Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Seawise Giant: Το μεγαλύτερο πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ για Ελληνα εφοπλιστή αλλά… (βίντεο)

Όλοι γνωρίζουμε τον Τιτανικό ελάχιστοι όμως το Seawise Giant το μεγαλύτερο πλοίο που «χτίστηκε» ποτέ και ήταν διπλάσιο σε μέγεθος από το διάσημο υπερωκεάνιο.

Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1974 στα ναυπηγία της Γιοκοσούρα στην Ιαπωνία για λογαριασμό ενός Έλληνα εφοπλιστή (σ.σ. το όνομα του δεν αναφέρεται σε καμία από τις πηγές ή τα ιστορικά στοιχεία του πλοίου) με στόχο να είναι το μεγαλύτερο πλοίο στο κόσμο. Με μήκος που ξεπερνούσε τα 458 μέτρα και πλάτος 68,8 μέτρων το πέτυχε όμως λόγω του μεγέθους του ήταν αδύνατη η διέλευση από τις διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά και  τα στενά της Μάγχης.

Ο Έλληνας εφοπλιστής που το παρήγγειλε δεν το παρέλαβε ποτέ. Υπάρχουν δύο εκδοχές για αυτό. Σύμφωνα με την πρώτη χρεοκόπησε κατά την διάρκεια κατασκευής του πλοίου ενώ σύμφωνα με την δεύτερη αρνήθηκε να το παραλάβει όταν διαπίστωσε πρόβλημα στην προπέλα.

Το όνομα που είχε επιλέξει ο Έλληνας εφοπλιστής ήταν Πόρθος αλλά δεν γράφηκε ποτέ στην πλώρη του. Το πλοίο με την μεταφορική ικανότητα 657.000 τόνων ονομάστηκε τελικά Seawise Giant από την εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ που ήταν οι πρώτοι πλοιοκτήτες της.

Τα επόμενα χρόνια,το πλοίο που σε μήκος ξεπερνούσε το Empire State στην Νέα Υόρκη,  μετονομάστηκε σε Happy Giant την περίοδο 1989 – 91, Jahne Viking από τους νέους Νορβηγούς πλοιοκτήτες, Knock Nevis την περίοδο 2004 -2009 ενώ όταν έφθασε η στιγμή της αποσυναρμολόγησης το 2010 το τελευταίο του όνομα ήταν Mont.

Η πιο σημαντική στιγμή στην πολυτάραχη πορεία του πλοίου ήταν ο βομβαρδισμός του από την ιρακινή αεροπορία στις 14 Μαϊου του 1988 κατά την διάρκεια του πολέμου με το Ιράν. To Seawise Giant το οποίο μετέφερε αργό πετρέλαιο από το Ιραν χτυπήθηκε από βόμβες οι οποίες προκάλεσαν έκρηξη, πυρκαγιά και τελικά την βύθιση του σε ρηχά νερά κοντά σε ακτή του νησιού Λάρακ του Ιράν.

Tags
Back to top button