Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Παπικός Επίσκοπος κατά Αιτωλίας Κοσμά: Εμείς έχουμε ένα Πάπα, αλλά μήπως στην Ορθόδοξη Εκκλησία, πολλοί Μητροπολίτες θεωρούν τους εαυτούς των «Πάπα»;

Σκληρή γλώσσα κατά του Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, σχετικά με την εγκύκλιό του για την Αγία & Μεγάλη Τεσσαρακοστή στην οποία κάνει έντονες αναφορές κατά του Παπισμού χρησιμοποιεί ο Ρ/Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Μητροπολίτης παντός Αιγαίου κ. Νικόλαος


Κατηγορέί τον κ. Κοσμά για μισαλλοδοξία και χαρακτηρίζει την εγκύκλιο “υβριστική, παραπλανητική και οπισθοδρομική” και σημειώνει πως αυτή “προσβάλλει το Χριστιανισμό, αγνοεί τον λόγο του Χριστού, τους Πατέρες της Εκκλησίας, την ίδια την πραγματική θεολογία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και μας συμβουλεύει να μην βαδίζουμε προς τα εμπρός, αλλά προς τα πίσω, και μάλιστα με το προ Χριστού πνεύμα”.

Συγκεκριμένα ο Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος αναφέρει:

Αναφέρει μεταξύ άλλων η εγκύκλιος επιστολή του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου κ. Κοσμά:

  1. Η παναίρεση του Οικουμενισμού θέλει να ζυμώσει την γλυκυτάτη Ορθοδοξία μέσα στην ίδια σκάφη, μαζί με αιρέσεις και πλάνες.

Σεβασμιότατε, η ορθοδοξία μπορεί να είναι γλυκυτάτη, αλλά τα λόγια σας πικρότατα. Εάν η Ορθοδοξία φοβάται τον χώρο του οικουμενισμού που έχει σκοπό την επιδίωξη της ενότητας, πώς θα είναι «το φως του κόσμου»; Με την αυτάρκεια και τη δήθεν ασφάλεια της απομόνωσης; Αυτοί οι ισχυρισμοί περί οικουμενισμού μόνο οικουμενισμός δεν είναι. Ο Οικουμενισμός είναι μία προσπάθεια της Εκκλησίας που συμβάλλει στο να γνωριστούμε καλύτερα όλοι οι Χριστιανοί, να αγαπηθούμε και να ενωθούμε εν Χριστώ. Ο αληθινός οικουμενισμός είναι πολύ ξένος προς από αυτά που εσείς όχι μόνο φαντάζεστε, αλλά πιστεύετε και γράφετε!


2.- Πρώτα να υπογραμμίσω ότι την Εκκλησία την αποτελούν η κεφαλή της, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και όλοι οι χριστιανοί, όσοι ορθοδόξως βαπτίστηκαν στο όνομα της Αγίας και Ομοουσίου Τριάδος. Οι χριστιανοί, που συνέρχονται κατά τόπους, προσφέρουν στον Θεό δια των κανονικών επισκόπων και των ιερέων το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και κοινωνούν του παναγίου Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Σεβασμιότατε, σ’ αυτό συμφωνούμε απολύτως, αν ερμηνευτεί σωστά η λέξη «ορθοδόξως».

3.- Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν ορίζεται, αλλά βιώνεται. Αν θέλουμε να γνωρίσουμε την Ορθοδοξία, οφείλουμε να ακούσουμε εκείνο που είπε σήμερα ο Απόστολος Φίλιππος στον Απόστολο Ναθαναήλ, «έρχου και ίδε» (Ιωάν. α’, 47). Όποιος με ταπείνωσι και καθαρό λογισμό θελήσει να ζήση την Ορθοδοξία, θα πεισθή ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι αγία θεανθρώπινη κοινωνία, με κεφαλή της Αυτόν τον Θεάνθρωπο Κύριο.

Σεβασμιότατε σωστά ισχυριζόσαστε «ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας δεν ορίζεται, αλλά βιώνεται». Αλλά με τη μισαλλοδοξία που με τα γραπτά σας και ενδεχομένως και τα λεγόμενα σας διασπείρετε, διαψεύδετε αυτήν την άγια αλήθεια. Εξάλλου, Σεβασμιότατε, μη ξεχνάτε ότι η κάθε Εκκλησία διδάσκει ότι είναι «θεανθρώπινη κοινωνία με κεφαλή της Αυτόν τον Θεάνθρωπο Κύριο».

4.- Όταν αναφέρουμε τον όρο Εκκλησία, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι εννοούμε μόνο την Ορθόδοξο Εκκλησία μας. Και τούτο διότι μόνον η Ορθοδοξία αποτελεί την Εκκλησία.

Σεβασμιότατε, και οι άλλες Εκκλησίες, όταν αναφέρουν τον όρο Εκκλησία, εννοούν τον εαυτόν τους, «διότι θεωρούν ότι μόνο αυτές αποτελούν την Εκκλησία», με τη μόνη διαφορά που η Καθολική Εκκλησία θεωρεί την Ορθόδοξη Εκκλησία, αδελφή Εκκλησία. Δυστυχώς ο δικός σας αποκλειστικός και απόλυτος τρόπος, ενθαρρύνει πολλούς να σκέπτονται όπως ο Mark Twain, ο οποίος έλεγε: «Η πεποίθηση ότι οι θρησκείες των αλλόδοξων είναι ψεύτικες, με κάνει να υποψιάζομαι ότι ίσως και η δική μου θρησκεία να είναι ψεύτικη».

Να που μπορεί να οδηγήσει η απόλυτη απόρριψη των άλλων.

5.- Η Ορθόδοξος Εκκλησία, με αγώνες και ποταμούς αιμάτων που έχυσαν τα πιστά και άγια μέλη της, κρατεί και διαφυλάσσει την θεία αλήθεια ανόθευτη, αναλλοίωτη, αιώνια, χωρίς παραλλαγές και μετατροπές, ώστε η μία, η μόνη, η πάντοτε ανόθευτη αλήθεια του Τριαδικού μας Θεού, να προσφέρη στους πιστούς την αιωνία σωτηρία.

Σεβασμιότατε, οι ποταμοί αίματος δεν δημιουργήθηκαν ούτε συνεχίζουν να δημιουργούνται μόνο από το αίμα Ορθοδόξων Χριστιανών. Και πιστεύω ότι αυτό τουλάχιστο το γνωρίζετε. Και μη ξεχνάτε ότι η Εκκλησία δεν είναι ένα μουσείο, αλλά ένας ζωντανός οργανισμός και το Άγιο Πνεύμα εξακολουθεί να εμπνέει δυναμικά την Εκκλησία του, στο διάβα των αιώνων.

6.- Πόσο ωραία μας διδάσκει ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «Εγώ εδιάβασα και περί ασεβών, αιρετικών και αθέων, τα βάθη της σοφίας ηρεύνησα∙ όλες αι πίστεις είναι ψεύτικες, τούτο εκατάλαβα αληθινόν, ότι μόνον η πίστις των ορθοδόξων χριστιανών είναι καλή και αγία».

Σεβασμιότατε, δεν θα ήθελα να πιστέψω, ότι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι Άγιος της Ορθοδόξου Εκκλησίας γι’ αυτές τις περίεργες εκτιμήσεις του. Εξ άλλου είναι γνωστό ότι πολλά αποδίδονται σε αυτόν τον Άγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που ποτέ δεν έχουν λεχτεί από τον ίδιο.

7.- Άρα, όσοι ανήκουν σε άλλα εκτός Ορθοδοξίας δόγματα, δεν μπορούν να συμμετέχουν στα ορθόδοξα Μυστήρια, ούτε να συμπροσεύχονται με τους ορθοδόξους.

Σεβασμιότατε, προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να συμπροσευχηθώ μαζί σας, ακόμη και με αυτά που γράφετε. Λυπούμαι όμως που, ακόμη, δεν μπορώ να συλλειτουργήσω μαζί σας.

Άλλο η συμπροσευχή και άλλο η από κοινού τέλεση του Μυστηρίου της Ευχαριστίας.

Είμαι βέβαιος ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας, αν ζούσαν στη σημερινή μας εποχή θα συμβούλευαν την συμπροσευχή μεταξύ όλων των Χριστιανών, και θα αγωνιζόντουσαν για να φθάσουμε και στο ιερό Συλλείτουργο.

Εξ άλλου αυτό κάνουν και οι σύγχρονοι Πατέρες της Εκκλησίας! Ας τους σεβόμαστε λοιπόν και ας τους ακούμε. Ας το Θεό, που ποτέ δεν στέρησε την Εκκλησία του από εμπνευσμένους Πατέρες.

8.- Τον Θεάνθρωπο Κύριο παραγνωρίζει και ο Παπισμός, που τοποθετεί σαν κέντρο και ορατή κεφαλή όλης της Εκκλησίας ένα άνθρωπο αιρεσιάρχη, εγωκεντρικό, τάχα άλαθητο, τον Πάπα.

Σεβασμιότατε, φαίνεται δεν γνωρίζετε τη διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας. Εσείς ονομάζετε «αλάθητη την Εκκλησία μας». Και εμείς οι Καθολικοί Χριστιανοί ομολογούμε για την Καθολική Εκκλησία ότι είναι αλάθητη. ¨Όμως το αλάθητο αυτό δεν είναι θεωρητικό αλλά πραγματικό. Κάποιος πρέπει να το εκφράζει. Εμείς λοιπόν οι Καθολικοί Χριστιανοί λέμε ότι το αλάθητο το εκφράζει η Οικουμενική Σύνοδος ενωμένη με την ορατή κεφαλή της που είναι ο Επίσκοπος της Ρώμης , και σε συγκεκριμένες έκτακτες περιπτώσεις από μόνος ο ίδιος ο Επίσκοπος Ρώμης, ο οποίος εκφράζει την πίστη της Εκκλησίας και όχι δικές του γνώμες.

Γνωρίζετε πόσες φορές στην ιστορία της Καθολικής Εκκλησίας έχει γίνει αυτό; Αμφιβάλλω. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι έγινε μόνο δύο (2) φορές και αφού ο Πάπας συμβουλεύτηκε όλους τους Επισκόπους της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.

Θα ήθελα να σας πω, ότι όταν απευθύνεστε στους Καθολικούς Χριστιανούς, δηλαδή όσους ανήκουν στην Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, να μην τους αποκαλείτε ΠΑΠΙΚΟΥΣ. Εμείς δεν σας αποκαλούμε ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥΣ, αλλά μέλη της Αδελφής Ορθόδοξης Εκκλησίας, την οποία τιμούμε και αγαπούμε, παρά τις όποιες ακόμη διαφορές μας. Αυτό το κάνουμε, διότι σκεπτόμαστε περισσότερο αυτά που μας ενώνουν, παρά εκείνα που μας χωρίζουν. Και σίγουρα γνωρίζετε ότι είναι απείρως περισσότερα αυτά που μας ενώνουν..

10. Τον Θεάνθρωπο Κύριο, τον παραγνωρίζουν και οι Προτεστάντες, οι οποίοι απέρριψαν τον ένα Πάπα της Ρώμης για να γίνη ο κάθε Προτεστάντης Πάπας. Σε αυτούς ανήκουν οι Πεντηκοστιανοί, οι Ευαγγελικοί, οι Αντβενισταί, οι Σαββατισταί και άλλες πολλές ομάδες. Έτσι, ούτε ο παπισμός, ούτε ο προτεσταντισμός, που είναι αιρέσεις, δεν μπορούν ποτέ, εφ’ όσον παραμένουν αμετανόητοι,  να ονομασθούν Εκκλησίες.

Σεβασμιότατε, Εμείς έχουμε ένα Πάπα, αλλά μήπως στην Ορθόδοξη Εκκλησία, πολλοί Μητροπολίτες θεωρούν τους εαυτούς των «Πάπα»; Και μάλιστα με λανθασμένες εφαρμογές του πρωτείου τους και του αλαθήτου τους;

11.- Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε και την παναίρεσι του Οικουμενισμού. Η αίρεσι αυτή, όργανο της νέας τάξεως πραγμάτων, θέλει να ζυμώση την γλυκυτάτη Ορθοδοξία μέσα στην ίδια σκάφη, μαζί με αιρέσεις και πλάνες, με αλλόθρησκες δοξασίες. Θέλει να δημιουργήση έναν Θεό, φυσικό δημιούργημα του ανθρώπου, χωρίς την ανόθευτη αλήθεια της Ορθοδοξίας μας και την υπακοή στο Ευαγγέλιο του Χριστού μας.

Σεβασμιότατε, θα ήθελα να πιστεύω ότι αυτά που γράφετε τα βλέπετε στον ύπνο σας. Όταν ξημερώσει και ενημερωθείτε για την πραγματικότητα, θα διαπιστώσετε ότι ο οικουμενισμός επιβεβαιώνει την Καθολικότητα της Εκκλησίας. Είναι μια ευλογία για την Εκκλησία. Εκτός αν πιστεύετε ότι και οι τελευταίοι Οικουμενικοί Πατριάρχες, αρχίζοντας από τον αείμνηστο Αθηναγόρα μέχρι τον σημερινό Βαρθολομαίο, οι οποίοι πίστεψαν και πιστεύουν στην οικουμενική κίνηση, είναι έξω από την γλυκύτατη Ορθοδοξία;.

12.- Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, γνήσια τέκνα της παναγίας και μεγάλης μητέρας μας, της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Σήμερα, εορτή της Ορθοδοξίας, ας κοιτάξουμε με προσοχή τη μεγάλη μας μητέρα. «Ως πορφύραν και βύσσον, τα αίματα» φοράει η Εκκλησία μας. Είναι ματωμένη.  Ματωμένη από τα αίματα των Αγίων Αποστόλων, των Αγίων Μαρτύρων, των Ιερομαρτύρων, των Ομολογητών, των Οσίων, των Νεομαρτύρων.

Σεβασμιότατε, ευτυχώς για εμάς, αλλά δυστυχώς για εσάς υπάρχουν και πολλά άλλα αίματα που μαζί με τα ανωτέρω αίματα ανήκουν και σε άλλες Εκκλησίες που υπερασπίστηκαν την πίστη τους στο Χριστό και μαρτύρησαν.

13.- Τρεις αιώνες των μεγάλων διωγμών, αρειανισμός, κακοδοξίες, αιρέσεις, σταυροφορίες και εικονομαχίες∙ τετρακόσια χρόνια τουρκικής κατοχής, διωγμοί στη Μικρά Ασία, διωγμοί στην Ρωσσία, στη Μέση Ανατολή, στην Κύπρο και στη Βόρειο Ήπειρο, ανέδειξαν πολλούς, αναρίθμητους ομολογητές. Αγίους, οι οποίοι έβαψαν τη γη με το αίμα του μαρτυρίου τους, επειδή ομολόγησαν την πίστι την Ορθόδοξο και δεν την επρόδωσαν.

Αιματωμένη, αλλά λάμπει, αστράφτει η Ορθοδοξία μας. Μαζί με όλους τους ομολογητάς και μάρτυρας της Εκκλησίας μας ας πορευθούμε, αγαπητοί, στην πορεία της ζωής μας. Ας τους γνωρίσουμε, ας τους ακολουθήσουμε, ας τους μιμηθούμε. Ας ζούμεκαι ας ομολογούμε «λόγοις και έργοις» την Ορθοδοξία μας.

Σεβασμιότατε, αφού θέλετε να λάμπει η Ορθοδοξία σας, μην την σκοτεινιάζεται με τέτοια μισαλλόδοξα γραπτά ή κηρύγματα!

14.- Μη παρασυρώμαστε από φωνές κοσμικές, φαντασμαγορικές, εγωκεντρικές, φωνές χωρίς πίστι καθαρή, χωρίς ταπείνωσι, χωρίς Ορθόδοξη πίστι και ζωή. Ας απομακρύνουμε τους αιρετικούς από κοντά μας, όσο και αν εντυπωσιάζουν.

Σεβασμιότατε, διαλέξετε με ποιους ανθρώπους θέλετε να συναναστρέφεστε και να πάτε στο Παράδεισο, γιατί, ως φαίνεται, πιστεύετε ότι οι θέσεις στον Παράδεισο είναι περιορισμένες και προορισμένες μόνο για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς! Κρίμα.

Προσωπικά δεν πιστεύω σε ένα τόσο φτωχό Παράδεισο!

15.- Μη φοβώμαστε. Όσο και αν πολεμούν οι εχθροί την Ορθοδοξία μας, δεν θα κατορθώσουν να την ξερριζώσουν από την καρδιά μας, να την απομακρύνουν από την Ελλάδα και τους Έλληνες, αν εμείς δεν θελήσουμε να την προδώσουμε.

Σεβασμιότατε, οι εχθροί πολεμούν τους Χριστιανούς, όχι μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι πληροφορίες που φθάνουν από διάφορα σημεία του κόσμου, δεν αναφέρουν ότι πριν αποκεφαλίσουν κάποιον Χριστιανό, τον ρωτούν, αν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός και τότε τον αποκεφαλίζουν ή τον σταυρώνουν, ενώ αν δηλώσει ότι είναι Καθολικός Χριστιανός, του χαρίζουν τη ζωή!

16.- Ζώντας μέσα στην αγκάλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας μας, θα λαμπρύνουμε την Ορθοδοξία μας. Έτσι, θα γίνουμε κι εμείς άξιοι της σωτηρίας και του Παραδείσου.

Σεβασμιότατε, σας το εύχομαι ολόψυχα, αλλά ευτυχώς δεν θα είστε μόνοι στον Παράδεισο. Και αν θέλετε μια αδελφική συμβουλή, για να πάει κάποιος στον Παράδεισο, ο Κύριος μας είπε ότι οφείλουμε να αγαπά ακόμη και τους εχθρούς του. Φαίνεται όμως πως εσείς (δεν θα ήθελα να χρησιμοποιήσω τη λέξη «μισείτε») δεν αγαπάτε ούτε τους ίδιους τους Χριστιανούς, επειδή δεν ανήκουν στη δική σας Εκκλησία.

Σκεφθείτε μάλιστα ότι ακολουθούν την Ορθόδοξη Εκκλησία διακόσια πενήντα περίπου εκατομμύρια Ορθόδοξοι Χριστιανοί, ενώ οι άλλοι μη Ορθόδοξοι πλησιάζουν τα δύο δισεκατομμύρια! Και εφόσον εσείς πιστεύετε ότι εκτός της Εκκλησίας σας δεν υπάρχει σωτηρία, σκέπτεστε σε κάποιο προσεχές κήρυγμά σας να πείτε στους πιστούς ότι μόνο οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πάνε στον Παράδεισο;

Σεβασμιότατε, γιατί χρησιμοποιείτε τέτοια κηρύγματα στη διάρκεια της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που όλοι οι Χριστιανοί της γης μαζί προετοιμαζόμαστε, να γιορτάσουμε το θεμέλιο της πίστεώς μας, που είναι η Ανάσταση του Χριστού;

Σεβασμιότατε, όσα έγραψα, τα έγραψα για να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις. Αυτού του είδους κηρύγματα και ανακοινώσεις πληγώνουν αδελφούς. Ως Επίσκοπος της Εκκλησίας θα έπρεπε να επουλώνετε πληγές και όχι να δημιουργείτε!

Με εκτίμηση και πολλές ευχές για μία καρποφόρα Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, σας ασπάζομαι εν Χριστώ και εύχομαι ο Αναστημένος Χριστός, να συνοδοιπορεί μαζί με όλους τους σημερινούς μαθητές του, όλους τους Χριστιανούς της γης. Να μας ερμηνεύει τις Γραφές και να μας φλέγει τις καρδιές. Όλοι μαζί να ετοιμάσουμε μια σύγχρονη Εμμαούς και να του πούμε: «Μείνε μαζί μας Κύριε», για να τον αναγνωρίσουμε στον τεμαχισμό του άρτου.

Σεβασμιότατε, καλό και άγιο Πάσχα.

Tags
Back to top button