Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Ο άνθρωπος που τα έβαλε με την Pepsi για ένα τζετ - Η δικαστική διαμάχη που έγραψε ιστορία

Οι "Cola wars", δηλαδή ο ανταγωνισμός μεταξύ των αναψυκτικών τύπου κόλα στις ΗΠΑ και παγκοσμίως, έφτασε στο αποκορύφωμα του, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του `90. Η Pepsi ήθελε να ανακόψει την κυριαρχία της Coca Cola και με την βοήθεια μιας top level διαφημιστικής ομάδας, έβαλε μπρος μια νέα καμπάνια: Πιες Pepsi, μάζεψε καπάκια, τα οποία αντιστοιχούν σε δώρα.

Τα σχετικά δώρα ήταν μπλούζες,sneakers, μπάλες μπάσκετ, δερμάτινα μπουφάν, ακόμα και συσκευασίες με μπουκάλια Pepsi. Ο διαγωνισμός όμως, έπρεπε να έχει κι ένα cool διαφημιστικό σποτ, για να παίξει στην τηλεόραση.

Pepsi: Πως έγινε διάσημη - Η ιστορία και το αρχικό όνομα

Μη ξεχνάμε, πως το 1996, όλοι οι νέοι έβλεπαν μετά μανίας τηλεόραση, από εκείνες με την κεραία που πήγαινε πέρα-δώθε μέχρι να βρούμε σήμα, διαφορετικά η εικόνα είχε «χιόνια». Σε αυτό το σποτ, κεντρικό ρόλο έπαιζε ένα μαχητικό αεροσκάφος, στο οποίο έμπαινε ο νεαρός πρωταγωνιστής, έχοντας κερδίσει όλα σχεδόν τα δώρα. Η διαφήμιση περιέγραφε πόσοι πόντοι αντιστοιχούν σε κάθε δώρο. Και στο τέλος, τόνιζε πως με επτά εκατομμύρια πόντους, κερδίζεις ένα μαχητικό αεροσκάφος. 

Τρολιά; Δεν έμοιαζε για κάτι τέτοιο. Δεν υπήρχαν πουθενά «ψιλά γράμματα», καμία αποποίηση ευθύνης. Άρα, όντως η Pepsi θα έδινε ένα οπλισμένο αεροσκάφος στο μεγάλο νικητή; Ο 18χρονος τότε, Τζον Λέοναρντ, έλεγε "challenge accepted" και δημιούργησε μια ομάδα από πέντε επενδυτές, ανάμεσα τους και ο μέντορας του, ο επιχειρηματίας Τοντ Χόφμαν, με σκοπό να μαζέψει τα απαιτούμενα καπάκια και να στείλει το λογαριασμό στην Pepsi. Ακουγόταν αδύνατο, αλλά ο Λέοναρντ τα κατάφερε μέσα σε λίγους μήνες!

 Τελικά, πήρε το σκάφος;

Η Pepsi αρνήθηκε να του δώσει το αεροσκάφος, υποστηρίζοντας ότι η διαφήμιση ήταν προφανώς ένα αστείο και ότι κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα έπαιρνε στα σοβαρά ότι ένα brand αναψυκτικού μπορούσε να διαθέσει πολεμικά αεροσκάφη σε νικητές βραβείων. Του έστειλαν μια ντουζίνα από μονόλιτρες Pepsi, μαζί με μια επιστολή, όπου του έλεγαν συγχαρητήρια για την αυταπάρνηση του. Ο Λέοναρντ προχώρησε σε μήνυση, κατηγορώντας Pepsi για ψευδή διαφήμιση.

Η υπόθεση εξελίχθηκε σε πολυετές δικαστικό σίριαλ, με τον Λέοναρντ να εμφανίζεται σε τηλεοπτικά κανάλια και να λέει σαφώς «θέλω το βραβείο μου», και την εταιρεία να βγάζει διορθωμένο τηλεοπτικό σποτ, με το αντίτιμο για το αεροσκάφος να ανεβαίνει στους 700.000.000 πόντους και ένα «Πλάκα κάνουμε» μήνυμα να εμφανίζεται από κάτω. 

Αν και η Pepsi έδωσε τη δυνατότητα συμβιβασμού στον Λέοναρντ, προσφέροντας χρήματα (κοντά στα 700.000 δολάρια), εκείνος αρνήθηκε. Το δικαστικό σίριαλ τελείωσε τον Αύγουστο του 1999, με τη δικαστή Κίμπα Γουντ να αποφασίζει υπέρ της Pepsi. Το δικαστήριο έκρινε ότι η διαφήμιση ήταν σαφώς υπερβολική και δεν μπορούσε να ληφθεί στα σοβαρά, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα πίστευε ότι η Pepsi προσέφερε πραγματικά ένα στρατιωτικό αεροσκάφος.

Η υπόθεση αυτή παραμένει εμβληματική για ζητήματα που σχετίζονται με την υπερβολή και τη χιουμοριστική διαφήμιση, και έγινε ντοκιμαντέρ από το Netflix.

Tags
Back to top button