Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Σινο-αμερικανικός εμπορικός πόλεμος-Το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα δεν πωλείται δηλώνει η η Κίνα στις ΗΠΑ

Μεγάλη κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ των Αμερικανών και των Κινέζων για το λιμάνι του Πειραιά, αφού το κύριο σχέδιο των ΗΠΑ, είναι το ξήλωμα της κινεζικής επένδυσης στον μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, το οποίο είναι στα σχέδια για το θαλάσσιο δρόμου του μεταξιού.  

"Το πλειοψηφικό μερίδιο της Κίνας στο ελληνικό λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, δεν πωλείται", δήλωσε η κινεζική πρεσβεία στην Ελλάδα, καταγγέλλοντας τα σχόλια της νεοδιορισθείσας πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ.

Η κρατική εταιρεία COSCO της Κίνας, ένας από τους μεγαλύτερους λιμενικούς και ναυτιλιακούς ομίλους της χώρας, κατέχει μερίδιο 67% στο λιμάνι του Πειραιά, έναν κόμβο στην εμπορική διαδρομή που συνδέει την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία.

Ολοκλήρωσε την αγορά το 2016, στο αποκορύφωμα της κρίσης χρέους της Ελλάδας. Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ επιδιώκει να αποδυναμώσει την επιρροή της Κίνας στα παγκόσμια λιμάνια και έχει διαφημίσει την Ελλάδα ως ευρωπαϊκό ενεργειακό κόμβο.

«Είναι πολύ σημαντικό... να έχουμε αμερικανικές υποδομές εδώ για να βοηθήσουμε στην υποστήριξη της περιοχής, ίσως στην πραγματικότητα να ενισχύσουμε την παραγωγή από άλλα λιμάνια και περιοχές για να εξισορροπήσουμε την κινεζική επιρροή με το λιμάνι του Πειραιά», δήλωσε πρόσφατα η κ. Κίμπερλι Γκιλφόιλ.σε συνέντευξή της στην ελληνική τηλεόραση του ANT1 αργά την Παρασκευή.

«Νομίζω ότι υπάρχουν τρόποι να το παρακάμψουμε, είτε ακολουθούμε μια πορεία ενίσχυσης της παραγωγής σε άλλες περιοχές είτε ίσως ο Πειραιάς θα μπορούσε να πωληθεί», τόνισε η ίδια.

Τα ταμεία αδειάζουν…Η Ευρώπη πληρώνει τον λογαριασμό του Ουκρανικού πολέμου

Σε μια σπάνια δήλωση, η κινεζική πρεσβεία κατήγγειλε κάθε ζήτημα πώλησης σε μια ανάρτηση στο X αργά την Τετάρτη, λέγοντας ότι τα σχόλιατης κ. Κίμπερλι Γκιλφόιλ, ήταν «αβάσιμες επιθέσεις» και οι ελληνοκινεζικοί δεσμοί δεν μπορούν να επηρεαστούν από τρίτους.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες, με εγωιστικές προθέσεις, υποκινούν την Ελλάδα να τερματίσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις και να πουλήσει το λιμάνι», δήλωσε εκπρόσωπος της πρεσβείας στην ανάρτηση, προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ επέδειξαν «νοοτροπία Ψυχρού Πολέμου».

Το λιμάνι «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσει θύμα της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης», πρόσθεσε ο ίδιος .

Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Οι ΗΠΑ επιθυμούν να ενισχύσουν την παρουσία τους στην Ελλάδα, καθώς επιδιώκουν να αυξήσουν τις εξαγωγές ενέργειας σε όλη την Ευρώπη για να αντιμετωπίσουν τη ρωσική και την κινεζική επιρροή.

Έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση μεριδίων σε μικρότερα λιμάνια. Μια ενημερωμένη αμυντική συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών επεκτείνει την πρόσβαση των ΗΠΑ σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην Κρήτη και στην ηπειρωτική χώρα. 

Εκτός από τον Παναμά, οι ΗΠΑ έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους  σε λιμένες με ισχυρή κινεζική παρουσία, όπως συμβαίνει σε Ελλάδα και Ισπανία. Επίσης στην Καραϊβική, αλλά και σε λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, αναφέρουν ξένες  πηγές.

Ως εκ τούτου, στους σχεδιασμούς της φέρονται να είναι τα κινεζικά συμφέροντα στο λιμάνι του Πειραιά. Ως γνωστόν, η COSCO, μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές κρατικές εταιρείες λιμένων και ναυτιλίας, κατέχει το 67% των μετοχών της εταιρείας Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ).

Tags
Back to top button