
Όμηροι της απεργίας της ΠΝΟ θα παραμείνουν τουλάχιστον 2 εκατομμύρια τουρίστες και κάτοικοι των νησιών αφού θα συνεχιστεί η απεργία για τρίτη ημέρα.
Φυσικά αυτό είναι πολύ κακή διαφήμιση για τον τουρισμό στην χώρα.
Θα προτείνουμε να συνεχιστεί για τρίτο 24ωρο η απεργία στα λιμάνια όλης της χώρας αν δεν αλλάξει κάτι, δήλωσε στο Sputnik ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος. Ζήτησε να μην «πετροβολούνται» οι εργαζόμενοι για την ταλαιπωρία των επιβατών καθώς όπως είπε, το «κλειδί» για τη λήξη της απεργίας βρίσκεται στα χέρια εφοπλιστών -κυβέρνησης.
Για δεύτερο 24ωρο τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας λόγω της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) που διεκδικεί αυξήσεις μισθών στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων.
Η δεύτερη ημέρα απεργίας έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και ταλαιπωρία στους επιβάτες που δεν μπορούν να φύγουν από τα νησιά της χώρας.
Οι ναυτεργάτες απέρριψαν τη νέα πρόταση της ένωσης των ακτοπλόων για 2% αύξηση από την 1η Σεπτεμβρίου για δύο χρόνια και διεκδικούν αυξήσεις 5%.
Μιλώντας στο Sputnik, o Αντώνης Νταλακογιώργος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) διεμήνυσε ότι αν δεν αλλάξουν στάση οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση θα προτείνει να συνεχιστεί για τρίτο 24ωρο η απεργία των ναυτεργατών.
Σχετικά με την ταλαιπωρία των επιβατών, ο κ. Νταλακογιώργος τόνισε ότι τη βασική ευθύνη αλλά και το «κλειδί» για την εξέλιξη της απεργίας το έχουν στα χέρια τους οι εφοπλιστές και οι κυβέρνηση. «Αν συνομολογήσουν σε κάποιες θετικές και ουσιαστικές λύσεις το θέμα θα αντιμετωπιστεί και η απεργία θα ολοκληρωθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
«Δεν μπορεί όμως μεμονωμένα οι εργαζόμενοι για άλλη μια φορά να στοχοποιούνται, να πετροβολούνται για αγώνες και διεκδικήσεις τους, ενώ εδώ και οκτώ ολόκληρα χρόνια όλες οι συμβάσεις ήταν με μηδενικές αυξήσεις και το χειρότερο είχαμε μια τεράστια απώλεια του εισοδήματός μας μέσα από μειώσεις και περικοπές που έγιναν τόσο στους μισθούς και στις αποδοχές μας αλλά και με έμμεσο τρόπο με τα φορολογικά μέτρα τα οποία πήραν όλες οι κυβερνήσεις από το 2010 έως σήμερα», πρόσθεσε ο κ. Νταλακογιώργος.
Ολόκληρη η δήλωση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργου στο Sputnik:
«Η απεργία μας διανύει το δεύτερο επαναλαμβανόμενο 24ωρο της, είναι πανελλαδική, αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων και όλα τα λιμάνια της χώρας μας. Από τα στοιχεία τα οποία έχουμε συλλέξει προκύπτει ότι είναι καθολική η συμμετοχή και ότι η επιτυχία της, αγγίζει το 100% των ναυτεργατών που εργάζονται και απασχολούνται σε διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Δυστυχώς τόσο πριν την απεργία όσο και στη διάρκειά της από την πλευρά των εμπλεκόμενων φορέων που αφορούν τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας, δηλαδή την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, δεν έχουμε πάρει θετικές, ουσιαστικές απαντήσεις. Με αυτό το δεδομένο χθες αποφασίσαμε την επέκταση και την κλιμάκωση της απεργίας και θεωρώ με βεβαιότητα ότι αν δεν αλλάξουν αυτά τα δεδομένα, δηλαδή η στάση της κυβέρνησης και των εφοπλιστών τουλάχιστον εμείς σαν σωματείο στη συνεδρίαση που θα γίνει νωρίς το μεσημέρι στην ΠΝΟ θα εισηγηθούμε και θα προτείνουμε τη συνέχιση και κλιμάκωση της απεργίας με τρίτο συνεχόμενο 24ωρο απεργιακής κινητοποίησης.
Από εκεί και πέρα αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η απεργία αυτή δημιουργεί προβλήματα κυρίως σε επιβάτες που βρίσκονται σε μια σειρά νησιά και είναι να επιστρέψουν προς την ηπειρωτική Ελλάδα και προς το λιμάνι του Πειραιά. Θεωρούμε όμως ότι τη βασική ευθύνη, το κλειδί για την εξέλιξη της απεργίας το έχουν στα χέρια τους η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές. Αν συνομολογήσουν σε κάποιες θετικές και ουσιαστικές λύσεις, το θέμα θα αντιμετωπιστεί και η απεργία θα ολοκληρωθεί.
Δεν μπορεί όμως μεμονωμένα οι εργαζόμενοι για άλλη μια φορά να στοχοποιούνται, να πετροβολούνται για αγώνες και διεκδικήσεις τους, ενώ εδώ και οκτώ ολόκληρα χρόνια όλες οι συμβάσεις ήταν με μηδενικές αυξήσεις και το χειρότερο είναι ότι είχαμε μια τεράστια απώλεια του εισοδήματός μας μέσα από μειώσεις και περικοπές που έγιναν τόσο στους μισθούς και στις αποδοχές μας αλλά και με έμμεσο τρόπο με τα φορολογικά μέτρα τα οποία πήραν όλες οι κυβερνήσεις από το 2010 έως σήμερα και οι οποίες έχουν ένα τραγικό, δραματικό αποτέλεσμα στους μισθούς, στις αποδοχές και στο βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των ναυτεργατών».