Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Ρώσος πιλότος εξηγεί τους πολύπλοκους ελιγμούς των αερομαχιών

Μπορεί οι ελιγμοί των μαχητικών αεροσκαφών να προκαλούν τον θαυμασμό εκείνων που τις παρακολουθούν στο πλαίσιο ενός σόου επίδειξης αλλά, τη στιγμή μιας αερομαχίας, παίζουν καθοριστικό ρόλο και είναι μια πρόκληση για κάθε πιλότο.

Έτσι, ο Ρώσος πιλότος, Ανατόλι Κβότσουρ, εξηγεί μερικούς από τους ελιγμούς καθώς και τη δυσκολία τους.

Δύο απαιτητικοί ελιγμοί

Αρχικά, ο ελιγμός με την ονομασία «Pugachev’s Cobra» που πήρε το όνομά του από πιλότο της σοβιετικής εποχής, επέτρεψε στα πληρώματα των μαχητικών αεροσκαφών Su-27 να ξεγελάσουν έναν αντίπαλό τους χωρίζει και να ανταλλάζουν ρόλους.

Ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-27 εκτελεί ελιγμό κατά το αεροπορικό σόου MAKS, το 2007

Έπειτα, υπάρχει και ο ελιγμός «Kvochur’s Bell», ο οποίος χρησιμοποιείται από τους πιλότους για να ξεγελάσουν τα εχθρικά ραντάρ και τους κατευθυνόμενους πυραύλους αέρα, καθώς και για να μειώσουν γρήγορα την ταχύτητα πριν από την εμπλοκή τους με στόχους εδάφους.

Μάλιστα, οι προαναφερθέντες ελιγμοί μπορούν να γίνουν από ένα Su-57, χωρίς καν να υπάρχει ο κίνδυνος συντριβής.

Μόνο για τους καλύτερους πιλότους

Η πίεση κατά τη διάρκεια των ελιγμών, στο πλαίσιο μιας αερομαχίας, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 9G γι’ αυτό ο κ. Κβότσουρ στέκεται και στην ικανότητα των πιλότων.

Ειδικότερα, ο ίδιος επισημαίνει:

Οι έμπειροι πιλότοι μπορούν ακόμη και να αισθάνονται ενστικτωδώς όταν πρέπει να μειώσουν τη γωνία επίθεσης κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού, προκειμένου να αποφευχθεί η λεγόμενη απώλεια συνείδησης.

Οι ειδικές στολές

Στη μάχη εναντίον της υπερβολικής πίεσης έχει μπει και η τεχνολογία -εδώ και δεκαετίες- αναπτύσσοντας ειδικά διαμορφωμένες στολές για τους πιλότους. 

Αυτά τα κοστούμια καλύπτουν ολόκληρο το σώμα του πιλότου και αρχίζουν αυτόματα να ασκούν πίεση στα κάτω μέρη όταν αρχίζει να γίνεται ο ελιγμός. Έτσι, πιέζοντας τα πόδια του πιλότου και το υπόλοιπο κάτω μέρος του σώματος, η στολή ωθεί το αίμα πίσω στον εγκέφαλο, δίνοντάς του αρκετό οξυγόνο για να λειτουργήσει μέχρι το τέλος των ακροβατικών.

Ο κ. Κβότσουρ μπόρεσε να δοκιμάσει μια από τα πιο πρόσφατες στολές για τους Ρώσους πιλότους και δήλωσε ότι «βοήθησε πραγματικά» όταν έφτασε σε επίπεδο έντασης 11,5G, το οποίο συνήθως απαγορεύεται στους πιλότους, καθώς η παρατεταμένη έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε τραύμα ή ακόμα και στον θάνατο.

Tags
Back to top button