Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Μάθετε τι πρέπει να γνωρίζετε για τ αe-shops

Τρία στα τέσσερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληρούσαν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕΚΕ…

Εξαιρετικά χαμηλός είναι ο βαθμός συμμόρφωσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή, γεγονός που μπορεί να επιβραδύνει την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), τρία στα τέσσερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληρούσαν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή.

Αξίζει βεβαίως εδώ να σημειωθεί, κάτι που και η ΕΕΚΕ επισημαίνει στην έρευνά της, ότι η μη συμμόρφωση δεν έχει ως κίνητρο και στόχο ταυτόχρονα την παραπλάνηση και εξαπάτηση του καταναλωτή. Οφείλεται συχνά και στις πολλές ασάφειες που χαρακτηρίζουν τον νόμο 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή, ασάφειες τις οποίες έχει εντοπίσει από πέρυσι ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και επισημάνει στην ελληνική κυβέρνηση, χωρίς, ωστόσο, ακόμη να γίνουν οι απαιτούμενες τροποποιήσεις στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Η έρευνα της ΕΕΚΕ πραγματοποιήθηκε σε 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα των ακόλουθων κατηγοριών: ένδυση - υπόδηση, κοσμήματα, βρεφικά είδη - παιχνίδια, βιβλιοπωλεία, φαρμακεία, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα - διακόσμηση, είδη άθλησης, ηλεκτρικές συσκευές, είδη υγιεινής - επισκευής. Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα ακόλουθα:

• Ενα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληροφορούσε τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης είτε παραλείποντας εντελώς την αναφορά του είτε παρέχοντας ενημέρωση η οποία δεν συμφωνούσε με τα όσα ορίζει ο νόμος. Ανέφεραν, για παράδειγμα, ότι υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός λιγότερων ημερών, από τις 14 που ορίζει ο νόμος.

• Μόνο ένα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα περιελάμβανε όρους αντιμετώπισης της κατάστασης σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ενώ τα υπόλοιπα δεν διέθεταν τέτοιους όρους ή απέκλιναν σημαντικά από τις απαιτήσεις του νόμου.

• Η κατηγορία καταστημάτων με τη μεγαλύτερη «παραβατικότητα», δηλαδή με το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που δεν έχουν συμμορφωθεί με τον νόμο περί προστασίας καταναλωτή, είναι τα βιβλιοπωλεία (93%), ενώ τα πιο συνεπή είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης - υπόδησης (62% δεν έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τον νόμο).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την πρώτη καταγραφή η ΕΕΚΕ επικοινώνησε με τους υπευθύνους των καταστημάτων και τους επεσήμανε τις παραλείψεις τους. Από τα 772 μη συμμορφούμενα με τις απαιτήσεις του νόμου ηλεκτρονικά καταστήματα, τα 282 ανταποκρίθηκαν θετικά πραγματοποιώντας τις αναγκαίες αλλαγές.

Tags
Back to top button