Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

NASA: Πρόβλημα κατά την πτήση έθεσε σε κίνδυνο το σκάφος «Ingenuity» (βίντεο)

Το Ingenuity (Ιντζενούϊτι), που στα ελληνικά σημαίνει «ευφυία», είναι ένα μικρό ρομποτικό ελικόπτερο το οποίο προσεδαφίστηκε στον πλανήτη Άρη στις 18 Φεβρουαρίου 2021 ως μέρος του ρομποτικού οχήματος τύπου ρόβερ με την ονομασία Perseverance.

Αποτελεί μέρος της διαστημικής αποστολής «Mars 2020» της NASA. Από τότε μέχρι σήμερα πραγματοποίησε έξι πτήσεις στην επιφάνεια του Άρη με την τελευταία να γίνειται προχθές Τετάρτη.

Η έκτη πτήση του Ingenuity της NASA έλαβε χώρα την 91η Αρειανή ημέρα ή sol και έμελλε να είναι η πιο περιπετειώδης. Σκοπός να αυξήσει το πεδίο δράσης και να επιδείξει της δυνατότητα εναέριας καταγραφής μίας περιοχής προς τα δυτικά.

Το Ingenuity έλαβε την εντολή να ανυψωθεί στα 10 μέτρα και να διασχίσει μία απόσταση 150 μέτρων προς τα νοτιοδυτικά με ταχύτητα 4 μέτρα το δευτερόλεπτο. Έπειτα, θα έπρεπε να μετακινηθεί 15 μέτρα νότια καταγράφοντας φωτογραφίες προς τα δυτικά και τέλος να πετάξει 50 μέτρα προς τα βορειοανατολικά και να προσεδαφιστεί.

Η τηλεμετρία έδειξε πως το πρώτο μέρος της πτήσης (τα 150 μέτρα) πραγματοποιήθηκε χωρίς πρόβλημα, αλλά προς το τέλος αυτού, το Ingenuity άρχισε να αλλάζει ταχύτητα και να κινείται εμπρός και πίσω με ένα επαναλαμβανόμενο ρυθμό, ενώ οι αισθητήρες έδειξαν κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας και μία κλίση 20 μοιρών. Η συμπεριφορά αυτή, συνεχίστηκε μέχρι το τέλος της πτήσης.

Σύμφωνα με την έρευνα των χειριστών, το πρόβλημα εντοπίζεται στο χρόνο στον οποίο καταγράφηκαν οι εικόνες από την navcam του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα αυτό να έχει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία που πετούσε.

Πιο συγκεκριμένα, μία εικόνα χάθηκε, με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες να έχουν ανακριβή timestamps. Από εκείνο το σήμείο, κάθε φορά που ο αλγόριθμος πλοήγησης επιχειρούσε διόρθωση βασισμένος στις εικόνες, λειτουργούσε με ψευδή κριτήρια σχετικά με το πότε καταγράφηκε η εικόνα. Έτσι λοιπόν το glitch υπονόμευσε την ικανότητα πτήσης του ελικοπτέρου σημαντικά. Ωστόσο τα υπόλοιπα υποσυστήματα του Ingenuity κατάφεραν να το κρατήσουν ασφαλές παρά την ανωμαλία και μπόρεσε να καλύψει τα τελευταία 65 μέτρα του ταξιδιού του για να προσεδαφιστεί.

Tags
Back to top button