Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάλος με την γαμήλια δεξίωση στο Βυζαντινό Μουσείο της κόρης της ...«Αυτής Μεγαλειότητας» Άννας Μαρίας με τις “ευλογίες” του ΥΠΠΟ

Η μικρότερη κόρη της οικογενείας Γλύξμπουργκ, Θεοδώρα, παντρεύεται στις 28 Σεπτεμβρίου, στη Μητρόπολη των Αθηνών, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Το ζευγάρι επέλεξε να κάνει τον γάμο του στην Αθήνα, εκεί ακριβώς που παντρεύτηκαν οι γονείς της νύφης πριν από 60 χρόνια.

Αμέσως μετά οι νεόνυμφοι θα καλωσορίσουν τους υψηλούς καλεσμένους τους όχι σε κάποια ιδιωτική έπαυλη ή κάποιο κτήμα, αλλά στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο!

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε όχι μονο το γεγονός της παραχώρησης του Μουσείου και το διοικητικό και πολιτικό σκάνδαλο που αποτελεί μια τέτοια παραχώρηση, αλλά και η η ίδια απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 19 Σεπτεμβρίου και αναφέρει τη χήρα του Γλύξμπουργκ, του έκπτωτου μονάρχη, ως «Αυτού Μεγαλειότητα Βασίλισσα Άννα-Μαρία».

Συγκεκριμένα αναφέρεται πως στην «Αυτής Μεγαλειότητα Βασίλισσα Αννα-Μαρία» παραχωρείται το μουσείο, έναντι του πενιχρού ποσού των 15.000 ευρώ, με υπογραφή της γενικής του διευθύντριας, Αικ. Δελλαπόρτα, προκειμένου να φιλοξενηθεί εκεί δεξίωση με 250 προσκεκλημένους και ζωντανή μουσική.

Η παραχώρηση γίνεται έναντι του πενιχρού ποσού του 15.000 ευρώ ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι στο έγγραφο (που φέρει τα χαρακτηριστικά της Ελληνικής Δημοκρατίας και του υπουργείου Πολιτισμού) αποκαλείται «Hendes Majestaet Dronning Anne-Marie», το οποίο παραμένει αμετάφραστο από τα δανέζικα, καθώς σημαίνει «Η Αυτής Μεγαλειότητα Βασίλισσα Αννα-Μαρία»!

Επιπλέον η διευθύντρια του μουσείου Αικατερίνη Δελλαπόρτα έκανε λόγο για  «δωρεά» της Άννας Μαρίας προς το μουσείο,  η οποία δεν είναι άλλη από τον «αναγκαίο εξοπλισμό»  για τη δεξίωση και την «συντήρηση των κήπων, χωρίς επιβάρυνση του μουσείου». 

Τελικά  μόνο για δωρεά δεν πρόκειται. Είναι έξοδα που θα κάνει η διοργανώτρια για να διαμορφώσει τους κήπους όπως επιθυμεί για τη γαμήλια δεξίωση. Έξοδα που θα κάνει επειδή  θέλει να είναι όλα στην εντέλεια και όχι χρήματα που επιθυμεί να προσφέρει υπέρ του μουσείου.

Όσο για το αντίτιμο των 15.000 ευρώ που θα πληρώσει  η διοργανώτρια για να έχει στη διάθεσή της επί δύο μέρες  ένα ιστορικό χώρο που περιλαμβάνει αμύθητους θησαυρούς, είναι ιδιαίτερα χαμηλό.  Περισσότερα  πληρώνει κανείς για να νοικιάσει πολυτελή γαμήλιες εγκαταστάσεις πέριξ της Αττικής, στη Μύκονο ή σε άλλους ακριβούς προορισμούς.

Αντιδρά ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

Η αντίδραση του Συλλόγου των Ελλήνων Αρχαιολόγων ήταν άμεση και σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως καταρχάς το ΥΠΠΟ διαπράττει μέγιστη θεσμική απρέπεια για Οργανισμό του δημοσίου και έγγραφο που φέρει το εθνόσημο, χρησιμοποιώντας τον τίτλο της «βασίλισσας» (Hendes Majestaet Dronning Anne-Marie) για την έκπτωτη Άννα Μαρία Γλύξμπουργκ, παρότι το πολιτειακό ζήτημα έχει επιλυθεί με δημοψήφισμα και οριστική απόφαση του ελληνικού λαού.

Οι χώροι του Βυζαντινού Χριστιανικού Μουσείου νοικιάστηκαν έναντι 15.000 ευρώ όχι γενικώς για μια «εκδήλωση με ζωντανή μουσική», όπως αναφέρεται στο έγγραφο, αλλά για τη γαμήλια δεξίωση της κόρης της Άννας Μαρίας Γλύξμπουργκ και του αποθανόντος έκπτωτου βασιλιά Κωνσταντίνου, Θεοδώρας, η οποία παντρεύεται στις 28 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, όπως η ίδια έχει ανακοινώσει στα μέσα ενημέρωσης.

Παράλληλα, το ΥΠΠΟ επιτρέπει την διεξαγωγή γαμήλιας δεξίωσης στον χώρο του Μουσείου και κηρυγμένου μνημείου, κρυπτόμενο πίσω από αοριστίες περί «ιδιωτικής εκδήλωσης» και εύλογα αναρωτιέται αν υπάρχει ή όχι προσβολή μνημείου με την πράξη αυτή και αν υπάρχει τιμολογιακή πολιτική αυτού (ή άλλου) Μουσείου ΝΠΔΔ για γάμους, βαφτίσεις, κηδείες και μνημόσυνα.

Το έγγραφο αυτό, που αποτελεί μαύρη κηλίδα στην μακρά ιστορία του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, σημειώνει ο ΣΕΑ και επισημαίνει:

-Διαπράττει μέγιστη θεσμική απρέπεια για Οργανισμό του δημοσίου και έγγραφο που φέρει το εθνόσημο, χρησιμοποιώντας τον τίτλο της «βασίλισσας» (Hendes Majestaet Dronning Anne-Marie) για την έκπτωτη Άννα Μαρία Γλύξμπουργκ, παρότι το πολιτειακό ζήτημα έχει επιλυθεί με δημοψήφισμα και οριστική απόφαση του ελληνικού λαού.

-Επιτρέπει την διεξαγωγή γαμήλιας δεξίωσης στον χώρο του Μουσείου και κηρυγμένου μνημείου (Κτιριακό Συγκρότημα Δουκίσσης Πλακεντίας ΦΕΚ 54/Β/1952, 352/Β/1967), κρυπτόμενο πίσω από αοριστίες περί «ιδιωτικής εκδήλωσης». Υπάρχει ή όχι προσβολή μνημείου με την πράξη αυτή; Υπάρχει τιμολογιακή πολιτική αυτού (ή άλλου) Μουσείου ΝΠΔΔ για γάμους, βαφτίσεις, κηδείες και μνημόσυνα; Έχει αποφασίσει περί αυτού η διορισμένη Διοίκηση; Με βάση ποια δικαιοδοσία; Μήπως η παραχώρηση αφορά μόνο τη συγκεκριμένη οικογένεια και αν ναι, γιατί;

-Κατά παράβαση κάθε χρηστής διοικητικής πρακτικής, δεν αναφέρει τους χώρους του Μουσείου που θα παραχωρηθούν (άραγε θα χρησιμοποιηθούν αίθουσες του Μουσείου ή εκθέματα των Συλλογών;), ούτε τις ώρες της εκδήλωσης.

-Σε μια πρωτοφανή διοικητική πρακτική, δεν θέτει καν όρους για την διεξαγωγή ιδιωτικής εκδήλωσης, όροι που αυτονοήτως τίθενται από όλες τις υπηρεσίες του ΥΠΠΟ ακόμη κι όταν ένα Μουσείο ή μνημείο παραχωρείται σε δημόσιο φορέα για οποιαδήποτε εκδήλωση.
Θυμίζουμε ότι η Διοίκηση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου:

-Δεν έχει καταφέρει από τον Οκτώβριο 2023 να λύσει το πρόβλημα της καθαριότητας του Μουσείου, με τις τουαλέτες επισκεπτών και εργαζομένων να βρίσκονται σε άθλια κατάσταση.

-Δεν κατάφερε να προσλάβει ΙΔΟΧ φύλακες (ούτε τους ελάχιστους που είχαν εγκριθεί με ΠΥΣ) και το Μουσείο κλείνει τις πόρτες του για τους επισκέπτες στις 4 μ.μ..

-Δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την ασφάλεια του Μουσείου, με αποτέλεσμα να υπάρξει περιστατικό κλοπής καλωδίων από τον κήπο του Μουσείου, για το οποίο η Διοίκηση ουδέποτε τοποθετήθηκε, σαν να μην συνέβη ποτέ.

-Δεν έχει μπορέσει να εξασφαλίσει καν τη λειτουργία κλιματισμού στις αίθουσες του Μουσείου, με άγνωστα αποτελέσματα για τα σημαντικά βυζαντινά εκθέματα.

-Δεν έχει εξασφαλίσει καν την συντήρηση των κήπων του Μουσείου, την οποία προσπαθεί τώρα να χρεώσει στους ιδιώτες.

-Δεν έχει εκθεσιακό σχεδιασμό, προγραμματισμό ή οποιαδήποτε άλλο προγραμματισμό που να αφορά το Μουσείο και τη σχέση του με το κοινό (οι εκθέσεις τρίτων φορέων που φιλοξενούνται στο Μουσείο δεν αποτελούν σχεδιασμό του Μουσείου).

-Είναι υπεύθυνη για διοικητικές και οικονομικές ατασθαλίες που διερευνώνται από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, μετά από καταγγελία του Συλλόγου μας.

Παρότι έχει φέρει το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην μεγαλύτερη παρακμή που γνώρισε ποτέ, στη διάρκεια της μακράς ιστορίας του, η Διοίκηση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου έχει την αμέριστη στήριξη της Υπουργού Πολιτισμού που τη διόρισε χωρίς κανένα κριτήριο.

«Δεν ξεχνάμε ότι η πρώτη παρόμοια ιδιωτική εκδήλωση που έγινε σε αρχαιολογικό Μουσείο ήταν και πάλι στο Μουσείο της Ακρόπολης, το πρώτο ΝΠΔΔ, πάλι με ευθύνη της διορισμένης από την τότε κυβέρνηση Διοίκησής του, όπου το 2014 γιορτάστηκε η επέτειος των 50 χρόνων γάμου του ζεύγους Γλύξμπουργκ, εν μέσω γενικής κατακραυγής», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΑ.

ΣΥΡΙΖΑ: Η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας δεν εκχωρείται για πάρτι «γαλαζοαίματων»

Το θέμα έχει προκαλέσει την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και 15 βουλευτές του κατέθεσαν ερώτηση, με πρωτοβουλία της Τομεάρχη Πολιτισμού Κυριακής Μάλαμα, προς την υπουργού Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, προς την οποία απευθύνουν καίρια ερωτήματα για την σκανδαλώδη απόφαση, όπως την χαρακτηρίζουν, παραχώρησης του Βυζαντικού Μουσείου της Αθήνας στην Άννα Μαρία της Δανίας.

Στην ερώτηση που κατέθεσαν εσπευσμένα στη Βουλή αναφέρουν ότι «η Γενική Διευθύντρια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου εγκρίνει την παραχώρηση χώρων του Μουσείου για την διοργάνωση διήμερης «ιδιωτικής δεξίωσης με μουσική» 250 ατόμων της Άννας Μαρίας της Δανίας (σύζυγο τεθνεώτος Κωνσταντίνου Γλύξμπουργκ), επισημαίνοντας πως τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολύ σοβαρά σε σχέση με την εκδήλωση αυτή, με το ύφος της, με τις πρωτοφανείς αναφορές σε καταργημένους βασιλικούς τίτλους, και με τους λόγους που οδήγησαν στην έγκρισή της, ιδιαίτερα όταν είναι εξαιρετικά πιθανό αυτή να αφορά «γαλαζοαίματους» και προκλητικά πάρτι που δεν έχουν καμία σχέση με τον χαρακτήρα του Μουσείου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς».

Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Πολιτισμού καλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
Πρώτον: τι αφορά η διήμερη εκδήλωση με μουσική της Άννας Μαρίας της Δανίας στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και γιατί η Γενική Διευθύντρια του Μουσείου το παραχωρεί;

Δεύτερον: σε τι ακριβώς συνάδει ο χαρακτήρας του Μουσείου με «δεξίωση γαλαζοαίματων» και γιατί επιτράπηκε η εκδήλωση αυτή σε ένα χώρο βαρύνουσας σημασίας για την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας;

Τρίτον: για ποιο λόγο το Υπουργείο αναγνώρισε σε μέλος της πρώην βασιλικής οικογένειας, σε επίσημο έγγραφο, πολιτειακό αξίωμα που έχει καταργηθεί από την Γ’ Ελληνική Δημοκρατία;

Τέταρτον: πώς θα προστατευτεί το Μουσείο από τυχόν προσπάθειες πολιτικής καπηλείας της Βυζαντινής ιστορίας και των μοναδικών εκθεμάτων του;

Πέμπτον: σε ποιους χώρους θα λάβει χώρα η δεξίωση αυτή;

Tags
Back to top button