Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς οι εκπτώσεις της Black Friday επηρεάζουν τον εγκέφαλό μας

Οι εκπτώσεις και οι προσφορές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης καταναλωτικής κουλτούρας, και η απήχησή τους συνδέεται με συγκεκριμένες χημικές διεργασίες στον εγκέφαλό μας. Όταν βρίσκουμε ένα προϊόν σε μειωμένη τιμή, ενεργοποιείται ο επικλινής πυρήνας, το μέρος του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ευχαρίστηση, ενισχύοντας την επιθυμία μας για αγορά.

Ο συγκεκριμένος μηχανισμός λειτουργεί σε συνεργασία με τον νευροδιαβιβαστή ντοπαμίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για τα συναισθήματα ευχαρίστησης και ανταμοιβής. Όταν αντικρίζουμε προϊόντα που επιθυμούμε, αυξάνεται η δραστηριότητα των υποδοχέων ντοπαμίνης, ενισχύοντας το αίσθημα ικανοποίησης. Η ίδια ουσία, ωστόσο, αυξάνει και την παρορμητικότητα στη λήψη αποφάσεων, γεγονός που εξηγεί τον ενθουσιασμό των καταναλωτών για τις εκπτώσεις.

Οι προσφορές που περιορίζονται χρονικά, όπως αυτές της Black Friday, χρησιμοποιούν ψυχολογικές τακτικές για να προκαλέσουν αίσθηση επείγοντος. Τέτοιες πρακτικές, όπως ένα χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα, αυξάνουν την παραγωγή αδρεναλίνης, ωθώντας τους καταναλωτές να αγοράσουν για να μη χάσουν την ευκαιρία.

Παρά τη βιολογική βάση αυτών των αντιδράσεων, οι καταναλωτές μπορούν να τις ελέγξουν εφαρμόζοντας αυτοέλεγχο. Μια πρακτική είναι η αναβολή της αγοράς για λίγο, δίνοντας χρόνο ώστε να καταλαγιάσει η αίσθηση του επείγοντος. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία να επανεξετάσουν την πραγματική ανάγκη για το προϊόν. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να αποδειχθεί εξίσου χρήσιμη τόσο για φυσικά όσο και για διαδικτυακά καταστήματα, συμβάλλοντας στη μείωση των παρορμητικών αγορών.

Οι εκπτώσεις αξιοποιούν τις βιολογικές μας τάσεις, αλλά η σωστή ενημέρωση και ο αυτοέλεγχος μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές.

Tags
Back to top button