως και το 19,4% σε σχέση με πέρσι. Και την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ωστόσο, για την οποία υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η Κρήτη επίσης εμφάνισε απώλειες ύψους 12,6%.

Σημειώνεται ότι στις μετρήσεις της εταιρείας δεν συμπεριλαμβάνονται τα υπόλοιπα νησιά, ωστόσο με δεδομένο ότι η Κρήτη είναι ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός και υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλο όγκο τουριστών, θεωρείται αντιπροσωπευτική σχετικά με την εικόνα που επικρατεί γενικότερα και στις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές.

Με άνοδο ξεκίνησε ο Ιούλιος

Τον Ιούνιο πάντως και μετά τη συνεχή άνοδο των προηγούμενων μηνών, άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα δείγματα πτώσης στην κατανάλωση. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3,9%, σε σχέση με πέρσι υποχωρώντας στα 115,5 εκατ. ευρώ.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ωστόσο, επανήλθε το θετικό πρόσημο με αύξηση 4% σε σχέση με πέρσι και τον τζίρο να ανέρχεται στα 120,29 εκατ. ευρώ έναντι 115,69 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.

Την ίδια περίοδο, στις 41 κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας καταγράφεται αύξηση 6,8 %, στις 45 κατηγορίες Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής άνοδος 5,2%, στις 168 κατηγορίες τροφίμων άνοδος 2,4%, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες παρουσίασε αύξηση κατά 11,9%.

Ο συνολικός τζίρος στον κλάδο πάντως σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, εμφανίζεται αυξημένος κατά 12,2% σε σχέση με το 2019. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και  σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, υπάρχουν δύο σενάρια. Εάν επιβεβαιωθεί το πρώτο που προβλέπει δεν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο, αναμένεται άνοδος 5,3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ συνολικά για το 2010. Εφόσον επαληθευτεί το δεύτερο σενάριο και υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού, η εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1% στο σύνολο του 2020.

Tags
Back to top button