
Στους 290 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί από την συντριβή αεροσκάφους της Air India στην Ινδία.
Ο επικεφαλής της τοπικής Αστυνομίας δήλωσε ότι έχουν ανασυρθεί πτώματα από το σημείο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονταν στο αεροπλάνο και στο έδαφος τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Στην πτήση επέβαιναν 242 άτομα, από τα οποία διασώθηκε σαν από θάυμα μόνο ένας.
Πρόκειται για τον βρετανό υπήκοο Βισβάς Κουμάρ Ραμές, ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα Hindustan Times, είπε ότι άκουσε έναν «δυνατό θόρυβο» περίπου 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, πριν το αεροπλάνο πέσει.
«Όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα», πρόσθεσε λέγοντας ότι υπέστη «τραυματισμούς από την πρόσκρουση» στο στήθος, τα μάτια και τα πόδια.
«Όταν σηκώθηκα, υπήρχαν πτώματα παντού γύρω μου. Φοβήθηκα. Σηκώθηκα και έτρεξα. Υπήρχαν κομμάτια του αεροπλάνου παντού γύρω μου. Κάποιος με άρπαξε, με έβαλε σε ένα ασθενοφόρο και με μετέφερε στο νοσοκομείο».
Βίντεο - ντοκουμέντο που αναρτήθηκε σε κοινωνικά δίκτυα δείχνει το αεροσκάφος να χάνει ύψος και στη συνέχεια να συντρίβεται σε κατοικημένη περιοχή. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, ο φακός καταγράφει μια πύρινη μπάλα να υψώνεται πάνω από το σημείο.
Την ίδια ώρα, κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία αεροσκάφος της Air India με τους περισσότερους από 290 νεκρούς και μόλις έναν επιζώντα, εγείρουν ειδικοί στην αεροπορία.
Ο πρώην πιλότος Εσαν Χαλίντ επέμεινε στο «μαύρο κουτί» που δίνει κρίσιμα στοιχεία από το πιλοτήριο και στην ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ της πτήσης και του σταθμού ACARS για τον προσδιορισμό της ακριβούς αιτίας της συντριβής.
Ωστόσο, τόνισε ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιάσουν βλάβη και οι δύο κινητήρες ταυτόχρονα, ειδικά στην περίπτωση σύγκρουσης με πουλί, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
«Τα οπτικά στοιχεία δείχνουν ότι το αεροσκάφος αντιμετώπισε απώλεια ισχύος η οποία μπορεί να οφείλεται σε δυσλειτουργία του κινητήρα, αλλά είναι πολύ απίθανο και οι δύο κινητήρες να χάσουν την ισχύ τους ταυτόχρονα ... Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο κινητήρα και είναι σπάνιο και οι δύο κινητήρες να χάσουν ισχύ λόγω πρόσκρουσης σε πουλί σε διάστημα ενός λεπτού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Χαλίντ μίλησε επίσης για το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε ο πιλότος, υπονοώντας ότι το πλήρωμα πιθανά να γνώριζε ότι είχε προκύψει κάποια βλάβη και προσπάθησε να τη διαχειριστεί ενώ βρισκόταν στον αέρα.
«Δεν καταλαβαίνω γιατί το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμα κατεβασμένο... Το σύστημα προσγείωσης ανεβαίνει μόλις η πτήση απογειωθεί... Εφόσον το σύστημα προσγείωσης ήταν κατεβασμένο, είναι πιθανό να είχε εντοπιστεί εκ των προτέρων απώλεια κινητήρα... Υπάρχουν πολλές μεταβλητές και οποιαδήποτε εικασία θα ήταν άσκοπη... Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι γιατί το σύστημα προσγείωσης δεν ήταν ανεβασμένο. Η πτήση βρισκόταν σε ύψος 600 ποδιών... Είτε παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα είτε πολλαπλά προβλήματα, κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα ακόμα», πρόσθεσε.
Εν τω μεταξύ, ο Αμερικανός σύμβουλος αεροδιαστημικής ασφάλειας, Άντονι Μπρίκχαουζ, εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες, σημειώνοντας ότι η θέση του συστήματος προσγείωσης ήταν ασυνήθιστη για εκείνη τη φάση της πτήσης.
«Αν δεν ξέραμε τι συνέβαινε, θα νομίζαμε ότι το αεροπλάνο πλησίαζε σε έναν διάδρομο», είπε ο Μπρίκχαουζ.
Το αεροσκάφος φέρεται να βρισκόταν σε ύψος 600 ποδιών όταν συνέβη το περιστατικό, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το αν το πλήρωμα αντιμετώπιζε ένα μόνο πρόβλημα ή πολλά προβλήματα ταυτόχρονα, αναφέρει το Times of India.
— BNO News (@BNONews) ">Βρετανοί και αμερικανοί ειδικοί ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας
Βρετανοί και αμερικανοί αξιωματούχοι θα υποστηρίξουν την έρευνα για τη συντριβή του αεροπλάνου στο Αχμενταμπάντ.
«Αναπτύσσουμε μια διεπιστημονική ομάδα έρευνας στην Ινδία για να υποστηρίξει την έρευνα υπό την ηγεσία της Ινδίας. Οι σκέψεις μας είναι με όλους όσους επλήγησαν από αυτό το τραγικό ατύχημα», ανέφερε το Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Βρετανίας.
Επίσης αμερικανοί ερευνητές θα ταξιδέψουν στην Ινδία, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) να δηλώνει ότι θα βοηθήσει στην έρευνα για τη συντριβή.
Σε ανάρτηση στο X, το NTSB αναφέρει ότι θα «ηγηθεί» της αμερικανικής ομάδας, προσθέτοντας ότι η ινδική κυβέρνηση θα παρέχει «όλες τις πληροφορίες» σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.