Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Oskar Fischinger: Ο πρωτοπόρος των κινούμενων γραφικών μουσικής

Ο Oskar Wilhelm Fischinger (22 Ιουνίου 1900 – 31 Ιανουαρίου 1967) ήταν Γερμανο-Αμερικανός, σκηνοθέτης και ζωγράφος. Έγινε γνωστός γιατί δημιούργησε, αφηρημένα κινούμενα γραφικά μουσικής πολύ πριν την εμφάνιση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της σύγχρονης τεχνολογίας.

Δημιούργησε ειδικά εφέ για την ταινία Γυναίκα στη Σελήνη του Fritz Lang (1929), μία από τις πρώτες ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Έκανε πάνω από 50 μικρού μήκους ταινίες και ζωγράφισε περίπου 800 καμβάδες, ενώ πολλά από τα έργα του κοσμούν μουσεία, γκαλερί και συλλογές τέχνης σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο Fischinger άφησε τη ναζιστική Γερμανία για το Χόλιγουντ το 1936, καθώς ο Χίτλερ δεν… συμπαθούσε την αφηρημένη τέχνη.<Τα κινούμενα γραφικά συγχρονισμένα με μουσική, εκείνη την εποχή απαιτούσαν επίπονη προσπάθεια. Χρειαζόταν λεπτομερή εργασία για μήνες ή και χρόνια απαιτώντας από τους δημιουργούς, να προγραμματίσουν σχολαστικά τις ρυθμίσεις και να βεβαιωθούν ότι τα γραφικά ήταν συγχρονισμένα με τη μουσική.

"Η μουσική δεν περιορίζεται στον κόσμο του ήχου. Υπάρχει και η μουσική που βλέπουμε", είναι ένα από τα φημισμένα ρητά του Fischinger.

Μπορείτε να δείτε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δουλειάς του στο βίντεο που ακολουθεί. Η ταινία μικρού μήκους “Ένα οπτικό ποίημα” δημιουργήθηκε το 1938 πάνω στην “2η Ουγγρική Ραψωδία” του Φρανζ Λιστ. Όλα τα “γραφικά” έχουν γίνει στο χέρι, με χαρτί και βέβαια ήταν κάτι πρωτοποριακό για τα χρόνια εκείνα.

 

 

πηγή:

Tags
Back to top button