Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Πώς αλλάζει η Ελλάδα με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων (upd) (βίντεο)

Σήμερα εγκαινιάζεται το τούνελ της Παναγοπούλας από τον πρωθυπουργό Α.Τσίπρα και επι τέλους το όνειρο δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα. Η Πάτρα πλέον θα απέχει από την Αθήνα περίπου μια ώρα και σαράντα λεπτά 

Σε συνδυασμό με την παράδοση της Ιόνιας Οδού, των σηράγγων στα Τέμπη, του κεντρικού αυτοκινητόδορμου και κάποιων κάθετων αξόνων στην Βόρεια Ελλάδα, το τοπίο στις οδικές μεταφορές αλλάζει άρδην και προβλέπεται ιδιαίτερη ανάπτυξη στο Logistics και στην τουριστική κίνηση.

Αυτό φάνηκε άλλωστε ήδη στην λεγόμενη μεσσηνιακή Μάνη με την άυξηση του αριθμού των τουριστών.

Την περασμένη εβδομάδα είχαν παραδοθεί και άλλα τμήματα με σπουδαιότερη αυτήν της σήραγγας του Πλατάνου, λίγο πριν την Ακράτα όπως έρχεται κάποιος από την Πάτρα.

«ανοίγουν δρόμοι μπροστά μας» εγκαινιάζοντας την Ολυμπία Οδό τονίζοντας με έμφαση πως «ανοίγει ο δρόμος για να βγούμε από την πολυετή οικονομική κρίση και την πολυετή επιτροπεία και αυτός είναι ο ισχυρότερος συμβολισμός».

Αναφέρθηκε στην προσπάθεια της χώρας για τον εκσυχρονισμό των οδικών έργων και των υποδομών της χώρας. Τόνισε πως ο δρόμος είχε γίνει «θρύλος» για πολλά χρόνια, εξαιτίας της επικινδυνότητας αλλά και της ταλαιπωρίας του κόσμου.

Σημείωσε πως «τα έργα έχουν έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, τον ελληνικό λαό που τα πληρώνει» και επανέλαβε από την Παναγοπούλα ότι «η κυβέρνηση δεν διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας του μόχθου και του σχεδιασμού για να υπάρχει ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο».

Και συνέχισε: «Τα έργα που ολοκληρώνονται έχουν πολλούς πατεράδες, αλλά αυτά που βαλτώνουν δεν έχουν κανέναν πατέρα», λέγοντας πως «κανείς δεν έχει κάνει αυτοκριτική για τις συνθήκες της υπερκοστολόγησης. Είναι μια συζήτηση που πρέπει να την κάνουμε κάποια στιγμή και να την κάνουμε σοβαρά». Καταλήγοντας, «σήμερα ολοκληρώνεται ένα μεγάλο έργο για την Δυτική Ελλάδα που εκσυγχρονίζει το οδικό δίκτυο της περιφέρειας, μετά από μια σκληρή διαπραγμάτευση αλλά εξασφάλισε όφελος για το δημόσιο και τους φορολογούμενους σε σχέση με την αρχική σύμβαση με τους παραχωρησιούχους».

Τόνισε πως προτεραιότητα είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, ως προέκταση της Ολυμπίας Οδού και θα αναδείξει την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας. Επικουρικά, τόνισε πως το Υπ.Υποδομών θα προχωρήσει και σε άλλα έργα. Αναφερόμενος στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου Κιάτου – Πατρών, λέγοντας πως «όλα αυτά τα χρόνια αφέθηκε στην τύχη του…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το σημαντικότερο όμως δεν είναι μόνο η μείωση της χρονοαπόστασης. Είναι και άλλα πράγματα που συνήθως δεν υπολογίζονται τουλάχιστον όχι άμεσα. Είναι ότι κάποιος κάνει την διαδρομή ξεκούραστα και με ασφάλεια.

Να πούμε δε ότι μόλις τελειώσουν και κάποια σημεία που ακόμα δεν έχουν παραδοθεί η χρονοαπόσταση θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.

Ομως, προς την άλλη κατεύθυνση, δηλαδή την Αθήνα – Πάτρα στα δύο προαναφερόμενα εμπόδια (Ρίο και Καμάρες) προστίθενται άλλα δύο που είναι το Δερβένι και το Καμάρι. Στο Δερβένι διασταυρώνεται ο αυτοκινητόδρομος με τη σιδηροδρομική γραμμή, οπότε καθυστερεί η αποπεράτωση του δρόμου, ενώ στο Καμάρι (απέχει πέντε με έξι χιλιόμετρα από το Ξυλόκαστρο) ο λόγος της καθυστέρησης είναι τα αρχαία που βρέθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο.

 

Ο κύβος ερρίφθη και για την Ιόνια Οδό. Την Μεγάλη Τετάρτη το μεσημέρι στις 14:30 σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και του παραχωρησιούχου "Νέα Οδός" θα δοθεί στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κλόκοβας, η μεγαλύτερη στην Ιόνια Οδό με μήκος 3 χλμ. και το τμήμα μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Σύμφωνα με πληροφορίες του θα γίνει σε σχετικά "στενό κύκλο" καθώς πρόκειται για τμηματική παράδοση και όχι όλου του αυτοκινητόδρομου.

Συνολικά θα δοθούν στην κυκλοφορία 37χλμ νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου και να προσθέσουμε τα 59χλμ που ήδη λειτουργούν από τις 27 Δεκεμβρίου, τότε από μεθαύριο από την Κλόκοβα μέχρι και την Παράκαμψη Αμφιλοχίας θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 96χλμ νέου δρόμου.

Επίσης προσθέτοντας και το τμήμα Άγιος Δημήτριος Άρτας-Πέρδικα Ιωαννίνων συνολικού μήκους 53χλμ, τότε στο σύνολο της η Ιόνια Οδός θα λειτουργεί από τη Μεγάλη Τετάρτη 149χλμ από τα συνολικά 196χλμ.

Την παράδοση του νέου τμήματος στην κυκλοφορία θα κάνει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και αμέσως μετά ο δρόμος θα ανοίξει για να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες του Πάσχα.

Η ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Ας δούμε όμως τμήμα-τμήμα από την Μεγάλη Τετάρτη τι θα λειτουργεί και τι θα παραμένει υπό κατασκευή:

-ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΟΚΟΒΑΣ: Υπό Κατασκευή (4χλμ)

-ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ: Σε λειτουργία (96χλμ)

-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ: Υπο Κατασκευή (27χλμ)

-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Σε λειτουργία (53χλμ)

-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΚΟΣΜΗΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΓΝΑΤΙΑ): Υπό Κατασκευή (15χλμ).

Οι ταξιδιώτες του Πάσχα θα συναντήσουν δρόμο ασφαλή (στα έτοιμα τμήματα) με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Ο άξονας της Ιόνιας Οδού διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους σε όλο το μήκος της.

Για τα υπόλοιπα υπό κατασκευή τμήματα ο μέχρι σήμερα προγραμματισμός, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com είναι την Πρωτομαγιά να δοθούν και τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αντίρριο μέχρι την Κλόκοβα, ολοκληρώνοντας πλήρως το νότιο τμήμα που θα διαθέτει 100χλμ συνεχούς αυτοκινητόδρομου.

Για το καλοκαίρι προγραμματίζεται η ολοκλήρωση των 2 τελευταίων τμημάτων Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος και Πέρδικα-Κοσμηρά που θα ολοκληρώσει πλήρως το έργο.

Σημειώνεται επίσης ότι παραδόθηκαν πρινμερικές ημέρες οι σήραγγες στα Τέμπη με τις οποίες ολοκληρώθηκε επιτέλους η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Tags
Back to top button