Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Πλοίο «Χρυσή Αυγή»: Το ναυάγιο που πήρε μαζί του 28 νεκρούς

Στις 23 Φεβρουαρίου 1983 σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στη χώρα μας

Εκείνη την ημέρα, το ΕΓ/ΟΓ «Χρυσή Αυγή» αναχώρησε από το λιμάνι της Ραφήνας κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες με προορισμό τα νησιά Άνδρο-Πάρο-Νάξο μεταφέροντας 42 άτομα (επιβάτες κια πλήρωμα), 9 βυτιοφόρα οχήματα με φορτίο υγρών καυσίμων και 4 φορτηγά.

Περίπου στις 6:30 το απόγευμα μετά από δύο ώρες ταξίδι, κι ενώ το πλοίο βρισκόταν 2 μίλια μακριά από τη νησίδα «Μαντήλι», συνέβη το μοιραίο. Στην περιοχή έπνεαν θυελλώδεις άνεμοι εντάσεως 8 μποφόρ, όταν ξαφνικά, το πλοίο πήρε απότομα κλίση εξαιτίας της μετατόπισης των βυτίων στο γκαράζ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το «Χρυσή Αυγή» έπλεε για περίπου μισή ώρα με την ίδια κλίση, η οποία μειώθηκε όταν ο καπετάνιος άλλαξε πορεία στο πλοίο. Όμως, εξαιτίας της μεγάλης διαρροής καυσίμων από τα βυτία, στο γκαράζ σημειώθηκαν ισχυρές εκρήξεις, οι οποίες προκάλεσαν ακαριαίο θάνατο σε όσους βρίσκονταν στο εσωτερικό του πλοίου.

Όσοι είχαν μεταβεί στο κατάστρωμα λόγω του ορατού κινδύνου, κατάφεραν να πηδήξουν στα παγωμένα νερά. Από τις εκρήξεις που έγιναν δημιουργήθηκε ρήγμα που προκάλεσε την βύθιση του πλοίου τρεις ώρες αργότερα.

Στο σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το πλοίο ανταποκρίθηκαν το «Χρυσή Άμμος», το ρωσικό «Σάμπυ Ράμπατ» και το ρουμανικό «Μπολντεϊν» καθώς και το «Καστριανή Κέας», ενώ αργότερα έφθασαν και δυο πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.

Το ρωσικό πλοίο Σάμπυ Ράμπατ που περισυνέλεξε τους περισσότερους ναυαγούς
Πρώτο στο σημείο του δυστυχήματος έφθασε το ρωσικό «Σάμπυ Ραμπάτ», το οποίο και περισυνέλλεξε τους περισσότερους διασωθέντες. Από το ναυάγιο σώθηκαν μόλις 14 άνθρωποι, ενώ οι υπόλοιποι 28 έχασαν τη ζωή τους.

Μαρτυρίες διασωθέντων αναφέρουν ότι από τη γέφυρα του “Χρυσή Αυγή” δεν υπήρξε ποτέ καμία ενημέρωση προς τους επιβάτες, με αποτέλεσμα ο καθένας να πράττει με βάση αυτά που ο ίδιος έκρινε.

Στη μνήμη των θυμάτων του Χρυσή Αυγή τελείται ετήσια επιμνημόσυνη δέηση, τόσο στη Ραφήνα όσο και στην Άνδρο.

Tags
Back to top button