Την… χαριστική βολή, στην αγορά αυτοκινήτου είναι έτοιμη να δώσει η Ελληνική Κυβέρνηση η οποία είναι έτοιμη να αυξήσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) και να φορολογήσει οτιδήποτε «πράσινο» διαθέτει η αυτοκίνηση, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα υβριδικά.
Προφανώς η δημοσιότητα των προηγούμενων ημερών, περί… σκέψεων της Κυβερνήσεως να βάλει περισσότερους συντελεστές στο Τέλος Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα οι τιμές κάποιων κατηγοριών αυτοκινήτου αυτοκινήτων να πέσουν λίγο, θύμισε στους αριστερούς Κυβερνώντες ότι υπάρχει και το αυτοκίνητο για φορολόγηση…
Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγω για σύσκεψη που έγινε χθες στο Υπουργείο Οικονομικών, στην οποία τέθηκε η αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούργια αυτοκίνητα και η αντίστοιχη αύξηση των τελών στα μεταχειρισμένα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θύμα των φορολογικών ορέξεων της Κυβέρνησης θα πέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα φορολογηθούν με ένα νέο συντελεστή (σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ), ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η έκπτωση 50% στο ΕΤΤ που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Εφόσον συμβεί αυτό, η αύξηση της τιμής θα είναι ραγδαία, αφού τα αυτοκίνητα αυτά ήδη έχουν υψηλή τιμή, λόγω της τεχνολογίας που φέρουν. Θυμίσουμε ότι πλέον, το ΕΤΤ εφαρμόζεται στην τελική τιμή και όχι στην εργοστασιακή. Κι αυτό όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη δίνονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων «πράσινων» αυτοκινήτων…Πληροφορίες από το newsauto.gr
Άραγε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, τι έχει να πει επ’ αυτού;
Ως φυσικό αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να αλλάξουν και όλοι οι συντελεστές του ΕΤΤ, για όλα τα αυτοκίνητα, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 10%, με την Κυβέρνηση παράλληλα να μελετάει την εφαρμογή ακόμα δύο συντελεστών.
Θυμίσουμε τους συντελεστές του ΕΤΤ που ισχύουν σήμερα:
4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Η σημερινή κατάσταση στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα οριακή, με τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου να σημειώνουν ζημιές. Οι απολύσεις, μετά από 6 συναπτά έτη, έχουν σταματήσει, (μάλιστα γίνονται και λίγες προσλήψεις), όμως η οποιαδήποτε μείωση των πωλήσεων, θα έχουν ως δεδομένο αποτέλεσμα τη νέα περικοπή θέσεων εργασίας.
Πριν αποφασίσει τη νέα φορομπηχτική της πολιτική, ας σκεφτεί η Ελληνική Κυβέρνηση -των συνεχώς προσλήψεων στο Δημόσιο- και τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι βάλλονται εδώ και μία διετία…