
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης αναφέρθηκε στους κινδύνους που ελλοχεύον από τις αγορές μέσω διαδικτύου.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στην ΕΡΤ αναφέρθηκε στα πολλά περιστατικά εξαπάτησης καταναλωτών τους προηγούμενους μήνες μέσω e-shop «φαντασμάτων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα συγκεκριμένα e-shop έπαιρναν χρήματα και δεν παρέδιδαν πότε τα εμπορεύματα ούτε επέστρεφαν τα χρήματα πίσω.
Ο ίδιος έκανε λόγο για χιλιάδες τέτοιες αναφορές, σημειώνοντας παράλληλα πως ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολλαπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που τελικά προχωρούν σε καταγγελία.
Οι συμβουλές του κ. Ζαγορίτη για ασφαλέστερες συναλλαγές με e-shop είναι:
- Να μην συνδιαλλάσσονται με ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο δίνει ως μόνη επιλογή πληρωμής την προκαταβολή χρημάτων
- Ο καλύτερος και πιο ασφαλής είναι η αντικαταβολή, να πληρώνουν όταν παραλαμβάνουν το εμπόρευμα, έχοντας δώσει ίσως και μια μικρή προκαταβολή
- Να μην παρασύρονται από προϊόντα «κράχτες», με πολύ φθηνές τιμές
- Να ελέγχουν το ηλεκτρονικό κατάστημα (αν είναι παλιό ή καινούριο, τα σχόλια που έχουν αφήσει όσοι έχουν κάνει συναλλαγές με το συγκεκριμένο κατάστημα)
- Να κρατούν παραστατικά για τις αγορές τους
Ο ίδιος τόνισε ότι το πιο σύνηθες πεδίο δραστηριοποίησης e-shop «φαντάσματων» είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής αξίας.
Κυρίως σε αυτά τα προϊόντα υπήρξε έξαρση στις απάτες, η οποία κράτησε μέχρι το Μάιο καθώς κατά τη διάρκεια του lockdown είχαν αυξηθεί κατακόρυφα οι ηλεκτρονικές αγορές.