
Στις ΗΠΑ αγωγή με βάση τον αμερικανικό νόμο περί δικαιωμάτων κατατέθηκε εναντίον της γνωστής εταιρείας μεταφορών Uber γιατί απέλυσε οδηγούς με βάση τον τρόπο αξιολόγησής τους από τους πελάτες για τη δουλειά τους.
Προφανώς στην εποχή του “πολιτικά ορθού” η μη καλή εκτέλεση της δουλειάς σας δεν είναι πλέον αποδεκτό μέσο απόλυσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο πρώην οδηγός Thomas Liu μήνυσε την εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει μεροληψία στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία απολύει οδηγούς μειονοτήτων σε σχέση με τον τρόπο που απολύει όλους τους άλλους οδηγούς. Μόνο που οι απολύσεις γίνονται με βάση τις αξιολογήσεις των πελατών περί της υπηρεσίας τους.
«Η Uber γνωρίζει ότι οι επιβάτες είναι επιρρεπείς σε διακρίσεις κατά την αξιολόγηση των οδηγών τους, αλλά η Uber συνέχισε να χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα, καθιστώντας το υπεύθυνο για σκόπιμη φυλετική διάκριση», δήλωσε ο Liu στην αγωγή, σύμφωνα με το Bloomberg.
Είναι ένας ισχυρισμός που υπέβαλε πριν από τέσσερα χρόνια στην Επιτροπή Ευκαιριών Απασχόλησης των ΗΠΑ, η οποία δεν έκανε τίποτα άλλο από το να πει στον Liu να δοκιμάσει την τύχη του ακολουθώντας τις αξιώσεις στο δικαστήριο. Αυτό ακριβώς κάνει τώρα.
Η Uber καταγράφει ότι αποκαλεί την αγωγή «αδύναμη» και η εταιρεία είπε ότι «έχει μειώσει σημαντικά την προκατάληψη τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες, οι οποίοι τώρα έχουν πιο δίκαιη πρόσβαση στην εργασία και τη μεταφορά από ποτέ».
Ο Liu ισχυρίζεται ότι αντιμετώπισε προκατάληψη κατά την οδήγηση στο Σαν Ντιέγκο, συμπεριλαμβανομένων των πελατών που ακύρωσαν όταν είδαν τη φωτογραφία του.
Ισχυρίζεται δε ότι απολύθηκε επειδή η βαθμολογία του έπεσε κάτω από το ελάχιστο 4,6 της εταιρείας. Ο Λιου ισχυρίστηκε ότι το καθεστώς της εταιρείας «απενεργοποίησε αυτόματα όποιον έμοιαζε διαφορετικός, ντυμένος διαφορετικά, μιλούσε διαφορετικά ή ενήργησε διαφορετικά».