Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου κατά 10% – Στα ύψη οι ανατιμήσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) από το σύνολο των πωλήσεων, τα 9,180 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων ο οποίος αυξήθηκε κατά 2,5% σε σχέση με το 2022.

Τη δυναμική τους πορεία συνέχισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το 2023, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,7% από 26,3% το 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, όπου περιλαμβάνονται τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού. Στα τρόφιμα το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 25,3% και στη δεύτερη κατηγορία σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι η μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων το 2023 καταγράφηκε στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά) και ήταν 9,5%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.

Έλληνας αγρότης: Μας μείωσαν την επιδότηση 59% και τα Σούπερ Μάρκετ πουλούν τριπλάσιες τιμές-Εισάγουμε και από Τουρκία

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων στις παρακάτω κατηγορίες: συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (3,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,9%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,92%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,8%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,0%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα υλικά μαγειρικής (1,6%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων το 2023 αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 8,8% και τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,2%).

Τα στοιχεία της Circana δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,2%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 11,5%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,0% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,6% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,5% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Επίσης, αύξηση 6,9% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων εμφανίζει η Κρήτη (16,3%). Ακολουθούν η Βόρεια Ελλάδα (11,1%), η Πελοπόννησος (11,0%), η Κεντρική Ελλάδα (9,0%), η Θεσσαλονίκη (8,4%) και η Αττική (7,7%).

Tags
Back to top button