Η αποχώρηση του Γρηγόρη Σκλήκα από τη θέση του CEO στα Ελληνικά Ταχυδρομεία θεωρείται από το Μαξίμου «ανάσα» μετά το κύμα αντιδράσεων για το αιφνίδιο κλείσιμο καταστημάτων. Τη θέση του αναλαμβάνει προσωρινά ο Μάριος Τέμπος, μέχρι πρότινος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, με εμπειρία στον επιχειρησιακό μετασχηματισμό και τις πωλήσεις.
Η αντικατάσταση εγκρίθηκε άμεσα από το Δ.Σ. του Υπερταμείου, ενώ ξεκινά η διαδικασία αναζήτησης μόνιμου CEO μέσω ειδικών συμβούλων επιλογής στελεχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Τέμπος θα παραμείνει τουλάχιστον για τρεις μήνες, όσο διαρκεί η παράταση για το κλείσιμο των υποκαταστημάτων.
Η κυβέρνηση, που δέχθηκε σφοδρή κριτική για το χειρισμό της υπόθεσης, τοποθετεί τώρα τους Σκέρτσο και Πιερρακάκη ως υπεύθυνους για την εποπτεία της νέας πορείας των ΕΛΤΑ. Όπως παραδέχονται κυβερνητικές πηγές, «τα καταστήματα που έκλεισαν, δεν πρόκειται να ξανανοίξουν».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ήταν ξεκάθαρος: η παραίτηση δεν σημαίνει υπαναχώρηση. Οι αλλαγές θα προχωρήσουν με διάλογο και διαβούλευση, χωρίς ανατροπή του σχεδίου. Στόχος είναι να εξηγηθεί καλύτερα στην κοινωνία η ανάγκη μετασχηματισμού, με περιορισμένες παρεμβάσεις για την αποφυγή νέας κρίσης.
Τα ΕΛΤΑ αριθμούν 840 σημεία εξυπηρέτησης και 1.663 ταχυδρόμους, με το 92% των συντάξεων να παραδίδεται ήδη κατ’ οίκον. Η εταιρεία επιμένει πως οι πολίτες στρέφονται στις ηλεκτρονικές πληρωμές, ενώ τα κέρδη θα διοχετευτούν σε τεχνολογικές επενδύσεις. Παράλληλα, η ΕΛΤΑ Courier ανέβηκε από 5η σε 2η θέση στον κλάδο, λόγω ανανέωσης των υπηρεσιών της.
Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη υπερασπίστηκε τη μεταρρύθμιση, υπογραμμίζοντας ότι τα ελλείμματα των ΕΛΤΑ καλύπτονται από φόρους πολιτών και πως η διατήρηση αναποτελεσματικών μονάδων σημαίνει αύξηση φορολογίας.
Διαφορετική θέση κράτησε ο Δημήτρης Καιρίδης, επισημαίνοντας ότι τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να λύσουν το δημογραφικό ή την περιφερειακή ανισότητα, ενώ προειδοποίησε ότι χωρίς μεταρρύθμιση η εταιρεία θα οδηγηθεί σε κατάρρευση και 3.000 απολύσεις.