Γομολάστιχες, σάκες, τετράδια, μαρκαδόροι, σάκες, μολύβια με γόμες, ξύστρες και κασετίνες αποτελούν διαχρονικά must σχολικά αξεσουάρ.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει τις κλασικές γομολάστιχες καφές και μπλε χρώματος που είχαν κατακλύσει την αγορά.
Ουκ ολίγες γενιές πίστεψαν στον μύθο που ήθελε το καφέ μέρος να χρησιμοποιείται για το μολύβι και το μπλε για το στυλό.
Η αλήθεια ήταν κάπου στη μέση ακόμη και αν δεν το έχεις συνειδητοποιήσει μολονότι πέρασαν 20-30 χρόνια από την εποχή που φοιτούσες στο Δημοτικό Σχολείο.
Πράγματι με το καφέ μέρος μπορούσες να σβήσεις αυτό που είχες γράψει με το μολύβι, όμως με το μπλε κομμάτι στην καλύτερη περίπτωση έσκιζες το χαρτί.
Όπως αποδείχθηκε, αλλά δεν υιοθετήθηκε σχεδόν από κανέναν η μπλε άκρη χρησίμευε για να σβήνει επίσης το μολύβι, αλλά σε πιο σκληρά και χοντρά χαρτιά.
Ένας παιδικός μύθος που πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να καταρριφθεί.
Ιστορία έγραψαν και οι κασετίνες. Όχι τόσο εκείνες με το φερμουάρ, όσο οι φουτουριστικές με τα μαγνητικά πορτάκια, που περιείχαν σημειωματάρια, αλλά ακόμα και θερμόμετρο.
Οι συγκεκριμένες κασετίνες κυκλοφόρησαν σε πολλά σχέδια, ενώ στα συρταράκια μπορούσες να τοποθετήσεις, από μολύβια, ξύστρες, χάρακες μέχρι γόμες. Μάλιστα πατώντας τα μικροσκοπικά κουμπάκια τα πορτάκια εκτοξεύονταν.
Θραύση έκαναν οι διαστημικές κασετίνες όπου απεικονίζονταν εξωτερικά ρομπότ, ενώ πατώντας όλα τα κουμπιά ανακάλυπτες πως είχαν ένα κρυφό συρτάκι στο οποίο μετά βίας μπορούσες να αποθηκεύσεις συνδετήρες!
Αλήστου μνήμης και οι πλέον ευρηματικές ξύστρες, οι οποίες πλέον θεωρούνται vintage και παρέπεμπαν σε τηλεόραση και γραφομηχανή. Επίσης κυκλοφόρησαν σε βαρελάκια, μάρκες αναψυκτικών, αλλά και σε υδρόγειο σφαίρα.
Το διαφημιστικό σλόγκαν του Παύλου Κοντογιαννίδη «Παξός και ξερός» αποτέλεσε από μόνο του σχολή. Εκτός από τις Παξός, ιδιαίτερα δημοφιλείς σχολικές τσάντες ήταν η Polo, αλλά και οι πιο ροκ χακί χρώματος όπου οι μουσικόφιλοι σχεδίαζαν τα logo των αγαπημένων τους συγκροτημάτων.
Τα μπλε τετράδια έχουν σημαδέψει τα μαθητικά μας χρόνια. Εκείνα με την ετικέτα που έγραφε «Διεθνές» και «Super». Συνήθως συνοδεύονταν από διάφανα αυτοκόλλητα που εφάρμοζαν στα εξώφυλλα και τα οπισθόφυλλα προκειμένου να μην φθείρονται.
Τα θρανία γέμιζαν με απομεινάρια από τις ξυσίματα και τα υπολείμματα από τις γόμες, ενώ το καλλιτεχνικό ταμπεραμέντο των μαθητών ξεδιπλώνονταν με το μπλοκ από ακουαρέλες και τους μαρκαδόρους Carioca.
Δεν ξεχνάμε επίσης τα μηχανικά μολύβια με τις μύτες που έσπαγαν με σχετική ευκολία, το παγουρίνο, αλλά και τα σπαστά ποτήρια.
Πηγή: