Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι πιο διάσημες ληστείες τρένων που έμειναν στην Ιστορία (φωτό)

Υπήρχαν εποχές που τα τρένα κινούσαν την οικονομία, μεταφέροντας ανθρώπους, χρήματα, χρυσό, τιμαλφή και άλλα πολύτιμα αντικείμενα. Κι έτσι τα κινούμενα αυτά χρυσωρυχεία δεν θα μπορούσαν να μην έμπαιναν στο στόχαστρο των κακοποιών, έτσι ιδανικά καθώς φάνταζαν για ληστείες.

Κι αν την τιμητική στα χτυπήματα τρένων την έχει φυσικά η αμερικανική Άγρια Δύση, με τους διαβόητους πιστολέρο να γίνονται φόβος και τρόμων των χρηματαποστολών, δεν κατέχει βέβαια την αποκλειστικότητα.

Η πρώτη ληστεία τρένου στην Άγρια Δύση

Παρά το γεγονός ότι ο θρύλος θέλει τον «πολύ» Jesse James να είναι ο πρώτος που δοκίμασε το σπορ, η πραγματική ιστορία είναι κομματάκι διαφορετική. Ήταν στις 5 Νοεμβρίου 1870, στα δυτικά του Ρένο της Νεβάδα, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία της Central Pacific καταλήφθηκε από ομάδα παράνομων, οι οποίοι γνώριζαν για το φορτίο χρυσού που μετέφερε ο συρμός.

Ο οδηγός αναγκάστηκε να λύσει τα βαγόνια από τη μηχανή και κατόπιν τον υποχρέωσαν, υπό την απειλή όπλου, να ζητήσει από τον φύλακα του βαγονιού-χρηματοκιβωτίου να του ανοίξει. Όταν η πόρτα ξεκλείδωσε, οι πιστολέρο υποδέχτηκαν τον φύλακα με τις καραμπίνες τους και κατόπιν άνοιξαν τα κιβώτια και αποκάλυψαν πράγματι κάπου 41.000 δολάρια σε χρυσά νομίσματα (σε μια εποχή

μάλιστα που στην Άγρια Δύση το στρέμμα γης κόστιζε κάπου στα 5 δολάρια)!

Οι ληστές άφησαν μάλιστα πίσω τους 8.000 δολάρια σε ασήμι και άλλα 15.000 δολάρια σε ράβδους χρυσού και τραπεζικές επιταγές, αν και δεν θα προλάβαιναν να χαρούν τη λεία τους, καθώς όλοι τους πιάστηκαν ή σκοτώθηκαν στο ανθρωποκυνηγητό της αστυνομίας…

Η πρώτη ληστεία τρένου του Jesse James

Ο διαβόητος αρχηγός συμμορίας και θρύλος της Άγριας Δύσης είχε ήδη φήμη ζηλευτή στο έγκλημα πριν επιχειρήσει την αξιομνημόνευτη πρώτη του «μπούκα» σε τρένο. Πρώην μέλη του στρατού της Συνομοσπονδίας στον εμφύλιο πόλεμο, οι κακοποιοί ήταν μάλιστα ντυμένοι με κουκούλες της Κου Κλουξ Κλαν! Αφού ξελασκάρισαν τμήμα της ράγας και έδεσαν χοντρό σχοινί κατά μήκος των γραμμών, λίγο έξω από τον σταθμό της Αϊόβα στις 21 Ιουλίου 1873, υποχρέωσαν τον μηχανοδηγό του τρένου από το Rock Island να φρενάρει, αν και μάταια: το τρένο εκτροχιάστηκε και ο οδηγός σκοτώθηκε επιτόπου.

Ο Jesse και ο αδερφός του Frank προσέγγισαν κατόπιν το επίμαχο βαγόνι με τα τιμαλφή και γάζωσαν τον φύλακα με τα 44άρια τους. Η συμμορία James-Younger έφυγε από τον τόπο του εγκλήματος με 3.000 δολάρια, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την εποχή…

Η μεγάλη ληστεία του Μιζούρι

Μπορεί ο Jesse James να μην ήταν ο πρώτος που λήστεψε τρένο στην Άγρια Δύση, ήταν ωστόσο ο πρώτος που το έκανε στην πολιτεία του Μιζούρι. Το ημερολόγιο έγραφε 31 Ιανουαρίου 1874 όταν η σπείρα James-Younger εισέβαλε με τα άλογά της στο χωριό Gads Hill των 15 μόνιμων κατοίκων. Και πάλι μέσα στις κουκούλες της ΚΚΚ, παρέδωσαν ξύλινο σταυρό στις φλόγες απέναντι από τις πλατφόρμες του σταθμού, αναγκάζοντας το διερχόμενο τρένο να σταματήσει.

Τα μέλη της συμμορίας ξαλάφρωσαν κατόπιν ανενόχλητα τους επιβάτες αλλά και το βαγόνι του ταχυδρομείου. Τη χάρισαν μάλιστα στους επιβάτες που είχαν ροζιασμένα χέρια, καθώς δεν ήθελαν να κλέψουν το ψωμί των φτωχών…

Η ληστεία τρένου του Wilcox

Άλλη μια φοβερή και τρομερή συμμορία της Άγριας Δύσης, η Wild Bunch των Butch Cassidy και Sundance Kid, δοκίμασε το σπορ σε αυτό που θα ήταν η τελευταία ληστεία τρένου της. Στις 2 Ιουνίου 1899 λοιπόν το τρένο της Union Pacific σταμάτησε απότομα όταν δύο άντρες με προειδοποιητικά φανάρια του έγνεψαν: αφού υποχρέωσαν τον οδηγό να λύσει τα βαγόνια, τον ανάγκασαν κατόπιν να

φύγει με τη μηχανή, ανατινάζοντας την ξύλινη γέφυρα μόλις πέρασε.

Κατόπιν έβαλαν δυναμίτη στην πόρτα του ταχυδρομείου, έδεσαν χειροπόδαρα τον υπάλληλο και ανατίναξαν το χρηματοκιβώτιο, αν και το παραπανίσιο ΤΝΤ θα κατέστρεφε όλο το βαγόνι! Παρά το στιγμιαίο λάθος, οι ληστές έφυγαν καβάλα στα άλογά τους με λεία 50.000 δολαρίων …

Η μεγαλύτερη ληστεία τρένου στην ιστορία των ΗΠΑ

Ήταν στις 14 Ιουνίου 1924 όταν η συμμορία Newton κατάφερε να αποσπάσει τη μεγαλύτερη λεία από τρένο στα εγκληματικά χρονικά της Αμερικής. Τα αδέλφια Newton ήταν γνωστοί κακοποιοί και δεν είχαν μάλιστα σκοτώσει ποτέ κανέναν στην καριέρα τους. Επίσης, ποτέ δεν έκλεβαν από γυναικόπαιδα, παρά το γεγονός ότι ήταν από τους πιο πετυχημένους ληστές τραπεζών των ΗΠΑ!

Για το εν λόγω χτύπημα, στρατολόγησαν τον ταχυδρομικό επιθεωρητή William Fahy, έναν από τους καλύτερους ντετέκτιβ της Αμερικής, για να τους βοηθήσει στον σχεδιασμό και προσέλαβαν και μερικά ακόμα καλόπαιδα για την επιχείρηση. Κι αντί για άλογα, η συμμορία είχε πια γρήγορα αυτοκίνητα! Αφού ακινητοποίησαν λοιπόν την ταχυδρομική αμαξοστοιχία έξω από το Σικάγο και χρησιμοποιώντας αυτοσχέδια «δακρυγόνα» από φορμαλδεΐδη, η σπείρα έφυγε με περισσότερα από 3 εκατ. δολάρια σε μετρητό, χρυσαφικά και ομόλογα.

Ένα από τα μέλη της συμμορίας όμως σκότωσε κατά λάθος τον Dock Newton στον τόπο του εγκλήματος, με το μικρό αυτό λαθάκι να οδηγεί την αστυνομία στα ίχνη των Newton: μέσα σε 7 μήνες, όλοι οι εμπλεκόμενοι στη ληστεία ήταν πίσω από κάγκελα της φυλακής…

Η μεγάλη ληστεία χρυσού

Είπαμε, η Άγρια Δύση δεν ήταν το αποκλειστικό σκηνικό για τις ληστείες τρένου. Κι έτσι το 1855, ένα τρένο που μετέφερε χρυσό από το Λονδίνο στο Παρίσι έπεσε θύμα μιας «αόρατης» ληστείας! Ο χρυσός ήταν σφραγισμένος μέσα σε κιβώτια, δεμένα με σιδερένιες μπάρες και αποθηκευμένα στα διπλοαμπαρωμένα χρηματοκιβώτια του συρμού.

Παρά τη φύλαξη-αστακό, όταν το τρένο έφτασε στα στενά της Μάγχης και το πολύτιμο φορτίο μεταφορτώθηκε στο πλοίο, άλλη μια ζύγιση ασφαλείας έλαβε χώρα και τότε αποκαλύφθηκαν τα πράγματα: τα δύο χρηματοκιβώτια ζύγιζαν λίγο παραπάνω και το τρίτο λίγο λιγότερο από τις αρχικές τιμές! Και βέβαια φτάνοντας στο Παρίσι και αποσφραγίζοντας τα θησαυροφυλάκια, αποκαλύφθηκε η αλήθεια: ο χρυσός είχε αντικατασταθεί από σφαιρίδια μολύβδου!

Οι εγκληματικές διάνοιες William Pierce και Edward Agar, με τη βοήθεια σιδηροδρομικού υπαλλήλου, είχαν αλλάξει το φορτίο, κατεβαίνοντας στο Ντόβερ με 12.000 στερλίνες σε χρυσό (κάπου 750.000 σημερινές στερλίνες). Όλοι τους πιάστηκαν στα γρήγορα και φυλακίστηκαν…

Η μεγάλη ληστεία του τρένου

Το «έγκλημα του αιώνα» με τη λεία των 3 εκατομμυρίων ευρώ(!) άφησε ολόκληρη τη Βρετανία με το στόμα ανοιχτό! Η ληστεία του ταχυδρομικού τρένου που έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 1963 και σημειώθηκε 55 χιλιόμετρα έξω από το Λονδίνο παραμένει μνημειώδης: μια συμμορία μικροκακοποιών με 15 μέλη επιτέθηκε ξημερώματα στον συρμό από τη Γλασκόβη, όταν αυτός έφτασε στην Bridego Railway Bridge του Ledburn (Buckinghamshire), κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Αυγούστου.

Με «εγκέφαλο» τον χαρισματικό κακοποιό Bruce Reynolds, η σπείρα κατάφερε να εκτελέσει άριστα τη διαβόητη ληστεία, αποκομίζοντας λεία 2,6 εκατομμύρια λιρών Αγγλίας (3,1 εκατ. ευρώ), με τον κύριο όγκο των κλοπιμαίων, που με σημερινά νούμερα θα άγγιζαν τα 40 εκατομμύρια στερλίνες, να μην ανευρίσκεται μάλιστα ποτέ! Η συμμορία εγκατέλειψε ανενόχλητη τον τόπο του εγκλήματος, βρίσκοντας καταφύγιο στη φάρμα Leatherslade. Και ήταν μόνο όταν η αστυνομία θα ανακάλυπτε το κρησφύγετο και θα έβρισκε αδιάσειστα ενοχοποιητικά στοιχεία για την ταυτότητα των κακοποιών που οι έρευνες θα απέδιδαν καρπούς, οδηγώντας στη σύλληψη και την καταδίκη τελικά των περισσότερων μελών της συμμορίας.

Όσο για τον «εγκέφαλο» Reynolds, κατάφερε να διαφύγει τη σύλληψη για 5 ολόκληρα χρόνια, όντας φυγάς, πριν εντοπιστεί τελικά κι αυτός και καταδικαστεί σε κάθειρξη 25 ετών το 1969. Το μυστηριώδες έγκλημα έφερε αμηχανία και πονοκέφαλο στις αστυνομικές αρχές, την ίδια στιγμή που η ληστεία ενθουσίασε τον κόσμο, με τον Τύπο της εποχής να χαιρετίζει τη συμμορία ως «θαρραλέους ήρωες»! Οι λεπτομέρειες της οργάνωσης και της μαεστρικής εκτέλεσης του χτυπήματος έχουν καλυφθεί από σκοτάδι, ξέρουμε πάντως ότι είχαν κόψει τα τηλέφωνα στην περιοχή και έβαλαν τους σάκους με τα μικρά χαρτονομίσματα σε παλιό στρατιωτικό φορτηγό…

Η επιδρομή στο Bezdany

Αυτή δεν είναι τυπική ληστεία τρένου, όχι με τη συνήθη της έννοια τουλάχιστον! Όχι, ήταν περισσότερο μια θαρραλέα απόπειρα να απελευθερωθεί η Πολωνία από την κηδεμονία Ρωσίας και Αυστροουγγαρίας. Ήταν το 1908 λοιπόν όταν ο Jοzef Pilsudski οργάνωσε και εκπαίδευσε μια ομάδα 20 επαναστατών (που ονόμασε Bojοwki), ανάμεσα στους οποίους η κατοπινή του σύζυγος, τρεις μελλοντικοί πρωθυπουργοί της Πολωνίας και άλλοι αξιοσημείωτοι πολίτες της επερχόμενης Δεύτερης Δημοκρατίας.

Το πλάνο ήταν να χτυπηθεί το τρένο στον σταθμό του Bezdany, όπως και έγινε, αφήνοντας νεκρούς έναν ρώσο στρατιώτη και πέντε τραυματίες. Οι αυτονομιστές ανατίναξαν κατόπιν το βαγόνι-ταχυδρομείο, έβαλαν τα λεφτά σε τσουβάλια και έφυγαν ανενόχλητοι. Το έσκασαν εύκολα και γρήγορα με 400.000 ρούβλια (κάπου 3 εκατ. ευρώ σε σημερινή αξία), τα οποία χρησιμοποίησαν για τη χρηματοδότηση του επαναστατικού αγώνα τους, απελευθερώνοντας έτσι την Πολωνία!

Η μεγάλη ληστεία του τρένου Νο 2

Αυτή τη φορά η μεγάλη ληστεία του τρένου έλαβε χώρα στην British Columbia! Ήταν ο Bill Miner λοιπόν, ένας διαβόητος πιστολέρο η φήμη του οποίου επισκιαζόταν μόνο από τον Jesse James, που είχε καταφύγει στον Καναδά αμέσως μετά την απελευθέρωσή του από καλιφορνέζικη φυλακή.

Όχι βέβαια ότι θα καθόταν στα αυγά του στη νέα πατρίδα: τρία χρόνια αργότερα, ακινητοποίησε τον συρμό της Canadian Pacific Railway κάπου 70 χιλιόμετρα έξω από το Βανκούβερ και έφυγε ανενόχλητος με 10.000 δολάρια ανά χείρας. Ο «κακοποιός-τζέντλεμαν», όπως ήταν γνωστός ο Miner για τους καλούς του τρόπους και το γλυκομίλητό του, που δεν παρέλειπε ποτέ να καλημερίζει τα θύματά του, ήταν μάλιστα ο πρώτος που φέρεται να ακινητοποιούσε τα θύματά του με τη δημοφιλέστατη κατόπιν φράση «ψηλά τα χέρια»!

Δύο χρόνια μετά την πρώτη καναδική ληστεία του, ξαναχτύπησε σταματώντας άλλο ένα τρένο, αν και αυτή τη φορά δεν θα είχε την ίδια τύχη: η μάσκα που φορούσε έπεσε και κατάφερε να αρπάξει μόλις 15 δολάρια. Συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη, αλλά κατάφερε να αποδράσει τελικά από το σωφρονιστικό κατάστημα της British Columbia και τα ίχνη του χάθηκαν έκτοτε…

Μία για τα παλιά

Στη δεκαετία του 1920, οι ληστείες τρένου άρχισαν να παρακμάζουν στις ΗΠΑ, τόσο λόγω της καλύτερης φύλαξης των συρμών όσο και των ταξιδιωτικών επιταγών με τις οποίες εφοδίαζε πια η American Express τους ταξιδιώτες, κάνοντας τη μεταφορά χρυσού και μετρητού αχρείαστη. Οι νέες εξελίξεις ωστόσο δεν εμπόδισαν τα αδέλφια D’Autremont να δοκιμάσουν το 1923 την τύχη τους στον εύκολο πλουτισμό.

Τα αδέλφια προγραμμάτιζαν να επιβιβαστούν στο τρένο της Southern Pacific που μετέφερε χρυσό, κάπου στο Όρεγκον, και να κλέψουν τις πολύτιμες ράβδους. Ωστόσο, η τεράστια ποσότητα δυναμίτη που χρησιμοποίησαν κατάφερε όχι μόνο να σκοτώσει τον υπάλληλο, αλλά και να καταστρέψει όλη τη λεία! Τα αδέλφια αναγκάστηκαν να σκοτώσουν κατόπιν τον μηχανοδηγό και δύο ακόμα εργαζόμενους στην αμαξοστοιχία.

Το μόνο που πέτυχαν ήταν να πυροδοτήσουν την πλέον σοφιστικέ αστυνομική έρευνα στα χρονικά των ΗΠΑ, αυτή που προλείανε το έδαφος για τις σύγχρονες τεχνικές της σήμανσης!

Πηγή:

Tags
Back to top button