Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Σε δύσκολη θέση ο ΚΑΣ; - Η εκδήλωση του Dior στην Ακρόπολη το 1951

Σε δύσκολη θέση θα ερχόταν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) εάν ο οίκος Gucci επέμενε να επικαλείται το ιστορικό των παραχωρήσεων της Ακρόπολης σε σχεδιαστές μόδας.

Το γεγονός ότι το 1951 το ελληνικό κράτος είχε επιτρέψει στον Christian Dior να παρουσιάσει την κολεξιόν του με φόντο τα αρχαία μνημεία του Ιερού Βράχου, θα προσέφερε πιθανώς ένα πολύ ισχυρό επιχείρημα στους εκπροσώπους του ιταλικού οίκου. Το ΚΑΣ απέρριψε σχετικό αίτημα της Gucci για παραχώρηση του Παρθενώνα, προκειμένου να λανσάρει εκεί την συλλογή ενδυμάτων για την άνοιξη και καλοκαίρι του 2018 με τίτλο «Gucci Cruz 2018».

Ως παράδειγμα παρόμοιας χρήσης του χώρου, η Gucci επικαλέστηκε την θρυλική φωτογράφηση της Nelly's από τη δεκαετία του '30. Σε αυτήν όμως μέλη του ΚΑΣ αντέτειναν ότι τότε δεν υπήρξε κανένα αντάλλαγμα και καμία εμπορική σκοπιμότητα. Ωστόσο, ο οίκος Dior το 1951 έκανε στην Ακρόπολη των Αθηνών επίδειξη προϊόντων, έστω και υπό τη μορφή των αιθέριων ενδυμάτων της τότε συλλογής του.

Τα μοντέλα του Dior, με την πληθωρική μόδα της εποχής, είχαν ποζάρει εμπρός από τις Καρυάτιδες, σε μια προσπάθεια εναρμόνισης της σύγχρονης με την αρχαιοελληνική κλασική αίσθηση του κάλλους. Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τις εικόνες από την Ακρόπολη ήταν ο διάσημος Γαλλο-Ελβετός Ζαν-Πιέρ Πεντρατσινί του περιοδικού Paris-Match. Ο δε Dior θέλησε να ταυτίσει συμβολικά το δικό του τολμηρό βήμα στην υψηλή ραπτική, με την κολεξιόν «Πόλη του Φωτός», η οποία για την περίσταση δεν ήταν το Παρίσι, αλλά η Αθήνα.

Tags
Back to top button