Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μηχανογραφικό 2025: Ποιοι οι βασικοί άξονες συμπλήρωσής του και τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι (βίντεο)

Το Μηχανογραφικό 2025 αναμένεται να ανοίξει στις 8 Ιουλίου και να ολοκληρωθεί γύρω στις 17 του μήνα, ενώ τα αποτελέσματα εισαγωγής στις σχολές αναμένονται γύρω στις 24-25 Ιουλίου.

Μηχανογραφικό 2025: Οι τρεις βασικοί άξονες στη συμπλήρωσή του

Η επιλογή σπουδών δεν πρέπει να βασίζεται στην τύχη ή σε εξωτερικές πιέσεις, τόνισε ο μαθηματικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης, μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ. Αντίθετα, υπάρχουν τρεις βασικοί άξονες που πρέπει να καθοδηγούν την απόφαση:

  • Ο δρόμος της καρδιάς: «Αυτό που θέλω να σπουδάσω είναι το πιο κρίσιμο κριτήριο από όλα», ανέφερε. Όπως είπε, η επιλογή πρέπει να βασίζεται στο ενδιαφέρον του υποψηφίου για τα μαθήματα της σχολής. «Αν δεν μου αρέσουν τα μαθήματα, δεν θα τα διαβάσω – και δεν θα πάρω πτυχίο», τόνισε χαρακτηριστικά. Έφερε ως παράδειγμα τη Νομική Αθηνών, όπου πολλοί φοιτητές λιμνάζουν γιατί οδηγήθηκαν εκεί βάσει μορίων και όχι επιθυμίας.
  • Η ικανότητα να ολοκληρώσω τις σπουδές: Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, το 30% των φοιτητών δεν καταφέρνει ποτέ να πάρει πτυχίο, είτε λόγω κακής επιλογής είτε λόγω αντικειμενικής αδυναμίας. «Υπάρχουν παιδιά που επιλέγουν σχολές με φυσικοχημικά μαθήματα ενώ έχουν πάρει “διαζύγιο” με τις θετικές επιστήμες από την Α’ Λυκείου», επεσήμανε.
  • Το πιθανό επάγγελμα: Αν και σημαντικό, το επαγγελματικό μέλλον δεν πρέπει να μπαίνει πρώτο στη σειρά προτεραιότητας. «Ένα στα τέσσερα παιδιά φεύγει από τη Σχολή Ευελπίδων τον πρώτο μήνα, γιατί δεν του αρέσει η στρατιωτική ζωή – πήγε για τον μισθό», υπογράμμισε. Και προειδοποίησε: «Αν δεν σου αρέσει η δουλειά σου, θα είσαι δυστυχισμένος. Και η δυστυχία στη μισή σου μέρα δεν σου επιτρέπει να είσαι καλά στην άλλη μισή».

«Ο ''θόρυβος'' είναι επικίνδυνος», σημείωσε ακόμη, αναφερόμενος στην επιρροή που ασκούν γονείς, καθηγητές, γείτονες και φίλοι. «Όλοι έχουν άποψη, αλλά λίγοι κοιτάζουν αν αυτή η άποψη ταιριάζει στον ίδιο τον υποψήφιο. Εξίσου παραπλανητική μπορεί να είναι και η ενασχόληση με τις περσινές βάσεις. Οι βάσεις εκφράζουν μόνο τη ζήτηση, ''όχι τη δική μου επιθυμία''», είπε.

Η συμβουλή του προς τους υποψήφιους είναι να επιλέγουν πρώτα επιστημονικό αντικείμενο, το οποίο καλύπτει το ενδιαφέρον τους. Από εκεί και πέρα, μπορούν να βρουν σχολές σε ευρύ φάσμα μορίων, από 8.000 έως και 18.000. Όπως εξήγησε, «αν έχω πολλά μόρια, θα μπω στην πρώτη επιλογή. Αν όχι, θα κάνω συμβιβασμούς ως προς την πόλη ή το τμήμα, αλλά όχι στο αντικείμενο».

Τέλος, ο κ. Στρατηγάκης προέτρεψε τους υποψηφίους να δηλώσουν σχολές με βάση την επιθυμία τους και όχι τις βάσεις, και να μην παραλείψουν χαμηλόβαθμα τμήματα, ώστε να διασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

Tags
Back to top button