Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πόσο κόστισε η επιχείρηση απομάκρυνσης της βόμβας στο Κορδελιό

Τριάντα πέντε χιλιάδες κλήσεις δέχτηκε το τηλεφωνικό κέντρο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από πολίτες που ζητούσαν ενημέρωση για τις διαδικασίες απομάκρυνσής τους από τη ζώνη εκκένωσης στο πλαίσιο της επιχείρησης απενεργοποίησης και ασφαλούς μεταφοράς της βόμβας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου από την περιοχή του Κορδελιού – Ευόσμου.

Παράλληλα η ιστοσελίδα της Περιφέρειας δέχτηκε 500.000 «χτυπήματα» από κατοίκους και ιδιώτες, που θέλησαν να ενημερωθούν για το αν οι δρόμοι που βρίσκονται οι κατοικίες ή τα καταστήματά τους ήταν εντός ή εκτός της ζώνης εκκένωσης.

Τα παραπάνω ανέφερε στη σημερινή συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής ο Διευθυντής του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Χαράλαμπος Στεργιάδης, με αφορμή την ενημέρωση της οικονομικής επιτροπής και την κατάθεση σχετικών εγγράφων για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Ο κ. Στεργιάδης επισήμανε ότι έπρεπε να οργανωθεί μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η απομάκρυνση 70.000 κατοίκων, χαρακτήρισε επιτυχή την επιχείρηση αυτή και υπογράμμισε ότι δεν υπήρξαν προβλήματα από πλευράς αστυνομίας ή τροχαίας ούτε σημειώθηκαν κλοπές. Έκανε άλλωστε λόγο για τρεις αναθέσεις, οι οποίες αφορούν τη δημιουργία καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών, τη μετάδοση των ενημερωτικών σποτ αυτή καθεαυτήν και την προμήθεια του εξοπλισμού που ζήτησαν η αστυνομία και η τροχαία.

Σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις που εγκρίθηκαν από την οικονομική επιτροπή, 38.000 ευρώ συν ΦΠΑ στοίχισε η λειτουργία του κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call center), 15.600 ευρώ συν ΦΠΑ η συγγραφή ραδιοφωνικού μηνύματος και σεναρίου, καθώς και η παραγωγή ραδιοφωνικού μηνύματος και 21.792 ευρώ η προμήθεια του εξοπλισμού που ζήτησαν η αστυνομία και η τροχαία. Στα παραπάνω ποσά δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος της μετάδοσης των ενημερωτικών σποτ από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το οποίο θα προκύψει απολογιστικά.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο περιφερειακός σύμβουλος της «Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας», Γιώργος Θεοδωρόπουλος, ρώτησε γιατί δεν μεταδόθηκε η ενημερωτική καμπάνια δωρεάν και ανέφερε χαρακτηριστικά: «με βάση το άρθρο 5 του Ν 4279 του 14, η δωρεάν μετάδοση οπτικοακουστικών και ηχητικών μηνυμάτων κατά την περίοδο της ψηφιακής μετάβασης, δυνάμει του άρθρου 14 του νόμου 3592 του 2007 για την ενημέρωση και ορθή πληροφόρηση του κοινού, εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και αποτελεί υποχρέωση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών.

Η μετάδοση των ανωτέρω μηνυμάτων εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα προβολής, δεν θεωρείται διαφήμιση, απαλλάσσεται της καταβολής αγγελιόσημου, κάθε φόρου, τέλους ή άλλης επιβάρυνσης. Διαβάζοντας αυτό αντιλαμβάνομαι ότι είναι υποχρέωση όσων είναι πάροχοι ψηφιακής μετάβασης, δηλαδή των καναλιών, να μεταδώσουν όλη αυτή την καμπάνια για να ενημερωθεί το κοινό. Η διαδικασία έπρεπε να γίνει δωρεάν».

Απαντώντας ο κ. Στεργιάδης, είπε ότι δεν διευκρινίζεται από το νόμο πότε και σε ποια ζώνη θα μεταδοθεί το ενημερωτικό σποτ και πρόσθεσε ότι μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, από την Πέμπτη μέχρι την Κυριακή, έπρεπε να ενημερωθούν 72.000 άνθρωποι, σε συγκεκριμένες ώρες, πριν από το δελτίο ειδήσεων, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες, ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή προβολή του μηνύματος. «Αν δεν τα είχαμε αυτά εντός των τριών ημερών, δεν θα υπήρχε ενημέρωση. Μπορεί να πηγαίναμε σε καταστροφικά φαινόμενα και να μιλούσαμε τώρα για άλλα πράγματα, όχι από τη βόμβα, αλλά από αμέλεια, από τρακαρίσματα, από μποτιλιαρίσματα, από άλλες ιστορίες» πρόσθεσε.

Από την πλευρά της η πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, Αθηνά Αηδονά, σχολίασε ότι «η ενημέρωση επιβαλλόταν να γίνει ώστε να πειστούν οι άνθρωποι που τελικά με μεγάλη κατανόηση ανταποκρίθηκαν και απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους».

Εξάλλου ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη επικαιροποίησης του σχεδίου αντιμετώπισης τεχνολογικών ατυχημάτων και σημείωσε: «υπήρχε μεγάλη διακινδύνευση γιατί δεν είναι ότι τα θραύσματα θα μπορούσαν να χτυπήσουν οικοδομές -θα μπορούσαν να απομακρυνθούν από κάποιες οικοδομές- αλλά θα μπορούσαν να υπάρξουν ωστικά κύματα, παραδίπλα είναι δεξαμενές αερίου, τα πετρέλαια κλπ». Επ΄ αυτού ο κ. Στεργιάδης σημείωσε ότι ενημερώθηκαν όλοι οι φορείς και οι εταιρείες που βρίσκονταν εντός της ζώνης SEVEZΟ και έπρεπε να απομακρυνθούν. «Οι εταιρείες απομακρύνθηκαν και τα καύσιμα άδειασαν από τις δεξαμενές, οι κανόνες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας τηρήθηκαν από όλους»,πρόσθεσε.

Tags
Back to top button