Πρωταγωνίστησαν το 2024 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στις παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων έχοντας έντονο ανταγωνισμό με τους Κινέζους οι οποίοι έχουν αποφασίσει να αυτονομηθούν στις θαλάσσιες μεταφορές και να μην εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τρίτους τόσο στο εισαγωγικό όσο και στο εξαγωγικό εμπόριο.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι Έλληνες προηγούνται με διαφορά στις παραγγελίες για δεξαμενόπλοια οι οποίες φτάνουν τις 113, posost;o 16,9% του παγκόσμιου order book για αυτό τον τύπο πλοίων (666) . Ακολουθούν οι Κινέζοι με 57, οι Σιγκαπουριανοί με 43, οι Ιάπωνες με 27 και οι Γερμανοί με 23.
Σύμφωνα με το newmoney.gr, Στα φορτηγά πλοία το πάνω χέρι έχουν οι Κινέζοι με 86 παραγγελίες, ποσοστό 17,7% στο παγκόσμιο order book (487) και ακολουθούν οι Έλληνες με 39, οι Ιάπωνες με 22 και οι Σιγκαπουριανοί με τους Γερμανούς από 15.
Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 από την εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών περιβαλλοντικών ρύπων
Στα κοντεινεράδικα οι Γερμανοί έβαλαν 30 παραγγελίες, οι Σιγκαπουριανοί 29, οι Κινέζοι 19 οι Ιάπωνες 17 και οι Έλληνες 13.ι
Στα πλοία μεταφοράς LNG οι Έλληνες πλοιοκτήτες ισοβαθμούν με τους Ιάπωνες με 19 παραγγελίες η κάθε πλευρά.
Η Κίνα διατηρεί τα πρωτεία στο σύνολο των παραγγελιών για ναυπηγήσεις έχοντας βάλει με 240. Ακολουθούν οι Έλληνες με 197, οι Σιγκαπουριανοί με 183, οι Ιάπωνες με 110 και οι Γερμανοί με 99. Τους τελευταίους 12 μήνες δόθηκαν συνολικά 3.029 παραγγελίες για τη ναυπήγηση 666 δεξαμενόπλοιων, 485 φορτηγών, 290 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 237 gas carriers.