Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι ευρηματικοί τρόποι απόδρασης των κατοίκων της Γερμανίας όταν έπεσε το τείχος του Βερολίνου! (φωτό)

Μπορεί το Τείχος του Βερολίνου να έπεσε στις 9 Νοεμβρίου του 1989, όμως ήταν πολλοί οι κάτοικοί του που βρήκαν τον τρόπο να αποδράσουν από την Ανατολική Γερμανία με τρόπους που θα έκαναν και τον πιο ευφάνταστο σεναριογράφο να σκάσει από τη ζήλια του.

Ο πόθος για την ελευθερία λειτούργησε ως κίνητρο για την κατάστρωση σχεδίων διαφυγής τόσο ευρηματικών που ξεπερνούν κάθε φαντασία. Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε δέκα εκπληκτικές ιστορίες απόδρασης.

1.  Μέσω τρένου

Τέσσερις μήνες μετά την ανέγερση του Τείχους, ο νεαρός μηχανικός τρένων Χάρι Ντέτερλιγκ ανακάλυψε μια εγκαταλελειμμένη σιδηροδρομική γραμμή που συνέδεε τα προάστια του ανατολικού Βερολίνου με το δυτικό. Στις 5 Δεκεμβρίου του 1961 επιβιβάστηκε μαζί με την οικογένειά του και τους φίλους του σε μια αμαξοστοιχία, πήρε το τιμόνι και ανέπτυξε ιλιγγιώδη ταχύτητα, αφήνοντας εμβρόντητους τους φρουρούς των συνόρων. Την επόμενη μέρα οι Αρχές του ανατολικού Βερολίνου μπάζωσαν τη γραμμή.

2. Κλοπή τεθωρακισμένου

Ο στρατιώτης Βόλφγκανγκ Ένγκελς ήταν από τους στρατιώτες που βοήθησαν στην ανέγερση του Τείχους το 1961. Δύο χρόνια αργότερα σχεδίασε την απόδρασή του. Το σχέδιο δεν ήταν από τα πιο λαμπρά, αλλά όμως τα κατάφερε. Έκλεψε ένα τεθωρακισμένο και έπεσε με δύναμη πάνω στο Τείχος, χωρίς να καταφέρει να δημιουργήσει ρήγμα. Σκαρφάλωσε στην οροφή του τανκς και προσπάθησε να περάσει τα συρματοπλέγματα, αλλά μπερδεύτηκε ανάμεσά τους. Ευτυχώς γι' αυτόν, οι θαμώνες ενός μπαρ της δυτικής πλευράς άκουσαν τη φασαρία και τον βοήθησαν να απελευθερωθεί και να περάσει στον δυτικό τομέα.

3. Με καμπριολέ

Ήταν η αγάπη που έσπρωξε τον αυστριακό Χάνς Μάισνερ στην κατάστρωση ενός παράτολμου σχεδίου. Σε ένα από τα επαγγελματικά του ταξίδια γνώρισε και ερωτεύτηκε τη νεαρή Μάργκαρετ Τουρό, αλλά οι ανατολικογερμανικές Αρχές δεν της έδωσαν την άδεια να τον ακολουθήσει στην πατρίδα του και να τον παντρευτεί. Ο Μάισνερ νοίκιασε ένα κάμπριο, αφαίρεσε αέρα από τα λάστιχα για να φέρει το αμάξι όσο το δυνατό πιο κοντά στο έδαφος και έκρυψε τη Μάργκαρετ και τη μητέρα της στο πίσω μέρος. Όταν πλησίασε στο περίφημο σημείο ελέγχου «Τσάρλι», ανέπτυξε ταχύτητα και πέρασε εύκολα κάτω από την μπάρα.

4. Κολυμπώντας

Το 1966 ο 18χρονος Χέρτμουτ Ρίχτερ αποφάσισε να κολυμπήσει κατά μήκος του καναλιού Τέλτοφ, που ένωνε τις δύο πλευρές της πόλης. Κολύμπησε τέσσερις ώρες αποφεύγοντας τις περιπόλους και έφτασε εξαντλημένος στη δυτική πλευρά. Ξαναγύρισε στην Ανατολική Γερμανία με ψεύτικα χαρτιά και βοήθησε 30 άτομα να απόδρασουν. Συνελήφθη και καταδικάστηκε σε φυλάκιση 15 χρόνων, αλλά απελευθερώθηκε 4 χρόνια μετά.

5. Με στρώμα θαλάσσης

Ο Ίνγκο Μπέντκε ήταν ένας από τους συνοριακούς φρουρούς της ανατολικής πλευράς. Όταν αποφάσισε να αυτομολήσει, διέσχισε φράχτες, συρματοπλέγματα και ναρκοπέδια μαζί με έναν φίλο του. Όταν έφτασαν στις όχθες του Έλβα, έριξαν στο νερό το στρώμα και κωπηλάτησαν μέχρι τη δυτική πλευρά.

6. Με συρμάτινο σκοινί και τόξο

Ο αδερφός του Ίνγκο Μπέντκε, Χόλγκερ, έμεινε πίσω και αντιμετώπισε την οργή της Στάζι. Το 1983  αποφάσισε να δραπετεύσει και αυτός. Εκπαιδεύτηκε στην τοξοβολία και εντόπισε το πιο ψηλό κτίριο που δέσποζε δίπλα στο Τείχος. Αφού ανέβηκε στην οροφή, έριξε ένα βέλος που είχε στην άκρη του ένα συρμάτινο σκοινί. Ο αδελφός του, που τον περίμενε από την άλλη πλευρά, έδεσε το σκοινί στο αυτοκίνητο. Ο Χόλγκερ χρησιμοποίησε μια μεταλλική τροχαλία για να μην κάψει τα χέρια του και πέρασε αιωρούμενος πάνω από το Τείχος.

7. Χρησιμοποιώντας ψεύτικα σοβιετικά αεροπλάνα

Τα δύο φοβερά αδέρφια των προηγούμενων ιστοριών άφησαν πίσω τους τον τρίτο τους αδερφό, Έγκμπερτ. Για να τον απελευθερώσουν έμαθαν να πιλοτάρουν και έβαψαν δύο μικρά αεροπλάνα με τα διακριτικά του σοβιετικού στρατού. Πέταξαν ανενόχλητοι στον εναέριο χώρο της Ανατολικής Γερμανίας, προσγειώθηκαν, πήραν τον αδερφό τους και έφυγαν.

8. Με αερόστατο

Ο μηχανικός αεροσκαφών Χανς-Πέτερ Στρέλζικ εμπνεύστηκε την απόδρασή του από μια εκπομπή της ανατολικογερμανικής τηλεόρασης. Με τον συνάδελφό του Γκίντερ Βέτσελ έφτιαξαν τον μηχανισμό προώθησης, ενώ οι γυναίκες τους έφτιαξαν την αεροστατική σφαίρα με σεντόνια. Οι δύο οικογένειες κατάφεραν να αποδράσουν στις 16 Σεπτεμβρίου του 1979.

9. Με τεντωμένο σκοινί

Ο ισορροπιστής Χόρστ Κλάιν δεν μπορούσε να ασκήσει το επάγγελμά του λόγω των πεποιθήσεών του. Σκαρφάλωσε σε έναν στύλο ηλεκτρικού και ισορρόπησε πάνω στο ηλεκτρικό σύρμα που, ευτυχώς, ανήκε σε μια γραμμή εκτός λειτουργίας. Φτάνοντας στο δυτικό Βερολίνο έπεσε και έσπασε τα χέρια του, αλλά είχε καταφέρει τον σκοπό του.

10. Μέσω τούνελ

Αρκετές εκατοντάδες πολίτες της Ανατολικής Γερμανίας πέρασαν στο δυτικό Βερολίνο μέσω ενός τούνελ που βρισκόταν κάτω από το Τείχος. Το 1964, 57 ηλικιωμένοι πολίτες το διέσχισαν και πέρασαν στην απέναντι πλευρά. Από τότε ονομάστηκε «Τούνελ 57».

Tags
Back to top button