«Αυτό είναι ωραίο, με γαργαλάει» λέει ο Κάσπαρ το ρομπότ στον 4χρονο Φιν, καθώς παίζουν μαζί σε ένα σχολείο για παιδιά με αυτισμό στο βόρειο Λονδίνο.
Ο Κάσπαρ, δημιούργημα του Πανεπιστημίου του Χερτφορτσάιρ, επίσης τραγουδάει, μπορεί και μιμείται τον άνθρωπο όταν τρώει, παίζει ντέφι και χτενίζεται κατά τη διάρκεια των συνεδριών, οι οποίες έχουν σαν στόχο να βοηθήσουν τον Φιν να αναπτύξει την επικοινωνία του με το κοινωνικό περιβάλλον και την αλληλεπίδρασή του με τον κοινωνικό του περίγυρο.
Εάν ο Φιν γίνει σκληρός, ο Κάσπαρ, ο οποίος έχει το μέγεθος ενός παιδιού, κλαίει και διαμαρτύρεται: «Αυτό με πόνεσε». Ένας ειδικός παρακολουθεί, έτοιμος να ενθαρρύνει το παιδί να «διορθώσει» τη συμπεριφορά του γαργαλώντας το πόδι του ρομπότ.
Ο Φιν είναι ένα από τα 170 παιδιά με αυτισμό που ο Κάσπαρ βοήθησε τα τελευταία 10 χρόνια σε συνεδρίες που έλαβαν χώρα σε σχολεία και νοσοκομεία.
Τα στοιχεία της Βρετανικής Εταιρείας Αυτισμού υποδεικνύουν ότι επτακόσιοι χιλιάδες άνθρωποι στη Βρετανία βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, το πανεπιστήμιο του Χερτφορτσάιρ στοχεύει ο Κάσπαρ να προσφέρει βοήθεια σε περισσότερους ανθρώπους.
«Στόχος μας είναι κάθε παιδί σε ένα σχολείο ή ένα σπίτι ή ένα νοσοκομείο να μπορεί να συναντήσει τον Κάσπαρ εφόσον το επιθυμεί» δήλωσε το πρακτορείο Reuters η Κέρστιν Ντοτενχάν, καθηγήτρια τεχνητής νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Χερτφορτσάιρ.
Το να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα αποτελέσματα της κλινικής μελέτης διάρκειας 2 ετών με το Hertfordshire Community NHS Trust, η οποία, εάν στεφθεί με επιτυχία, θα μπορούσε να φέρει τον Κάσπαρ σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας.
Το TRACKS, μια ανεξάρτητη φιλανθρωπική οργάνωση και κέντρο για παιδιά με αυτισμό στο Στιβενέιτζ, έχει καταγράψει θετικά αποτελέσματα.
«Προσπαθούμε να διδάξουμε σε ένα μικρό αγόρι πώς να τρώει με τους συνομηλίκους του. Καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια λόγω του στρες που νιώθει» επισήμανε η αναπληρώτρια διευθύντρια Άλις Λιντς.
«Αρχίσαμε να το κάνουμε με τον Κάσπαρ και εκείνος πραγματικά, πραγματικά απόλαυσε να ταΐζει τον Κάσπαρ, να τον κάνει να τρώει όταν πεινάει, τέτοια πράγματα. Τώρα άρχισε να ενσωματώνεται στην τάξη και να τρώει μαζί με τους συνομηλίκους του. Μια τέτοια εξέλιξη συνιστά μια πολύ σημαντική πρόοδο».
Πολλά παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται να κατανοούν τη βασική ανθρώπινη επικοινωνία και τα συναισθήματα, επομένως οι σχεδιαστές του Κάσπαρ απέφυγαν να τον κάνουν απόλυτα ρεαλιστικό και αντιθέτως επέλεξαν πιο απλουστευμένες, εύκολες στη διαχείριση λειτουργίες.
Οι οργανώσεις υποστήριξης προσώπων με αυτισμό εντυπωσιάστηκαν. «Πολλοί άνθρωποι με αυτισμό προσελκύονται από την τεχνολογία, ειδικά την προβλεψιμότητα που παρέχει, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο μέσο απασχόλησης των παιδιών και των ενηλίκων επίσης» σημείωσε στο πρακτορείο Reuters η Κάρολ Πόβεϊ, διευθύντρια του National Autistic Society's Centre for Autism.
ΠΗΓΗ: omned.gr