Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Ο αρχαιότερος γρίφος…

Ο παλαιότερος γρίφος, που σώζεται ως σήμερα, οφείλεται σε δυο αρχαίους Έλληνες αρχιτέκτονες, τον Σαύρο και τον Βάτραχο.

Οι αρχιτέκτονες αυτοί ανήγειραν στη Ρώμη, κατά διαταγήν του Οκταβιανού Αύγουστου, τα δύο ιερά της θαυμάσιας Στοάς της Οκταβίας.

Όμως, την εποχή εκείνη απαγορευόταν στη Ρώμη δια νόμου στους αρχιτέκτονες να σκαλίζουν την υπογραφή τους στα δημόσια οικοδομήματα, που οι ίδιοι κατασκεύαζαν. Γι’ αυτό, οι δύο Έλληνες καλλιτέχνες σκέφτηκαν να καταπατήσουν την απαγόρευση αυτή, σκαλίζοντας πάνω στα ιερά ένα είδος γρίφου, που δεν ήταν παρά η υπογραφή τους.

Έτσι, φιλοτέχνησαν πάνω σ’ έναν κίονα μια σαύρα κι έναν βάτραχο, που παρέπεμπαν πονηρά και με τρόπο γριφοειδή στα ονόματά τους, ώστε να μην απολησμονηθούν με την πάροδο των χρόνων.

Ο κίονας αυτός έχει σωθεί μέχρι τις μέρες μας και διατηρείται στη Βασιλική του Αγίου Λαυρεντίου, έξω από τα τείχη της Ρώμης. Επάνω του φαίνονται καθαρά οι μαρμάρινες σκαλιστές απεικονίσεις μιας σαύρας κι ενός βάτραχου, που θα συμβολίζουν στην αιωνιότητα τα ονόματα των δύο Ελλήνων αρχιτεκτόνων.

Η είδηση δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «ΜΠΟΥΚΕΤΟ», στις 26/02/1933…

Tags
Back to top button