Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Ο Δημητριάδος Ιγνάτιος για τον ασπασμό των Εικόνων, του ασπασμό στον Ιερέα και το αντίδωρο

Αναλυτικά το άρθρο του, στην εφημερίδα “Βήμα της Κυριακής”:

Εν μέσω πρωτόγνωρων καταστάσεων με εμφανείς και αφανείς προεκτάσεις, οι οποίες τείνουν να διαμορφώσουν μια φοβική κοινωνία με απρόβλεπτες αντιδράσεις, η Εκκλησία ανταποκρίθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Με τρόπο σαφή, έθεσε ενώπιον των πιστών αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας, λόγον αλήθειας και φιλανθρωπίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βασική θέση της είναι πως η Θεία Κοινωνία αποτελεί, όχι κίνδυνο μολυσμού αλλά μέσον ζωής και ιάσεως. Η θέση της αυτή αποτελεί συνέπεια θεμελιώδους δογματικής αλήθειας αλλά και επακόλουθο της μακραίωνης εμπειρίας της η οποία βεβαιώνει πως ουδέποτε, ακόμη και σε εποχές έξαρσης θανάσιμων νόσων, επιβεβαιώθηκε μετάδοση μολυσματικών ασθενειών διά του Ποτηρίου της Θείας Κοινωνίας.

Στην Εκκλησία δεν υπάρχει το δίλημμα «Πρόοδος ή Μεσαίωνας» αλλά το δίλημμα «Ζωή ή Θάνατος»! Όσοι συνεπώς καλούν την Εκκλησία να διατηρήσει το ρόλο της ως ψυχικό και πνευματικό στήριγμα των ανθρώπων, συγχρόνως όμως να απαρνηθεί την δήθεν επικίνδυνη Θεία Κοινωνία, λησμονούν ή αγνοούν πως κατ᾽ εξοχήν η Θεία Μετάληψη αποτελεί ενίσχυση για τους πιστούς. Όλα τα άλλα μέσα της Εκκλησίας –Ακολουθίες, Κήρυγμα κ.λπ. – αποτελούν συμπληρωματικά της μέσα.

Παράλληλα με τις θέσεις της αυτές, η Εκκλησία κατανοεί πλήρως το φόβο και την ανησυχία των αδελφών μας χωρίς να ενοχοποιεί ή να μέμφεται εκείνον που κρατά απόσταση από το Άγιον Ποτήριον είτε εξαιτίας λογισμών αμφιβολίας ή και επιθυμίας να μην σκανδαλίσει τον στενό ή τον ευρύτερο περίγυρό του. Όσο η Εκκλησία επιθυμεί να διατηρήσει ανόθευτη τη διδασκαλία της περί της ιερότητας του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, τόσο επιθυμεί να διαφυλάξει την ενότητα των οικογενειών και του κοινωνικού συνόλου. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούμενη, με έμφαση προτρέπει όλους να τηρήσουν τις συμβουλές των αρμοδίων κρατικών Αρχών και αποδέχεται πλήρως την αποφυγή ασπασμού των εικόνων, του ασπασμού της χειρός του ιερέως ή και τη λήψη αντιδώρου από άλλο χέρι.

Σε κάθε περίπτωση όμως, από τη στιγμή που έστω και ένας πιστός, είτε στο Ναό, είτε στο κρεβάτι του πόνου είτε στην επιθανάτιο κλίνη ποθήσει να λάβει Σώμα και Αίμα Χριστού, η Εκκλησία θα εξέρχεται πάντοτε προς την κοινωνία όπως ο ιερέας στην Ωραία Πύλη και θα απευθύνει προς όλους τους ανθρώπους την ίδια προτροπή:

«Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε».

Tags
Back to top button