Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

«Παρελθόν» οι άναρχες πιάτσες ταξί - Οι αλλαγές που φέρνει η νέα υπουργική απόφαση

Απόφαση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει τις προδιαγραφές προκειμένου να μπορεί ο εκάστοτε δήμος να οριοθετήσει τις πιάτσες ταξί που θα δημιουργηθούν.

​Συγκεκριμένα, δεν μπορούν να χωροθετηθούν θέσεις στάθμευσης σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας με καθοριζόμενο όριο ταχύτητας μεγαλύτερο των 50 χλμ./ώρα, σε οδούς με παράπλευρο δίκτυο και σε δρόμους όπου υπάρχουν λεωφορειολωρίδες κυκλοφορίας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ειδικότερα, η χωροθέτηση θέσης στάθμευσης ταξί γίνεται σε οδικά τμήματα, όπου επιτρέπεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων. Δηλαδή μπορεί να γίνει σε οδούς μονής ή διπλής κυκλοφορίας.

Αποστάσεις

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΟΜΕ, για «απαραίτητο εναπομείναν πλάτος ανά λωρίδα κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι σε οδό μονής κυκλοφορίας το ελάχιστο στα τρία μέτρα και σε οδό διπλής κυκλοφορίας στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά.»

Σε οδούς όπου διέρχεται λεωφορείο το ελάχιστο εναπομείναν Πλάτος της οδού θα πρέπει να είναι στα τρία μέτρα και Πενήντα εκατοστά.

Αναλυτικότερα, το πλάτος της χωροθετούμενης θέσης επί οδοστρώματος ή και σε εσοχή ορίζεται κατ' ελάχιστο στα δύο μέτρα και είκοσι εκατοστά και το χωροθετούμενο μήκος ανά όχημα στα πέντε μέτρα.

Σε σημεία-κλειδιά

Οι χωροθετούμενες θέσεις στάθμευσης ταξί (πιάτσα) προτείνεται να βρίσκονται ς πλησίον σημείων σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων όπως σταθμοί μέσων σταθερής τροχιάς, αεροδρόμια, νοσοκομεία, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, κεντρικά σημεία πόλης κ.λπ.

Η προτεινόμενη απόσταση της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί από τα σημεία προσέλκυσης προτείνεται να είναι η μέγιστη μέχρι τετρακόσια μέτρα.

Παράλληλα, συνιστάται η χωροθέτηση της πιάτσας να γίνεται πλησίον διαβάσεων πεζών, ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση της θέσης τα ταξί από τους πεζούς.

Ωστόσο, η διάβαση πεζών θα πρέπει να προηγείται της θέσης στάθμευσης ταξί και να αι βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση πέντε έως δέκα μέτρα τουλάχιστον.

Ιδιαίτερη προσοχή, σύμφωνα με την απόφαση, θα πρέπει να δοθεί στην απόσταση των χωροθετούμενων θέσεων από φωτεινούς σηματοδότες και από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP).

Επιτρέπεται παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 34 (ΚΟΚ), με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλίζεται η οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και θα διασφαλίζεται απαραίτητα η καλή ορατότητα των πινακίδων σήμανσης και των σηματοδοτών.

Τι να προσέχουν οι δήμοι

Προτείνονται σημεία σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων

Εσοχές

Σε περίπτωση που, για τη χωροθέτηση θέσης στάσης-στάθμευσης ταξί, απαιτηθεί η δημιουργία εσοχής εις βάρος του πεζοδρομίου, τότε το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος πεζοδρομίου δεν θα είναι λιγότερο του ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών, μη συμπεριλαμβανομένης της της κατακόρυφης σήμανσης και αστικού εξοπλισμού.

Για χωροθετούμενες θέσεις σε εσοχή, μεν ιδιαίτερα πλησίον νοσοκομείων, αεροδρομίων κλπ., προτείνεται η δημιουργία εσοχής με διαμόρφωση ραμπών για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρίες.

Αναφορικά με την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, απαιτείται μεταξύ των άλλων να διασφαλίζονται καλές συνθήκες ορατότητας με επαρκή φωτισμό.

Ταυτόχρονα, για την οριοθέτηση των θέσεων στάθμευσης ταξί απαιτείται οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, η οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις τεχνικές οδηγίες και τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,

Μελέτες

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη χωροθέτηση της πιάτσας απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης.

Συγκεκριμένα, η μελέτη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και για λόγους ισονομίας αφενός τη ζήτηση για ταξί σύμφωνα με τις παρακείμενες δραστηριότητες και αφετέρου την ανάγκη για στάθμευση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των κατοίκων της περιοχής.

Επίσης, θα πρέπει να τεκμηριώνεται ότι από την εφαρμογή της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί δεν θα επηρεαστεί αρνητικά το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού και τυχόν παρακείμενων κόμβων και θα διασφαλίζεται ότι η διερχόμενη κυκλοφορία θα διεξάγεται με ασφάλεια και απρόσκοπτα.

Tags
Back to top button